AndroidHealthClinic

Volgend bulk schema

Bezoekers in dit topic

ViceP

Novice
Lid geworden
30 sep 2015
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
59kg
Na een jaar gebulkt te hebben van 49 naar 59 kilo waarvan 3 maanden lang op 59 gehangen te hebben wordt het weer tijd voor een nieuwe bulk.
Dit is de eerste keer dat ik mijn schema helemaal zelf maak.

Stats:
1,68CM
59KG
Vetpercentage: meter wordt binnenkort geleverd

Verhouding
K 50% 340Gram
Vet 20% 20gram
Eiwit 30% 204 gram

Doordat ik al een tijd serieus train heb ik al een redelijke spiermasse opgebouwd, met deze bulk wil ik de 70 kilo aantikken.

Ik kom alleen niet goed uit met mijn macro's, teveel K te weinig vet & eiwitten.

Mijn avondeten staat er niet in omdat ik nog thuis woon, ik verwacht zo'n 500 calorieën te eten als avondeten.

Ik zou advies en mening over dit schema erg op prijs stellen! Dit kan me namelijk verder helpen.

QUg8SU7.png
 
Wat is je onderhoud?

Veel te weinig vetten. Eiwitten zijn prima. 2gr per kg BW is voldoende
Vetten minimaal 1 gr per kg BW.
Rest koolhydraten.
 
Wat is je onderhoud?

Veel te weinig vetten. Eiwitten zijn prima. 2gr per kg BW is voldoende
Vetten minimaal 1 gr per kg BW.
Rest koolhydraten.

Mijn onderhoud is 2457 cal.
Oke dus dan moet ik die 60gram vetten dus echt bereiken, weet u toevallig een aantal goede etenswaren daarvoor.
 
Mijn onderhoud is 2457 cal.
Oke dus dan moet ik die 60gram eiwitten dus echt bereiken, weet u toevallig een aantal goede etenswaren daarvoor.
Noten, vette melk producten, olie, etc
 
Je bedoeld 60 gram vetten. Ik zou zeggen neem wat meer goede vetten. Goede vetten kom je niet van aan. Een overschot aan kcal kom je van aan. ;)

Goede vetten: eieren, zalm, sardines, makreel, olijfolie, kokosolie, volle zuivel, roomboter, pure chocolade, avocado, noten, pinda's, pindakaas, zaden en pitten etc
er is zoveel keuze.
 
Ik doe meestal

250ml melk (halfvol)
100 gr havermout
20gr whey

Kcal : 569, E: 36 K : 74 vet : 13

makkelijk klaar te maken met blender, veel kcal, en je stopt t gewoon in shakebaker

Je kunt ook ipv die banaan en weightgainer 4 eieren bakken met dooier of koken.
is goedkoper als weightgainer en zitten niet zoveel van die slechte suikers in.
heb je ook je vetten, want die zitten in de dooier.

4 eieren

Kcal : 260 E : 22 K: 1 V :17

( als je wilt zorgen dat er geen extra vetten bijkomen als je het bakt ( bijv. met dooier) zoek op PAM spray .

voor die 4 eieren bakken moet je wel een halfuurtje eerder opstaan, en je familie moet er geen problemen mee hebben want dat kan soms ook de boosdoener doen.

Succes ermee!
 
en 50gr cashewnoten kan ook voor vetten, moet je zelf even de voedingswaarde zoeken, pak dan wel de ongezouten versie.

Ik persoonlijk vindt dit het lekkerste bij mijn casseine shake ( of kwark) als ik naar bed ga maar dat is voor iedereen anders.
 
Je kan ook 2x per dag mammoth nemen? Dan ben je er ook.

Uiteraard snap ik wel dat het een flinke shake is, maar je kan ook gewoon 4 stukken brood met pindakaas gaan eten. Extra vis, vlees etc. Probeer gewoon wat meer te eten en wel voldoende eiwitten te nemen. Als je serieus wilt groeien, moet je gewoon meer eten en eens nadenken welke producten kwalitatief een goede keus zijn. Bijv een mars, icetea etc zijn nou niet bepaald de beste voedingskeuzes :)

Lees ook eens dit topic door voor het maken van een goed schema: https://forum.bodybuilding.nl/topics/startersguide-voor-beginnende-sporters.378470/

Dat topic is heel simpel en heel informatief. Succes!
 
Noten, vette melk producten, olie, etc

Bedankt!


Je bedoeld 60 gram vetten. Ik zou zeggen neem wat meer goede vetten. Goede vetten kom je niet van aan. Een overschot aan kcal kom je van aan. ;)

Goede vetten: eieren, zalm, sardines, makreel, olijfolie, kokosolie, volle zuivel, roomboter, pure chocolade, avocado, noten, pinda's, pindakaas, zaden en pitten etc
er is zoveel keuze.

Oke dank, dus ik moet ervoor zorgen dat mijn calorieën rond die 2,700 komen te liggen en de vetten behalen?


Ik doe meestal

250ml melk (halfvol)
100 gr havermout
20gr whey

Kcal : 569, E: 36 K : 74 vet : 13

makkelijk klaar te maken met blender, veel kcal, en je stopt t gewoon in shakebaker

Je kunt ook ipv die banaan en weightgainer 4 eieren bakken met dooier of koken.
is goedkoper als weightgainer en zitten niet zoveel van die slechte suikers in.
heb je ook je vetten, want die zitten in de dooier.

