Fitness Seller

Vogelgriep komt wel erg dichtbij nu

  • Topic starter MrJ
  • Startdatum
  • Reacties 141
  • Weergaven 5K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Dodelijke vogelgriepvariant in Kazachstan vastgesteld

Uitgegeven: 10 augustus 2005 09:58

BISJKEK - De gevallen van vogelgriep die onlangs zijn aangetroffen in Kazachstan, zijn veroorzaakt door het gevaarlijke H5N1-virus. Deze variant kan ook worden overgedragen op mensen en dodelijk zijn. Dat heeft het Kazachse ministerie van Landbouw woensdag gemeld.

Het ministerie maakte vorige week melding van een uitbraak van vogelpest onder pluimvee in het dorp Golubovka, in het noorden van Kazachstan bij de grens met Rusland. De autoriteiten hebben het gebied volledig van de buitenwereld afgesloten.

Aan de andere kant van de grens, vooral in het gebied rond de Siberische stad Novosibirsk, deden zich eind vorige maand al gevallen van het H5N1-virus onder dieren voor. Vermoedelijk hebben trekvogels vanuit Zuidoost-Azië de ziekte meegedragen.

De vrees bestaat dat het virus zich verder zal verspreiden, tot in Europa toe. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO is de ziekte in de Siberische regio al weer op zijn retour door de veranderende weersomstandigheden.


Importverbod

Minister Veerman van Landbouw heeft dinsdag besloten om met ingang van maandag 15 augustus de import van siervogels en veren vanuit Rusland en Kazachstan te verbieden. Nederland loopt met de maatregel vooruit op een importverbod van de Europese Unie. Levend pluimvee en andere pluimveeproducten mogen al geruime tijd niet meer geïmporteerd worden.

http://www.nu.nl/news/571962/21/Dodelijke_vogelgriepvariant_in_Kazachstan_vastgesteld.html


Een mogelijk werkend vaccin is er misschien wel, maar of deze op tijd in mass production gezet kan worden is een 2e.

Goede hoop op vaccin tegen vogelgriepepidemie

Uitgegeven: 8 augustus 2005 16:45

RIJSWIJK - Een wereldwijde epidemie van vogelgriep kan mogelijk worden voorkomen door een nieuw vaccin, dat inmiddels succesvol op mensen is getest. Het gaat om een epidemie die door het H5N1-virus zou kunnen ontstaan.

De hoopvolle geluiden komen van dr. Anthony Fauci van het Nationale Instituut voor Allergieën en Infectieziekten in de Verenigde Staten. Het vaccin wordt door het Franse bedrijf Sanofi-Aventis ontwikkeld in kippeneieren. Een probleem is echter dat de productie maanden duurt en er bij een dreigende wereldepidemie ongelofelijke hoeveelheden nodig zijn.


Mens op mens

Het H5N1-virus heeft in Azië al meer dan vijftig slachtoffers geëist. Gevreesd wordt dat het virus in de toekomst niet alleen van vogels op mensen overgaat, maar ook van mens op mens. Dan doemt het scenario op van de Spaanse Griep van 1918, toen miljoenen bezweken.

Viroloog Ab Osterhaus, van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam, noemt het positief dat nu is aangetoond dat een mens antistoffen kan aanmaken tegen vogelgriep. Volgens hem moet er nu gezocht worden naar een type vaccin dat op grotere schaal geproduceerd kan worden, bijvoorbeeld een dat gemaakt kan worden met een celkweek.


Europees congres

De viroloog wijst erop dat momenteel de aanpak van vogelgriep op diverse plaatsen in de wereld wordt onderzocht. Volgens Osterhaus is het de bedoeling om volgende maand tijdens een Europees congres over influenza op Malta de verschillende benaderingswijzen van onderzoekers te bespreken.

http://www.nu.nl/news/571139/83/Goede_hoop_op_vaccin_tegen_vogelgriepepidemie.html



Het is in principe een kwestie van tijd voor er een wereldwijde epidemie zal uitbreken die de wereldbevolking met een aantal % zal terugbrengen.

