AndroidHealthClinic

volgens mij doe ik iets verkeerd?

Bezoekers in dit topic

yayyay

Cool Novice
Lid geworden
4 aug 2012
Berichten
150
Waardering
2
Lengte
1m77
Massa
73kg
Vetpercentage
17%
Ik ben in 1 1/2 maand 2.5 kg bijgekomen maar ben tegelijkertijd ook 4% BF bijgekomen.(was eerst 10%)

Wat betekent dat ik alleen vet ben aangekomen (10% van 55+2(4%)=57 kg en dat is wat ik nu ben...

ik voel me wel sterker en mijn biceps zijn ook gegroeid en kan nu ongeveer 2-4 kg meer gewicht bij zowat elke oefening...

Voedingschema:
Ochtend
1 broodje kaas en filet
melk

Pauze 10:00
1 broodje pindakaas
water

pauze 12:00
1 broodje chocolade
water

pre-workout
1 broodje kaas en filet
water
1x fruit

Workout
water

After workout
1x fruit

avondeten
warm eten (verschilt meestal rijst en vlees)

Toetje
3x fruit
water

Voor slapen gaan
1 1/2 broodje (verschilt)

Dit zijn de macronutrients: ( ik weet niet of het gelijk is aan mijn voedingschema)
kcal per dag (voor aankomen): 2500
Eiwit: 110
Koolhydraten: 350
vetten: 25

trainigschema
Maandag: workout a
rug en schouder (bicep) 11 oefeningen
Dinsdag: thuis buik
Woensdag: workout b
Benen, bicep, tricep en borst, 14 oefeningen
Donderdag: thuis buik
Vrijdag: workout a
rug en schouders (tricep), 11 oefeningen
Zaterdag: thuis buik
zondag: buik of pushup of niks

mijn vraag is nu waarom kom ik zoveel vet aan? of is het spieren? en hoe zal ik het dan doen?en wat doe ik fout?
 
Laatst bewerkt:
Is dit dan zo raar? Kijk naar je voeding: 500gr Kh tegenover 80gr eiwitten... Verlaag je Kh en doe je eiwitten x1.5-2
En zoek bijv. een deftig schema want nu lijkt het wat of je maar wat rondlult :)
 
Maar ik weet niet wat...°_°

mischien weet u het @dinky toy
 
ik weet het wel... en misschien als je eens een en ander gaat lezen, bijvoorbeeld hier op het forum dat jij er ook achter kan komen
 
Ik denk dat er 5 mogelijkheden zijn:

BTW
Als het over een maand nog steeds aankom in vet zal ik andere maatregelen moeten nemen

1. Omdat ik eerst aan de magere kant was en nu meer eet kom ik aan in vet

2. Mijn voedingsschemais gewoon uber slecht, dit zou wel eens kunnen

3. ik krijg teveel koolhydraten binnen omdat ik zoveel brood en fruit eet en dit wordt opgeslagen als vet

4. ik eet teveel en zal wat minder moeten eten

5. Ik moet harder trainen? en mischien meer cardio? ( Ik doe al per week iets van 2 uur cardio met school)

@bosshogg

Het idee achter stronglifts is hetzelfde als rippetoe intensive en weinig sets

maar een vraagje hoe train ik dan mijn biceps? en hoe krijg ik 200 gram eiwit binnen zonders shakes (mag niet van mijn ouders)? en ik train juist mijn rug,schouder, bicep en tricep daar ligt mijn prioriteit, bovendien train ik mijn buik niet veel ik doe dat alleen thuis als ik niets te doen heb

@ kevinson
je hebt gelijk over mijn threads, ik maak eigenlijk zoveel threads omdat ik dan zeg maar live hulp krijg al ik oudere topics zoek is er wel altijd iets wat in tegenstelling gaat met mijn probleem

Maar ik heb alle stickies over voeding en tieners en beginners al gelezen...

supplementen mag ik niet dus ga ik dat niet lezen en oefeningen zal ik binnenkort allemaal wel lezen
 
Laatst bewerkt:
Je traint verkeerd, veel te veel buik en armen. Las wat rust dagen in en ga je benen en rug fatsoenlijk trainien. Zoek op stronglifts 5x5 en ga dat 6 maanden doen. Eet daarbij 200 gram eiwit perdag en over 6 maanden verwacht ik een bedankje.
 
Vriend, ga eens stickies lezen en zelf op zoek. Je hebt al dik 15 threads geopend met vragen waar je zelf zo achter had kunnen komen.