4 eieren

Kcal : 260 E : 22 K: 1 V :17

( als je wilt zorgen dat er geen extra vetten bijkomen als je het bakt ( bijv. met dooier) zoek op PAM spray .

voor die 4 eieren bakken moet je wel een halfuurtje eerder opstaan, en je familie moet er geen problemen mee hebben want dat kan soms ook de boosdoener doen.

Succes ermee!

Oke bedankt! Ik denk toch dat ik aanhoud aan mijn mammoth shake, bijna zelfde kcal en maak je toch net wat sneller. Heb in de ochtend namelijk altijd haast ;)

Je kan ook 2x per dag mammoth nemen? Dan ben je er ook.

Uiteraard snap ik wel dat het een flinke shake is, maar je kan ook gewoon 4 stukken brood met pindakaas gaan eten. Extra vis, vlees etc. Probeer gewoon wat meer te eten en wel voldoende eiwitten te nemen. Als je serieus wilt groeien, moet je gewoon meer eten en eens nadenken welke producten kwalitatief een goede keus zijn. Bijv een mars, icetea etc zijn nou niet bepaald de beste voedingskeuzes :)

Lees ook eens dit topic door voor het maken van een goed schema: https://forum.bodybuilding.nl/topics/startersguide-voor-beginnende-sporters.378470/

Dat topic is heel simpel en heel informatief. Succes!

Ja ik neem nu ook 2x mammoth maar dan steeds een 'halve' shake. Klopt ik begrijp je punt wel, ik heb ook een tijd "extra" gegeten en daardoor heb ik al 10 kilo gegained. Dit keer heb ik dus een serieus schema, in mijn schema is ook geen brood meer te vinden. (niet dat er wat mis is met brood, maar ben van mening dat je beter je macro's uit andere producten kan halen) Heb nu kip, brocoli en rijst staan, alleen dit staat niet vast, ik wissel dit af met bijvoorbeeld zoete aardappel en pasta. Je punt over mars begrijp ik, dit had ik even snel bedacht voor extra calorieën, deze zal ik ook vervangen voor een product met goede vetten zodat ik toch mijn vetten haal. Ja 1 flesje Ice-T is het enige wat ik van frisdrank drink, zie daar eigenlijk geen probleem in.

Het lijkt misschien alsof ik doe dat ik alles beter weet, maar weet zeker dat jij alles beter weet ;) Dus ik neem je punten zeker mee. Alleen vind ik je punt iets meer voor iemand die net begint en niet voor mij; iemand die anderhalf jaar traint en al redelijke gains heeft gemaakt. (begrijp me niet verkeerd)
 
Ik heb ook haast in de ochtend, ik maak meestal een shake met melk, whey, bambix, room, 580kcal en duurt nog geen 30 seconden langer. Je kan zelf een beetje variëren als je wilt en verschilt ook in prijs, die mammoth kost 1.19 per shake( alleen poeder) en met whey maken 0.54 euro per shake( alleen whey)
 
Ik heb ook haast in de ochtend, ik maak meestal een shake met melk, whey, bambix, room, 580kcal en duurt nog geen 30 seconden langer. Je kan zelf een beetje variëren als je wilt en verschilt ook in prijs, die mammoth kost 1.19 per shake( alleen poeder) en met whey maken 0.54 euro per shake( alleen whey)

Ja haast in de ochtend is eigenlijk ook wel slechte reden van mij, iedereen heeft haast in de ochtend. Maar dan een vraagje is 'jouw' shake beter dan 'mijn' Mammoth, heb daar namelijk lekker op gegained. En valt 'jouw' shake ook zo op je maag en darmen? Verder neem ik voor het slapen ook een shake van Mammoth, deze kan ik dan ook vervangen?
 
Shake is voor gemakzucht, ook mijne. Maar soms neem ik alleen whey, en soms vul ik het aan om kcal binnen te krijgen. Wat is beter.. Moeilijk te zeggen.

Voordeel van gewoon whey halen is de prijs en dat je er een gainer mee kan maken maar ook gewoon alleen eiwitten. Heb je nog extra vetten nodig dan kan je er iets vets door doen olie, slagroom of koolhydraten (banaan, bambix, oats) valt bij mij niet zwaar op de maag.
 
Aan de hand van jullie feedback heb ik mijn voedingschema een beetje aangepast

De verhouding is nog steeds hezelfde
Verhouding
K 50%
Vet 20%
Eiwit 30%

Wat heb ik aangepast:
- Onderhoud is 2400, daily goal verhoogt van 2700 naar 2900
- Snickers eruit gehaald
- Eetlepel olijfolie en cashewnoten voor de extra vetten
- Tonijn voor extra protein

Mammoth zit er nog steeds in, misschien vervang ik hem toch voor de shake op advies van Shark89

Alleen vraag ik me nu af of ik niet te hoog in de eiwitten ga zitten, want ik lees vaak dat 2 gram eiwitten per kg genoeg is, bij mij zou dat 120 gram eiwitten zijn.
Verder vul ik de overige 379 calorieen op met avond eten.


FRLd9GG.png
 
Back
Naar boven