Hoeveel films met deze rampscenario's zijn er al niet geweest. Alleen zal het in het echt niet zo goed aflopen als in de meeste van deze films. Snelle verspreiding zal niet tegen te gaan zijn en vaccinatie op korte termijn onmogelijk. Het resultaat zal dus miljoenen en miljoenen doden (kunnen) zijn waarna het ontwikkellingsniveau een aantal decenia teruggezet zal worden.

De wereldeconomie zal compleet instorten evenals medische voorzieningen, de overheid en het gehele bedrijfsleven doordat er zoveel mensen weg zullen vallen.

Een beangstigende gedachte, maar helaas zal deze wel de waarheid worden zeggen veel onderzoekers. Of het nu over 2 weken, of over 50 jaar zal plaatsvinden, een wereldwijde ramp waarin een dodelijk virus of bacterie gigantisch veel slachtoffers zal maken is onontkoombaar. :(
 
Je bent wel nogal een doemdenker MrJ. Als je voor elke dreiging die er bestaat negatief gaat denken dan wordt je depri en ga je jezelf van kant maken.

Maar je hebt gelijk, dit zou wel eens een bedreiging kunnen vormen.
 
The rebel zei:
Je bent wel nogal een doemdenker MrJ. Als je voor elke dreiging die er bestaat negatief gaat denken dan wordt je depri en ga je jezelf van kant maken.

Maar je hebt gelijk, dit zou wel eens een bedreiging kunnen vormen.

Hehe, klinkt idd wel erg depri en doemdenkend. Helaas is dit meer realistisch kijken dan zwart kijken.

Heb de laatste tijd veel erover gelezen en eea op TV gezien. Dit is gewoon een manier van 'de natuur' om het evenwicht te herstellen. :)
 
Heb me kist al besteld.
 
MrJ zei:
Hehe, klinkt idd wel erg depri en doemdenkend. Helaas is dit meer realistisch kijken dan zwart kijken.

Heb de laatste tijd veel erover gelezen en eea op TV gezien. Dit is gewoon een manier van 'de natuur' om het evenwicht te herstellen. :)

Ik zit in de kippen en vertrouw mij Jeroen als ik je zeg dat ik dit soort berichten 2 jaar geleden al op mijn bureau zijn beland.

H5N1-virus is erg besmettelijk en dodelijk maar laten we er niet te veel bij stil staan en het beste hopen anders heb je helemaal geen leven meer.

Wij mensen doen het ook zelf. Neem nou de kippen. Hier in Nederland zijn wij verplicht om alle antibiotica’s te registreren die wij voor het pluimvee gebruiken.
Je wil niet weten hoe vaak ik gezondheidsverklaringen krijg waarop staat dat ze niets hebben gebruikt terwijl een poultryscan positief aanslaat.
België en Duitsland zijn helemaal niet verplicht dit te vermelden.

Als mensen teveel van dit soort vlees binnen krijgen dan worden de bacteriën immuun voor antibiotica en hebben wij straks geen medicijn als het zover is. Ze maakte zich altijd zorgen om de hormonen die kippen toegediend kregen/krijgen. Kippenpest is een virus en tegen virussen heb je geen medicijn ;)
 
Laatst bewerkt:
Yzord zei:
Heb me kist al besteld.
Das wel slim.. die zullen dan tegen die tijd onbetaalbaar zijn.. misschien goede investering.. stuk of wat kistjes.. kan er in de komende barre tijd toch nog wat verdiend worden :D

Die gekkenkippenziekte is idd wel een groot probleem. Als het echt een grote outbreak wordt dan ontkomen wij er zeker niet aan.. Lekker dicht bevolkt en reislustig nederland.

Ik heb mijn kelder al vol met eten, ijzer en een bed staan :D je weet maar nooit.
 
WHO: Vogelgriep Rusland snel voorbij
De vogelgriepepidemie in Siberië is al aan het afnemen en moet in tien tot vijftien dagen volledig zijn verdwenen. Dat voorspelt een deskundige van de wereldgezondheidorganisatie WHO vandaag.


[Link niet meer beschikbaar]
 
Storm in een glas water.

