XXL Nutrition

Voetballer in de gym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Goedenavond:)

Na 15+ jaar gevoetbald te hebben had ik anderhalf jaar geleden besloten te stoppen met voetballen en de gym in te gaan.
Sport is een belangrijk deel van mijn leven en toch was de "liefde" voor de sport totaal verdwenen.
Ik vond voetbal vooral niet meer leuk omdat ik niet echt lekker in m'n vel zat. (Slecht slaapritme, matige voeding, trainen als een oud wijf)

Een maand later nadat ik gestopt was, ben ik de sportschool ingegaan.
Eerste paar maanden deed ik eigenlijk maar wat, maar zag toch al wat resultaat.
Ondertussen begon ik mezelf steeds beter in te lezen over voeding en training etc.

Nu, anderhalf jaar later, voel ik mij scherper en gezonder dan ooit.
Ik ben aardig wat spier maar ook wat vet aangekomen, ben nu bezig met "cutten" en ook heb ik weer besloten te gaan voetballen.
Mijn doel is nu eind September wanneer de voetbalcompetitie begint, een scherp atletisch fysiek te hebben.
Ik zit nu op 13,2% lichaamsvet en hopelijk op eind september op 10%.

De gym zal ik in ieder geval nooit meer verlaten. Ik doe nu een Push-Pull-Legs (x2) schema dus ik zit 6x per week in de gym.
Wanneer het voetbalseizoen begint ga ik op Dinsdag en Donderdag trainen en dan zondag een wedstrijd.
Dan wil ik daarnaast nog 3x per week naar de gym gaan.
Eigenlijk heb 3 vragen:
- Wat voor schema zal ik gaan hanteren in de sportschool?
- Hoe vaak zal ik mijn benen trainen aangezien ik al 3 keer per week voetbal?
- Op welke dag is het slim om een rustdag te houden?

In ieder geval bedankt voor het lezen!:wave:
 
Wanneer je 3 maal per week gaat trainen, zou ik kiezen voor 3 maal full body of voor UB LB en full body.

In deze opzet train je alle spieren toch minstens 2 maal per week.

De vraag over de benen, ik voetbal zelf ook, train ze gewoon evenveel en evenzwaar als de rest. Je geeft aan dat je nu al een gehele tijd push pull legs traint, dus je benen zouden al best wat belasting gewoon moeten zijn en dus niet zo stijf zijn na een training dat je hinder ondrvind tijdens het voetballen. Anders zien dat je dit niet plant de dag voor een wedstrijd.

Bij mij heeft het trainen van de benen zelfs enkel voordeel opgeleverd, voornamelijk dan op het vlak van schotkracht.
 
Back
Naar boven