MuscleMeat

Vogelgriep komt wel erg dichtbij nu (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

We zien wel hoe of wat!
Ik kan me er niet druk om maken.
 
de vraag is, bestaat er al een prik voor ?
 
capricik zei:
de vraag is, bestaat er al een prik voor ?

volgens mij is er nog geen prik voor, zoals ik gisteren begreep bij het nieuws
 
Joyce zei:
volgens mij is er nog geen prik voor, zoals ik gisteren begreep bij het nieuws
Nope idd, nog te weinig informatie dacht ik.
Maar oudere mensen worden wel aangeraden om een griepvaccinatie te gaan halen of heb ik dat verkeerd begrepen?
 
had Dani niet een grasparkiet?:evil2::eyebrow:
 
En het betert niet hoor:

Verontrustend intern document over vogelgriep uitgelekt


In Europa zijn onvoldoende virusremmers beschikbaar om de bevolking te beschermen tegen een gevaarlijk griepvirus. Dat staat in een intern document van de Europese Commmissie, het dagelijks bestuur van de EU, waaruit de Financial Times vandaag citeert.

Sommige wetenschappers denken dat het vogelgriepvirus H5N1 kan muteren in een menselijke variant, die veel doden kan veroorzaken. Een vaccin is onmogelijk te fabriceren zolang het gemuteerde virus nog niet is ontstaan. Virusremmers kunnen enige verlichting bieden.

Maar fabrikanten hebben de orderportefeuille boordevol zitten. Sommige landen hebben hun bestellingen op tijd geplaatst, waardoor in andere landen nauwelijks virusremmers beschikbaar zijn.

„Er komen klachten van lidstaten dat orders uit sommige landen alle productiecapaciteit voor de komende jaren in beslag nemen, waardoor landen die het eerst getroffen zouden kunnen worden, geen mogelijkheden meer hebben”, citeert het dagblad het Brusselse document.
 
Kan ik dan eigenlijk geen kip meer eten? dat is toch wel eiwitbron bij uitstek voor mij.
 
Zag vorige week nog een dood musje, waarschijnlijk ook doodgevallen van het dak. Bij iedere dode vogel wordt nu gelijk een verband gelegd met ziektes die ook kunnen overgebracht worden op de mens, laten we maar eerst het onderzoek afwachten naar die gevonden dode vogels.
 
Ja maar toch frappant....alles moet opgehokt zitten, maar de eenden hier in de vijver tortelen nog vrij rond. Langs de kant van de vijver snuffelen mijn honden, dus ik vraag me af hoe ze het uit NL willen houden.
 
Dat houd je niet tegen, als er echt een pandemie uitbreekt zijn wij ook gewoon de lul.
 
ik heb mijn witte pak al uit de kast behaald en mijn masker besteld.....
 
Fijn :( en wie gaan er als eerste, kinderen en bejaarden. Bejaarden ok, maar kinderen :(
 
snel.. allemaal aan de sth nu het nog kan om onze weerstand te verhogen (H)
 
Triest maar waar, alleen 'bejaarden ok?'. Iedere dode is er gewoon 1 te veel.
 
Maar ff wat belangrijkers dan.
Als het dadelijk echt inslaat zullen ze wel geen kip meer mogen vervoeren enzo dan??
Allemaal groot inslaan jongens, it's every man for himself now.
 
EricR zei:
Triest maar waar, alleen 'bejaarden ok?'. Iedere dode is er gewoon 1 te veel.

Ja klinkt hard, sorry. Maar daar zou ik minder moeite mee hebben dan kleine kinderen.
 
Omdat het je direct raakt, leve het egoisme maar weer. Maar goed altijd nog beter dan degenen die zich zorgen maken om hun kipfiletje. Als er echt een pandemie uitbreekt hoef je je echt geen zorgen te maken over een kipfilet, dan mag je al blij zijn dat niet je halve familie wordt uitgeroeid.

Denk dat het wel zal loslopen, gelet op de hygeinische omstandigheden waar we in leven. Maar dan nog zal een pandemie waarschijnlijk miljoenen slachtoffers eisen wereldwijd.
 
Hehe, de kip was vorige week nog in de aanbieding :)

Mja, lijkt me geen vrolijke toestand.
 
Ik hoop alleen dat kinderen wel als 1e een injectie krijgen voor deze griep. Ik ga nog liever zelf de pijp uit als een kindje onder de 10.

Vind dat ouderen idd later een injectie ''verdienen'' als de jongeren, en dit is gewoon op puur rationeel vlak.
Zij doen niet meer mee aan de economie, krijgen geen kinderen meer, hoeven vaak voor niemand meer te zorgen.

En ik weet dat onze lieve knul Eric af en toe aan zijn oma denkt, maar sorry kerel:D
 
Back
Naar boven