In heel Azie wonen zo'n 3 miljard mensen. 50 ervan zijn overleden aan de vogelgriep. Dat is een zoveelste miljoenste procent.

In Afrika sterven per dag meer mensen aan gewone griep dan in azie aan vogelgriep en daar maakt toch ook niemand zich zorgen over?
 
De vraag is waar hij dan volgende keer opduikt.

Maar laten we ons niet spitsen op de vogelgriep, wat denk je van Ebola varainten (Malberg virus bijv. :shake: ). Zo besmettelijk als griep, en voor 95% dodelijk (binnen 5 dagen, op een te gruwelijke manier :( ).
 
Jordees zei:
Storm in een glas water.

In heel Azie wonen zo'n 3 miljard mensen. 50 ervan zijn overleden aan de vogelgriep. Dat is een zoveelste miljoenste procent.

In Afrika sterven per dag meer mensen aan gewone griep dan in azie aan vogelgriep en daar maakt toch ook niemand zich zorgen over?

Dan zie je het grote plaatje niet echt kerel. De kans op een pan epidemie van een virus cq. bacterie uitbraak is gewoon onvermijdelijk. :)
 
MrJ zei:
wat denk je van Ebola varainten (Malberg virus bijv. :shake: ). Zo besmettelijk als griep, en voor 95% dodelijk (binnen 5 dagen, op een te gruwelijke manier :( ).

Mocht dat met mij overkomen dan neem ik zelf wel afscheid van alles. Ik laat me niet killen door een virus en al helemaal niet op een gruwelijke wijze.
 
Marburg virus gewaardeerde collega ;)

Het is onontkoomlijk dat er op den duur een epidemie uitbreekt. Ook al zijn de meeste berichtgevingen inderdaad een storm in een glas water. Maar er hoeft maar 1 virus te komen dat niet te bestrijden valt en ook niet in te dammen en je hebt de poppen aan het dansen.
 
Er komt zeker weten ooit weer een pandemie met miljoenen doden als gevolg.
Laten we blij wezen dat het Aidsvirus nog niet is gemuteerd tot een airborne virus :D

Ebola is een zogenaamd macho-virus, oftwel een virus dat zeer dodelijk si en een zeer korte incubatietijd heeft. Daardoor is de ziekte ook relatief onschuldig, want voordat je de kans krijgt om heel veel mensen te besmetten lig je al op je bed uit al je lichaamsopeningen te bloeden. :eek:
 
****ing vleeseters roeien straks de halve wereld uit :mad: Hoop virussen komen voort uit te intensieve teelt van dieren, vogelgriep, varkenspest, BSE.

Vroeger had je nog wel eens een korte collectieve gekte door een schimmel op rogge, maar dat is al vele jaren terug. 18de eeuw of zo.

Hoge prijs die straks betaalt moet worden voor het dagelijkse lapje lijk op het bord.
 
MrJ zei:
Dan zie je het grote plaatje niet echt kerel. De kans op een pan epidemie van een virus cq. bacterie uitbraak is gewoon onvermijdelijk. :)

De epidemie komt er toch wel. Gezien het feit dat de aarde op dit moment akelig overbevolkt is, zal er vanzelf een natuurlijke selectie worden uitgevoerd door moedertje natuur. Dat gebeurde jaren geleden ook al met de Spaanse griep, waar miljoenen mensen aan zijn overleden.

Ik vind het op dit moment niet nodig om de westerse bevolking bang te maken voor iets wat hier nog niet heerst. Pas als hier de vogelgriep uitbreekt mag er paniek worden gezaaid.
 
MrJ zei:
http://www.nu.nl/news/571962/21/Dodelijke_vogelgriepvariant_in_Kazachstan_vastgesteld.html


Een mogelijk werkend vaccin is er misschien wel, maar of deze op tijd in mass production gezet kan worden is een 2e.



http://www.nu.nl/news/571139/83/Goede_hoop_op_vaccin_tegen_vogelgriepepidemie.html



Het is in principe een kwestie van tijd voor er een wereldwijde epidemie zal uitbreken die de wereldbevolking met een aantal % zal terugbrengen.

