Fitness Seller

Vogelgriep komt wel erg dichtbij nu (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik had het er vandaag over op 't werk. Tis best eng, vooral het idee van zo'n pandemie. Je hoeft er de geschiedenisboekjes maar op na te slaan om te zien dat dat met een zekere regelmaat voorkomt.
 
en dan nog lezen op't turkse gazet dat de turkse dorpelingen hun zelfgekweekte kipjes vrolijk opeten : "vogelgriep ?? bij ons zal da ni zijn zeker..."
 
We gaan er aan !!!!!
 
Eigenlijk niet zo ethish van mij maar ik hoop dat er veel oudjes sneuvelen. Die potten hun geld maar op en wij moeten hen nog betalen ook terwijl zij de gouden tijden hebben meegemaakt.
 
Oh dáár rochel ik zo van. Een of andere vieze Turkse verengriep via Italië alvast bij mij gebracht :mad:
 
Mijn Valkparkieten zo maar even preventief ruimen, je kan nooit weten.
 
EricR zei:
Mijn Valkparkieten zo maar even preventief ruimen, je kan nooit weten.

Mijn parkiet zat ook al ongerust te kijken tijdens het journaal :D

Doomscenario's.. iemand al aan het hamsteren geslagen?? als er een pandemi deze kant uit komt blijft deze jongen mooi een tijdje in zijn hut zitten..
 
Het loopt meestal wel los, er wordt al jaren over gesproken en iedere keer valt het mee. Voor de dieren niet, maar het aantal menselijke slachtoffers door een forse griepuitbraak ligt ook op honderden doden meer dan gemiddeld.

Er lag van de week een dood musje op de stoep, die raak ik in ieder geval niet aan. Geen zin om de volgende dag kans te hebben dat ik op eens naar een kooi kijk met twee vogels met de pootjes in de lucht.
 
Vind zoiets toch altijd wel angstig om te lezen.

Tijdje terug was er toch ook al iets waar voor we moesten worden ingeënt? Iets met nekspier ziekte ofzo? Was toen pas rond een jaar of 12-13 geloof ik.
 
meningokokken..klopt, dat was ook wel heavy..een vriend van me had dat ook en lag 3 dagen in coma
 
of anders wat spuitjes bestellen bij dbc! heltp altijd

oeps sorry
het is laat en ik ben jetlag f*ck moe of wakker eigenljk! beetje melig nu! ga maar slapen voordat k hier ruzie ga krijgen doei doei
 
o toch ! ;-)

brie eens wat in elkaar een koctailtje!
 
Of het nou de vogelgriep of wat anders wordt...

De geschiedenis toont aan dat een rampzalige epidemieën van alle tijden zijn. In de romeinse tijd waren er al ziektegolven die 70% van de bevolking uitroeiden. De medische wetenschap is nu natuurlijk veel verder gevorderd dan ooit, maar of die snel genoeg een medicijn/vaccin kan afleveren is de vraag. Zo'n golf kan zichecht heel snel verspreiden. En zeker nu, met alle globalisering enz kan een ziekte die vroeger geïsoleerd was gebleven zich in no time over de hele wereld verspreiden.
 
ik vind dan ook dat we reizen per diect moeten verbieden en mensen in afzondering moeten zetten ;-)
 
Ik vraag me af hoe je zo'n dingen nu kunt tegenhouden. Niet imo.
Het is eerder proberen de schade beperken. Je kan moeilijk vogels verbieden verder te vliegen he...
 
Merge met een al bestaand topic. :)

Anders hebben we straks 2932902384384392 topics over verkouden Valkparkieten. ;)
 
Back
Naar boven