AndroidHealthClinic

Volgende stap in Nederland controlestaat - chip op kenteken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WWWilco

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2009
Berichten
960
Waardering
71
Het Nederlandse ministerie van Veiligheid en Justitie wil met behulp van een speciale chip voorkomen dat er fraude wordt gepleegd met kentekenplaten. Met de chip kunnen kentekens op afstand worden uitgelezen zodat de echtheid ervan kan worden vastgesteld.
Bron: http://tweakers.net/nieuws/103653/overheid-wil-fraude-voorkomen-door-chip-in-kentekenplaat.html De eerste reactie bij het artikel geeft het probleem al aan. Dit systeem is nl. totaal niet geschikt om diefstal tegen te gaan maar wel om automobilisten nog beter te volgen.
Verder weten we dat de overheid, ondanks verboden door de rechter, de gegevens toch opslaat en toch niet vernietgd (ANPR camera's, centrale opslag vingerafdrukken voor paspoorten, metagegevens communicatieverkeer. Moet ik nog even doorgaan?) Er kan dus ook maar 1 conclusie getrokken worden: Dit is, wederom, bedoeld om mensen beter te kunnen volgen.
 
Wanneer komen die chips nou eens in mensen.
Kan ik eindelijk zeggen, ''haha zie je wel dat ik 10 jaar geleden gelijk had.''

2719753-4d9.jpg
 
Over paar minuten doritos met salsasaus (hot)
 
  • Like
Waarderingen: mat
Doen ze vast om benzinediefstal te stoppen, alhoewel een beetje snuggere dief de chip er zo uit weet te halen.
 
Nu krijgen we weer dat gelul over tirannie en George Orwell.

shiiiiit
 
voor benzinediefstal lijkt het me wel een goed idee, maar hoe willen ze gestolen autos tegenhouden op deze manier?

als zon scanner een fake plaat herkent weet je dus nog niet welke auto het is of op wiens naam die staat, het is immers een fake plaat.

en als je alsnog de daadwerkelijke auto vindt moet je alsnog bewijzen dat ie gestolen is.


nutteloos idee
 
wat vindt Dietser hier van
 
Back
Naar boven