Fitness Seller

Voetbal Specifieke training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frigos

Novice
Lid geworden
5 mrt 2011
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
70kg
Hallo het zit zo ik speel voetbal ben 16 jaar en ben denk ik niet zo slecht en speel bij het B-elftal maar ik mis wat conditie en kracht en wil hieraan werken om dan mee te spelen met het A elftal maar ik weet niet juist wat ik moet trainen Ik speel vanachter en wil wat breder worden en sterker en zeg maar vaster op mijn benen + sneller en lichtvoetig. Zeg maar een complete speler worden maar weet niet hoe ik hier aan moet beginnen of welke oefeningen ik moet doen.

Begrijpen jullie welk postuur ik dus wil worden? geen bodybuilder maar wel steviger, sneller en behendig + ook verder willen kunne ingooien is ook heel handig. Post hier maar alle oefeningen of tips die ik kan gebruiken alles is welkom.

Alvast bedankt
 
Ander forum. Ga naar het fitness forum.
 
Ik denk:

Glute en hamstring gezondheid en kracht is essentieel voor prestaties en voorkomen van blessures, dus veel zware GHRs (misschien zelfs 1-benig) gecombineerd met ander hamstring werk zoals leg curls en front- of high bar atg squats en split squats met het voorste been op een verhoging voor extra ROM.

Daarnaast laag vet% en goede conditie in sprints en totaal uithoudingsvermogen, waar vet% en voeding ook veel mee te maken zal hebben, en wat lichte arm oefeningen werkend vanuit rug en schouders.
 
Je benen zijn je prioriteit , want bijna alles wordt met je benen gedaan tijdens voetbal. Squats hiervoor doen. (explosief) Dit zal voor de meeste extra kracht/snelheid zorgen. Daarnaast kan je andere compounds doen. (Military press , BOR's. Zie zoekfunctie)

Je moet ook niet als een bodybuilder trainen , max 4-5 reps. (Liever minder)
 
Veel functionele oefeningen doen waarvan de beweging aanleunt aan het gene dat je doet op de voetbal.In deze gevallen gaat kracht niet belangrijk zijn wel explosiviteit en stabiliteit. Dan denk ik vooral aan
-Jump Squats(bodyweighted),
- agility ladder(wordt vaak gegeven als personal training aan topvoetballers, hier ligt dus echt wel de prioriteit)
-explosive deadlift(doe die gecontroleerd of niet)
- Veel core stabiliteits oefeningen(als je core sterker is, gaan je benen ook sterker worden -> harder trappen)
- Verder zou ik ook 2x anaeroob trainen per week( dan kun je explosiever zijn als je conditie beter is op het einde van een wedstrijd, als de andere spelers moe zijn)

Verdere vragen mag je altijd stellen in een privé bericht.
Studeer namelijk personaltraining en ben op het moment volop bezig met voetbal! dus altijd welkom. Als je op hoog niveau speelt (b ploeg van eredevisie/jup pro league) dan raad ik je ook aan een personal trainer te zoeken! dit heeft al veel voetballers geholpen om stappen hoger op te zetten.
 
Doe Starting Strength met power cleans. Hiermee train je algemene kracht en explosiviteit. Zie mn sig voor meer info.
Later zou ik dan over gaan op een programmatie die meer gericht is op de olympische lifts om vooral explosiviteit te trainen.
Qua conditie kan ik je geen raad geven want daar weet ik geen zak vanaf :)
 
Veel functionele oefeningen doen waarvan de beweging aanleunt aan het gene dat je doet op de voetbal.In deze gevallen gaat kracht niet belangrijk zijn wel explosiviteit en stabiliteit. Dan denk ik vooral aan
-Jump Squats(bodyweighted),
- agility ladder(wordt vaak gegeven als personal training aan topvoetballers, hier ligt dus echt wel de prioriteit)
-explosive deadlift(doe die gecontroleerd of niet)
- Veel core stabiliteits oefeningen(als je core sterker is, gaan je benen ook sterker worden -> harder trappen)
- Verder zou ik ook 2x anaeroob trainen per week( dan kun je explosiever zijn als je conditie beter is op het einde van een wedstrijd, als de andere spelers moe zijn)

Verdere vragen mag je altijd stellen in een privé bericht.
Studeer namelijk personaltraining en ben op het moment volop bezig met voetbal! dus altijd welkom. Als je op hoog niveau speelt (b ploeg van eredevisie/jup pro league) dan raad ik je ook aan een personal trainer te zoeken! dit heeft al veel voetballers geholpen om stappen hoger op te zetten.
Wat hij zegt.

Sowieso jump squats, squats. Voor je core deadlifts.

Glute-ham raises kunnen ook nuttig zijn, niets mis met een stel sterke hamstrings als voetballer.

Als je je poten ook snel wat dikker wilt zou je nog wat leg curls, leg extensions en evt. leg presses kunnen toevoegen.
 
Ik zou geen leg extensions doen als voetballer, omdat het niet bepaald bevordelijk is voor kniegezondheid, hoewel GHRs en leg curls dat samen wel aardig kunnen balanceren denk ik.
 
abb en adductoren trainen zou ik ook nog verder aan raden:) maar zou dit beperkte tot 1x per week op kracht.
 
Bedankt voor jullie hulp en dergelijke ik zal zeker alles proberen maar heb inderdaad niet zo een sterke knie ben hier ooit aan geblesseerd geweest en kan verder als er iemand nog weet hoe ik verder kan ingooien want ik weet niet of jullie het ooit al gezien hebben maar er zijn spelers die bijna een corner kunnen werpen. Dit bereiken zou al heel veel zijn maar ik zou wel verder willen uitwerpen ook
 
sterke knie kun je aan werken door stabilisatie oefeningen. Verder uitwerpen zou ik eerst oefenen blijven op uitwerpen met de bal tot je de techniek 100% onder de knie heb. Je kunt het wss al, maar niet 100% als je kijkt naar prof voetballers, zie je het ook duidelijk wie de beste inworp techniek heeft. Gooien zoals bjorn vleminckx draait niet alleen om kracht. Werk eerst aan de techniek en dan erna kun je werken aan spierversteveging. Verder kun je gooien met een zwaardere bal:) Cheers.
 
gewoon alles trainen, prof voetballers trainen ook alle spieren tot op een bepaald niveau
 
prof voetballers kun je niet vergelijken met beloften/recreanten.
Prof bodybuilders trainen ook alle spiergroepen meerdere keren per week. Prof wielrenners rijden ook elke dag 6 uur. Niet besteed aan niet-profs
 
Crossfit is conditioneel misschien wel geschikt voor voetbal, maar de WODs volgen blijf ik het domste vinden wat je kan doen. Niet alleen geen structuur en balans maar ook juist methodes toepassen die snel tot blessures kunnen leiden. Voetbal veroorzaakt al genoeg blessures, daar heb je niet nog eens ongebalanceerde krachttraining bij nodig.

Kijk dan naar iets als crossfit for football of crossfit strength. Is iets beter gebalanceerd en heeft meer relevante structuur ipv totale afwezigheid daarvan.

http://www.crossfitfootball.com/

http://crossfit-strength.com/
 
helemaal mee eens de structuur van de wods op crossfit.com is bijzonder wazig. crossfit football en -strength zijn wat slimmer voor zowel conditie als kracht.
 
Back
Naar boven