Fitness Seller

Voldoende energie voor bootcamp behouden

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,
Sinds vorige week ben ik gestart met een wekelijkse bootcamp.
De eerste keer ging zeer goed. Hierbij lag de focus veel op kracht.
Nu ging het niet zo goed meer. Het was functional training (battle ropes, burpees, etc, ...) en ik werd 2 maal erg misselijk. Al mijn energie raakte plots op.
Ik ben er vrij zeker van dat het aan mijn voeding lag (te weinig gegeten of energie opgebruikt).
Ik at om 7 u (boterhammen met hesp), om 9 u. ben ik vertrokken naar de gym (ongeveer 45 minuten gefietst) en om 10 u begon de bootcamp.

Wat kunnen jullie me aanraden? Om 8 u eten?
Of misschien vlak voor de bootcamp nog iets extra eten?
Of nog iets anders?

Ik hoor graag jullie mening.
 
Hoeveel boterhammen?
Als je daarna nog 45 min fietst en pas 3 uur later traint sowieso nog wat tussendoor pakken.
 
Hallo,
Sinds vorige week ben ik gestart met een wekelijkse bootcamp.
De eerste keer ging zeer goed. Hierbij lag de focus veel op kracht.
Nu ging het niet zo goed meer. Het was functional training (battle ropes, burpees, etc, ...) en ik werd 2 maal erg misselijk. Al mijn energie raakte plots op.
Ik ben er vrij zeker van dat het aan mijn voeding lag (te weinig gegeten of energie opgebruikt).
Ik at om 7 u (boterhammen met hesp), om 9 u. ben ik vertrokken naar de gym (ongeveer 45 minuten gefietst) en om 10 u begon de bootcamp.

Wat kunnen jullie me aanraden? Om 8 u eten?
Of misschien vlak voor de bootcamp nog iets extra eten?
Of nog iets anders?

Ik hoor graag jullie mening.
Het is voor iedereen net even anders, maar je zou eens kunnen kijken naar het advies voor hardloop-, triathlon-, OCR-evenementen.

Ook zou water of een sportdrank tijdens de training kunnen helpen. Zorg dat je voldoende gehydrateerd blojft.

Hoenlang is de training, als het langer is dan 90 minuten kan het heel zinvol zijn om aan voeding (sportdrank of gel) tijdens de training te denken. Voor een uur of minder is dit zinloos.
 
Stevig ontbijt met oa Havermout,125g. tijdens fietsen verbrand je al, en dan zou ik paar bananen nemen. 6 plakjes brood met rauwe ham is niks van 7 tot (12u)
 
De training is ongeveer een uur.
Ik drink meestal water tijdens de training en aan het einde eet ik een banaan. Daarna nog eens 45 minuten fietsen en dan kan ik al aan het middagmaal beginnen.
Misschien dan ook een banaan eten vlak voor de training of een energiereep...
 
Stevig ontbijt met oa Havermout,125g. tijdens fietsen verbrand je al, en dan zou ik paar bananen nemen. 6 plakjes brood met rauwe ham is niks van 7 tot (12u)
Ok dat zal ik doen.
 
Zoals gezegd steviger ontbijten.
Zou voor je heenfietst ook nog wat pakken en voor trainen banaantje erin.
 
Zoals gezegd steviger ontbijten.
Zou voor je heenfietst ook nog wat pakken en voor trainen banaantje erin.
Zijn partner pakt ie na de tijd, kost nog meer energie :D
 
Zeker meer ontbijten en wat meenemen voor op de fiets desnoods. Ik heb zelf ook bootcamptrainingen gevolgd in het verleden en dat vraagt veel en je moet er ook aan “wennen” zorg ook voor iets na het trainen. Ik had altijd giga trek ook na zo’n uur :D
 
Ok. De misselijkheid was niet leuk, maar ik heb er wel iets mee bijgeleerd.
Dankjewel voor alle reacties.
 
Back
Naar boven