Fitness Seller

Voetbal Specifieke training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frigos

Novice
Lid geworden
5 mrt 2011
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
70kg
Hallo het zit zo ik speel voetbal ben 16 jaar en ben denk ik niet zo slecht en speel bij het B-elftal maar ik mis wat conditie en kracht en wil hieraan werken om dan mee te spelen met het A elftal maar ik weet niet juist wat ik moet trainen Ik speel vanachter en wil wat breder worden en sterker en zeg maar vaster op mijn benen + sneller en lichtvoetig. Zeg maar een complete speler worden maar weet niet hoe ik hier aan moet beginnen of welke oefeningen ik moet doen.

Begrijpen jullie welk postuur ik dus wil worden? geen bodybuilder maar wel steviger, sneller en behendig + ook verder willen kunne ingooien is ook heel handig. Post hier maar alle oefeningen of tips die ik kan gebruiken alles is welkom.

Alvast bedankt
 
Ander forum. Ga naar het fitness forum.
 
Ik denk:

Glute en hamstring gezondheid en kracht is essentieel voor prestaties en voorkomen van blessures, dus veel zware GHRs (misschien zelfs 1-benig) gecombineerd met ander hamstring werk zoals leg curls en front- of high bar atg squats en split squats met het voorste been op een verhoging voor extra ROM.

Daarnaast laag vet% en goede conditie in sprints en totaal uithoudingsvermogen, waar vet% en voeding ook veel mee te maken zal hebben, en wat lichte arm oefeningen werkend vanuit rug en schouders.
 
Je benen zijn je prioriteit , want bijna alles wordt met je benen gedaan tijdens voetbal. Squats hiervoor doen. (explosief) Dit zal voor de meeste extra kracht/snelheid zorgen. Daarnaast kan je andere compounds doen. (Military press , BOR's. Zie zoekfunctie)

Je moet ook niet als een bodybuilder trainen , max 4-5 reps. (Liever minder)
 
Veel functionele oefeningen doen waarvan de beweging aanleunt aan het gene dat je doet op de voetbal.In deze gevallen gaat kracht niet belangrijk zijn wel explosiviteit en stabiliteit. Dan denk ik vooral aan