MuscleMeat

Nieuws Vogel met stukje brood maakt deeltjesversneller weer stuk

Bezoekers in dit topic

lhc25.jpg


6 miljard euro project. Honderd duizend euro's aan computer hardware en dan hebben ze een crt scherm staan ???
Heilige poep, daar staat behoorlijk wat rekenkracht. :heart:
 
een theoretische mogelijkheid die realistisch gezien te verwaarlozen is....

En toch vind ik dat ze eerst zeker moeten weten dat de kans onbestaande is voor ze ermee doorgaan en niet dat de kans "te verwaarlozen" is. Alhoewel langst de andere kant wel een enorme wetenschappelijke vooruitgang.
 
Heilige poep, daar staat behoorlijk wat rekenkracht. :heart:

ja daar wil jij nerd wel SuperPI op draaien en met een een keiharde knuppel vol spanning en vreugde zitten kijken en wachten hoe snel hij 32 millioen cijfers achter de komma voor je berekend of niet :eyebrow:
 
ja daar wil jij nerd wel SuperPI op draaien en met een een keiharde knuppel vol spanning en vreugde zitten kijken en wachten hoe snel hij 32 millioen cijfers achter de komma voor je berekend of niet :eyebrow:

Die rekenkracht zou voor bepaalde bf-challenges wel van pas komen. :D
 
??? Weet ik niets van. Ik heb wel weet van enkele oudere deeltjesversneller waar ze vroeger al ontdekkingen mee gedaan hebben.

Ik dacht deze maar ik zie dat mijn info niet klopte, hij werd geannuleerd vanwege financiele problemen. Hij zou wel veel groter dan de LHC zijn geweest..:)
 
ja daar wil jij nerd wel SuperPI op draaien en met een een keiharde knuppel vol spanning en vreugde zitten kijken en wachten hoe snel hij 32 millioen cijfers achter de komma voor je berekend of niet :eyebrow:
Don't get me started. :)
 
Ik dacht deze maar ik zie dat mijn info niet klopte, hij werd geannuleerd vanwege financiele problemen. Hij zou wel veel groter dan de LHC zijn geweest..:)

Hmm, indrukwekkend ding als ik dat zo lees.
 
Jammer, ruim 2,5x de kracht van de LHC maar ook 5 maal duurder. Wat hadden ze daar allemaal niet mee kunnen ontdekken...
 
En toch vind ik dat ze eerst zeker moeten weten dat de kans onbestaande is voor ze ermee doorgaan en niet dat de kans "te verwaarlozen" is. Alhoewel langst de andere kant wel een enorme wetenschappelijke vooruitgang.

Ze weten het ook zeker... Het kan gebeuren, maar het risico wordt genomen :)
 
*bump*

20 November 2009 Deeltjesversneller weer opgestart

[Afbeelding niet meer beschikbaar] De grootste deeltjesversneller ter wereld is in Genève weer opgestart. De Large Hadron Collidor (LHC) lag sinds september 2008 stil. Vlak nadat de LHC in gebruik was genomen, bleek dat er vloeibaar helium in de tunnel lekte.

Vanavond zijn weer protonen in de tunnel geschoten, meldt het Europees laboratorium voor deeltjesfysica CERN. Het experiment draait waarschijnlijk begin 2010 op volle toeren.

Wetenschappers willen de toestand net na de oerknal nabootsen door protonen met de snelheid van het licht op elkaar te laten botsen. Ze hopen zo antwoord te krijgen op fundamentele vragen.

bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/11/art000001CA6A1D0E41E7F4.html

nu maar wachten tot die alweer kapot gaat :)
 
Back
Naar boven