MuscleMeat

Voetbal/sprinter schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

deniro

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
29
Waardering
0
Hallo,

Ik wil sneller acceleren, hoger springen en andere vaardigheden die een voetballer nodig heeft. Ik dacht zelf aan explosief/snelkracht trainen, want droog en massa trainen gaat me niet helpen. Ik ga het als volgt aanpakken: 3x10 Alle oefeningen, gewicht iets minder dan me max nemen, zodat ik de oefeningen explosief/snel kan uitvoeren en ook nog cardio voor conditie. Is deze training goed voor voetbal?

Nu las ik op de site, dat je alleen je benen moest trainen en je bovenlichaam moest laten zitten, als voetbal op nr.1 kwam. Ik denk zelf dat je ook je bovenlichaam moet trainen. Wat denken jullie ?


Alvast bedankt :), mensen met ervaring, of nuttige opmerkingen ook welkom.
 
Hallo,

Ik wil sneller acceleren, hoger springen en andere vaardigheden die een voetballer nodig heeft. Ik dacht zelf aan explosief/snelkracht trainen, want droog en massa trainen gaat me niet helpen. Ik ga het als volgt aanpakken: 3x10 Alle oefeningen, gewicht iets minder dan me max nemen, zodat ik de oefeningen explosief/snel kan uitvoeren en ook nog cardio voor conditie. Is deze training goed voor voetbal?

Nu las ik op de site, dat je alleen je benen moest trainen en je bovenlichaam moest laten zitten, als voetbal op nr.1 kwam. Ik denk zelf dat je ook je bovenlichaam moet trainen. Wat denken jullie ?


Alvast bedankt :), mensen met ervaring, of nuttige opmerkingen ook welkom.

toch niet deze site neem ik aan? bovenlichaam is heel belangrijk voor sprinten
 
Vooral explosief trainen idd, maar dat kan je ook doen bij een gewicht wat hoger bij je max ligt. Alleen zal het gewicht zich minder snel verplaatsen.

Ik raad je aan om je wat te verdiepen in het schema van Mark Rippetoe. Dit is een uitstekend schema als aanvulling op een sport als voetbal. Het bevat alle basisoefeningen en de frequentie is hoog genoeg om ze snel onder de knie te krijgen. Verdiep je wel eerst goed in de oefeningen en zorg dat je zeker weet dat je techniek goed is voordat je de gewichten serieus gaat verhogen.

Stick to the basics.

Succes.
 
Is 3x10 wel goed voor explosieve/snelle kracht ?
 
Schema Rippetoe:
Workout A:

3×5 Squat
3×5 Bench Press
1×5 Deadlifts
2×8 Dips

Workout B:

3×5 Squat
3×5 Military press
3×5 Bent Rows
2×8 Chin-ups



schema van Rippetoe is dat niet een beetje te weinig, ik zit al 1,5 jaar op fitness.
 
10 herhalingen is wel wat teveel denk ik..

explosief uitvoeren
 
Schema Rippetoe:
Workout A:

3×5 Squat
3×5 Bench Press
1×5 Deadlifts
2×8 Dips

Workout B:

3×5 Squat
3×5 Military press
3×5 Bent Rows
2×8 Chin-ups



schema van Rippetoe is dat niet een beetje te weinig, ik zit al 1,5 jaar op fitness.


Dit is een zeer goed schema ter ondersteuning van je voetbal.
je kan altijd nog beter compound oefeningen doen dan isolatieoefeningen.

begin met dit schema wat lichter en verhoog elke workout indien mogelijk met 2.5 kg.
 
compound en isolatie zegt me niet zoveel, ik ken die begrippen :P
 
Schema Rippetoe:
Workout A:

3×5 Squat
3×5 Bench Press
1×5 Deadlifts
2×8 Dips

Workout B:

3×5 Squat
3×5 Military press
3×5 Bent Rows
2×8 Chin-ups



schema van Rippetoe is dat niet een beetje te weinig, ik zit al 1,5 jaar op fitness.

Nee, het is perfect als je nog niet vertrouwd bent met 'echte' oefeningen als squatten en deadliften. Als je sneller wil sprinten doe je beter power cleans ipv de bent-over rows (zoals het origineel ook ontworpen is).
 
Back
Naar boven