XXL Nutrition

Voetballer heeft hulp nodig!!

Bezoekers in dit topic

KenHoog

Novice
Lid geworden
6 aug 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
79kg
Beste DBB community,

Ik ben een voetballer die 5 dagen per week traint(voetbaltraining) en 1/2 keer in de week een wedstrijd heeft. Ik heb alleen moeite met hoe ik het beste mijn lichaam kan verzorgen qua krachttrainingen en voeding/supplementen. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, of weten jullie iemand die mij hier mee kan helpen?
 
Creatine, eiwitten mss wat beta alanine voor extra uithouding. Verder goed eten! Over trainen vraag je coach.
 
Je voetbalt 6x per week en wilt ook nog KT gaan doen? Ik zou dan gewoon alles naar binnen harken wat los en vast zit, al helemaal met jouw stats
 
Je voetbalt 6x per week en wilt ook nog KT gaan doen? Ik zou dan gewoon alles naar binnen harken wat los en vast zit, al helemaal met jouw stats

Ik heb nogal een buikje gekregen na deze vakantie. Ofja het is niet echt een buikje het lijkt meer op babyvet. Mijn abs zijn niet te zien iig. :(
 
Je hoeft je benen in ieder geval niet te trainen.
 
Je benen trainen squat lunges en aan je core werken.
 
Ik heb nogal een buikje gekregen na deze vakantie. Ofja het is niet echt een buikje het lijkt meer op babyvet. Mijn abs zijn niet te zien iig. :(

Daar is zomerstop toch ook (in mate) voor? Een paar weken lang wel kunnen leven als een vrij man en wat extra's kunnen eten/drinken ter compensatie voor het hele jaar waarin je professioneel met je sport omgaat en 5-6x per week sport en eet en traint volgens schema? Dat vet is er zodra je weer begint zo weer vanaf, so who cares? Lijkt me sterk dat je dusdanig professioneel staat dat je zelfs gedurende de zomerstop extreem droog en afgetraind wil blijven en dat gedurende het seizoen ook wil combineren met groeien in (functionele) kracht voor het voetbal.. Als je wel zo'n professioneel niveau ambieert dan verwacht ik dat ze bij je op de club toch wel iemand hebben die je kan helpen m.b.t. een goed training- en voedingsschema?
 
Buikje met jouw stats, dan heb je iig 0,0 massa :eek:
 
Je benen trainen squat lunges en aan je core werken.

Dit zou ik doen, en daarnaast bodyweight oefeningen zoals opdrukken/optrekken/dips. heb je meer aan als voetballer, want makkelijker in te passen in je trainingen etc. heb zelf ook gevoetbald toen zorgde ik ook voor met name mijn benen en explosiviteit daarin.
 
(box)Squat, deadlift , pullups, bench en dat periodideren naar gelang de indeling van je week. ALs je het echt bont wilt maken plyo en speedladder erbij.Wat betreft je voeding dat is even trial and error qua kcal. Lastig op voorhand te zeggen.
 
Back
Naar boven