XXL Nutrition

Nieuws Vogel met stukje brood maakt deeltjesversneller weer stuk

Bezoekers in dit topic

MeDieViL

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
8 jan 2005
Berichten
12.252
Waardering
559
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
media_xl_2499637.jpg

De Large Hadron Collider (LHC), de fameuze deeltjesversneller van het CERN, is opnieuwe buiten gebruik. Dit keer omdat een vogel een stukje brood in het apparaat liet vallen. Door het ongelukje raakte de LHC oververhit en moest het onderzoek weer worden stilgelegd. Het was amper een week geleden weer opgestart.

Eind van de maand
Volgens CERN, het Europees samenwerkingsverband voor nucleair onderzoek, kan het apparaat later deze maand weer worden gebruikt. De deeltjesversneller werd kort na de activering in september 2008 buiten gebruik gesteld door een heliumexplosie defect. Afgelopen week werd de LHC weer in gebruik genomen.

De LHC is een 27 kilometer lange ring die ongeveer honderd meter onder de grond ligt, op de grens van Frankrijk en Zwitserland. De bouw begon aan het begin van de jaren tachtig en heeft meer dan 6 miljard euro gekost. In de versneller worden protonen, een van de bouwstenen van atomen, met de snelheid van het licht op elkaar afgevuurd.

Knal
Als de deeltjes botsen komen allerlei elementen vrij die ook vrijkwamen toen het heelal ontstond. De wetenschappers hopen dat hier veel stoffen tussen zitten waarvan het bestaan wel vermoed wordt, maar nog niet aangetoond is. Critici zijn echter bang voor de gevolgen van de experimenten.

Volgens een Deense en een Japanse wetenschapper wordt de deeltjesversneller gesaboteerd vanuit de toekomst. Tijdreizende Higgs-deeltjes, die alleen nog in theorie bestaan, zouden terug in de tijd reizen om te verhinderen dat de Large Hadron Collider ze zichtbaar maakt. Een 16-jarig meisje uit India pleegde woensdag nog zelfmoord uit angst voor de ondergang van de wereld door de proeven. (mvl)
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetens...rood-maakt-deeltjesversneller-weer-stuk.dhtml
 
Volgens een Deense en een Japanse wetenschapper wordt de deeltjesversneller gesaboteerd vanuit de toekomst. Tijdreizende Higgs-deeltjes, die alleen nog in theorie bestaan, zouden terug in de tijd reizen om te verhinderen dat de Large Hadron Collider ze zichtbaar maakt.

:twitch:
 
Experiment: wat gebeurd er wanneer je nerds met teveel vrije tijd 6 miljard euro in de poten duwt?
 
Het word steeds gekker..
 
omg ik heb nog nooit gehoord van dat machien, ik weet niet waarom maar dat doet me aan de Matrix denken.

Ik vraag mij wel af wat een vogeltje met een stukje brood doet op 100 meter onder de grond?
 
omg ik heb nog nooit gehoord van dat machien, ik weet niet waarom maar dat doet me aan de Matrix denken.

Ik vraag mij wel af wat een vogeltje met een stukje brood doet op 100 meter onder de grond?

Op de foto die TS gepost heeft zie je 1 of ander figuur met een helm op,
ik vermoed dat het stukje brood ooit deel uitmaakte van zijn lunch? :D
 
God probeert het tegen te houden met allerlei signalen zoals deze, maar de mensheid is eigenwijs.... We zullen gestraft worden voor onze ongehoorzaamheid!
 
Wat een apparaat. Eerst al dat gezeik over ''zwarte gaten'' en nu blijkt dat ding bij het minste of geringste kapot te gaan. :roflol:
 
Een apparaat van 6 miljard euro en een stuk brood maakt het kapot. Zit er ook garantie op dat ding?
 
Dat zou wel kunnen ja, maar van wie is dat vogeltje dan ???

De Jappen. :)

Die lui hebben inmiddels kakkerlakken voorzien van chips om zo tot bestuurbaar spioneer gadget te maken.
Dus een half-cyborg bestuurbaar vogeltje type B2598396 met anti-detectie software v0.2 zou mij echt niets verbazen..:p
 
Experiment: wat gebeurd er wanneer je nerds met teveel vrije tijd 6 miljard euro in de poten duwt?

Zou wel brute geldverspilling zijn als blijkt dat ze het niet aan de praat krijgen:D
 
Gelukkig kost het geen geld....
 
Damn wat een ding, dat bouw je ook niet effe zomaar, maar goed, ben benieuwd wat hier uit gaat voorkomen, maar als het al de 2de keer is dat het moet worden afgeblazen, is dat iig geen goed voorteken :D
 
wat alweer kapot?

bad signs :angstig:
 
Dat is toch die machine waarvan een hoop denken dat daardoor het einde van de wereld komt?
Ik ben geen wetenschapper o.i.d. maar het lijkt mij een beetje een waste of money
 
Zou wel brute geldverspilling zijn als blijkt dat ze het niet aan de praat krijgen:D
Zelfs in het beste geval, als ze echt te zien krijgen wat ze willen te zien krijgen, dan nog ga je hier niet de wereld mee verbeteren... Dan heb je wat meer info over het ontstaan van het heelal, de vraag is wat dit op termijn echt aan waarde gaat bieden... volgens sommigen niet zo veel. Je zou het dus bijna sadistisch kunnen noemen om dit te doen op een moment dat 1) de economie in de problemen zit 2) het milieu naar de knoppen gaat en 3) er nog veel teveel oorlog en honger is in de wereld om andere prioriteiten te stellen.
 
Back
Naar boven