Hoeveel films met deze rampscenario's zijn er al niet geweest. Alleen zal het in het echt niet zo goed aflopen als in de meeste van deze films. Snelle verspreiding zal niet tegen te gaan zijn en vaccinatie op korte termijn onmogelijk. Het resultaat zal dus miljoenen en miljoenen doden (kunnen) zijn waarna het ontwikkellingsniveau een aantal decenia teruggezet zal worden.

De wereldeconomie zal compleet instorten evenals medische voorzieningen, de overheid en het gehele bedrijfsleven doordat er zoveel mensen weg zullen vallen.

Een beangstigende gedachte, maar helaas zal deze wel de waarheid worden zeggen veel onderzoekers. Of het nu over 2 weken, of over 50 jaar zal plaatsvinden, een wereldwijde ramp waarin een dodelijk virus of bacterie gigantisch veel slachtoffers zal maken is onontkoombaar. :(



neeeeeeeeeee ik moet nog zo veel doen
breed worden en droog i cant die...im too skinny to die
 
EricR zei:
Marburg virus gewaardeerde collega ;)

Het is onontkoomlijk dat er op den duur een epidemie uitbreekt. Ook al zijn de meeste berichtgevingen inderdaad een storm in een glas water. Maar er hoeft maar 1 virus te komen dat niet te bestrijden valt en ook niet in te dammen en je hebt de poppen aan het dansen.

Dat zeg ik, gamma! :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Marburg_virus


Jordees zei:
De epidemie komt er toch wel. Gezien het feit dat de aarde op dit moment akelig overbevolkt is, zal er vanzelf een natuurlijke selectie worden uitgevoerd door moedertje natuur. Dat gebeurde jaren geleden ook al met de Spaanse griep, waar miljoenen mensen aan zijn overleden.

Ik vind het op dit moment niet nodig om de westerse bevolking bang te maken voor iets wat hier nog niet heerst. Pas als hier de vogelgriep uitbreekt mag er paniek worden gezaaid.

Bang maken en men op de hoogte brengen van mogelijke gevaren zijn niet altijd precies hetzelfde. :)
 
The rebel zei:
Je bent wel nogal een doemdenker MrJ. Als je voor elke dreiging die er bestaat negatief gaat denken dan wordt je depri en ga je jezelf van kant maken.

Maar je hebt gelijk, dit zou wel eens een bedreiging kunnen vormen.

Ja J jij ziet het wel altijd slecht in en dan word je weer somber gestemd :( :( :( :(

Punt is uiteraard dat iedereen denkt van aaaaach valt wel mee en daardoor is men onvoorzichtig, dat klopt wel. Maar toch vraag ik me af hoe jij met je paniekerigheid gaat voorkomen dat je ziek word.

Die kans... die kans dat er een wereld epidemie uitbreekt bestaat al sinds jaar en dag al is de kans kleiner dan 400 jaar geleden omdat de meeste besmettelijke ziekten te behandelen zijn. Een on/minder-behandelbare aandoening die zich snel verspreid is funest ja. :)
 
Jordees zei:

Zeer boeiend. Ik las een paar jaar terug ook een artikel met een medisch hooggeplaatst figuur die uit "de scene" was geknikkerd wegens teveel kritiek op AIDS. Zo'n beste professor die pleitte dat er al sinds tijden een medicatie tegen AIDS was, vooralsnog veilig opgeslagen in de kastjes van militaire laboratoria om de eerste decennia niet aan mensen te worden verstrekt aangezien de constante toediening van allerlei gifstoffen die aidsremmers worden genoemd veel meer centjes zou opleveren voor de farmaceutische industrie.

Evenals dat chronisch zieke patiënten werk opleveren in de gezondheidszorg op elk denkbaar vlak en op die manier door het wegvallen van zieken uit de maatschappij er in de hele bevolkingslaag nieuwe vacatures ontstaan, wat goed is voor de werkgelegenheid en het inkomen van de staat.

De heer in kwestie claimde niet zelden bedreigingen aan zijn adres te krijgen vanuit de schijnbaar bonafide maffiawereld van top medici. ???
 
Back
Naar boven