Je voeding is ruk, te veel KH, te weinig vet. Aim voor 2-2.5gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht en 1gram vet per kilo lichaamsgewicht. Vul rest aan met wat je zelf wilt.

Nogmaals, lees stickies en zo.
 
en geef aub op de normale manier reactie op posts, in plaats van steeds terug te gaan naar eerdere posts van jou en daar reacties in te zetten op antwoorden die later gegeven worden.

* je hoeft geen 200gr eiwitten... en als je een paar threads in de voedingssectie gelezen had was je dat al uitgebreid tegen gekomen.
2-2,5 gr eiwitten/kg lichaamsgewicht..... het duurt nog heel lang voor jij 100kg weegt!
je haalt eiwitten uit eieren, melk, kwark, kip, magere vis (witte vis, tonijn)
* 1gr vet /kg lichaamsgewicht
je haalt vetten uit noten, vette vis (zalm, haring, makreel....) avocado

bereken je behoefte op giantpt. com

gebruik een [Link niet meer beschikbaar] om je voedingsschema in te zetten, dan kan je zien dat je voedingsschema nu niet overeenstemt met je macro's!
 
@dinky toy
bedankt voor u hulp alleen het ironische is dat u dit al eens eerder hebt aangeraden.Г(°_°)

Maar hier de uitslagen
snelle formule:
2011 "onderhoud"
2513 "aankomen"

Harris benedict firmule:
1625 "je bmr"
2519 "onderhoud"

vervolgens moet ik hier
eiwit 2-2,5 per kilo OF x4= aantal cal
vet 1 per kilo OF x9= aantal cal
koolhy :4=aantal gram

Eiwit= 125 500 kcal
Vet= 57 495 kcal
Koolhy= 2500-500-495=1505:4= 350

MAAR nu het probleem bij mij hoe maak ik zo een voedingsschemain excel en hoe weet ik hoeveel een broodje kaas en filet waard is in macronutrients?

ik heb bij een topic van inverness gekeken "moeite met aankomen" zal ik zijn excel sheet gebruiken en dan aanpassen aan wat ik eet

BTW
hij is qua lichaamsgewicht lengte en bf zowat hetzelfde als ik
 
Laatst bewerkt:
@ kevinson
je hebt gelijk over mijn threads, ik maak eigenlijk zoveel threads omdat ik dan zeg maar live hulp krijg al ik oudere topics zoek is er wel altijd iets wat in tegenstelling gaat met mijn probleem

Maar ik heb alle stickies over voeding en tieners en beginners al gelezen...

supplementen mag ik niet dus ga ik dat niet lezen en oefeningen zal ik binnenkort allemaal wel lezen


Tegenstellingen zullen er altijd zijn, maar over een groot deel is men het wel eens. Er is ook een zoekoptie, wees niet bang die te gebruiken ;)

In die stickies staat lang niet alle info, het is een begin om je op weg te helpen. Van daaruit moet je zelf verder gaan. Denk aan websites als simplyshredded.com, t-nation.com, leangains.com, bodybuilding.com, giantpt.com, ergogenics.com.

Supplementen zijn in principe niet nodig als je goed eet.
 
Ik zou me niet zo druk gaan maken over dat beetje vet. Je ben hardstikke licht joh! Je kunt het wel gebruiken. Zorg dat je je verhoudingen goed hebt, zoals hierboven al gezegd is. Vraag eventueel advies in je gym als dat kan.
 
@natty87
Ik weet dat ik dun ben maar toch 2.5 kg aankomen waarvan 2 kg vet is is niet goed...

Ik wil in spieren en volume aankomen en niet in vet...

In een wiskundige manier dus dat vet constant blijft maar mijn spiermassa hoger gaat als ik hiervan een grafiek zou maken..

BTW
juist omdat ik niet heel breed bent valt dat beetje heel erg op wat echt irritant is
 
Voor jouw gewicht lijkt me dat niet echt heel erg uitmaken en zou me er niet druk om maken. Je weet nu dat je iets verkeerd doet en je je aanpak moet gaan veranderen.
 
je voedinggschema is zeker niet top. Maar toen ik jouw gewicht had ging ik ook zo ongeveer op die voeding al vooruit omdat je dan graatmager bent.

Wat je in je achterhoofd moet houden is dat zo een vetmeting nooit geheel acuraat is he.
 
MAAR nu het probleem bij mij hoe maak ik zo een voedingsschemain excel en hoe weet ik hoeveel een broodje kaas en filet waard is in macronutrients?

als je in mijn vorige post op het woordje "sheet" klikt, download jehet excel formulier, toch?

als je dat open maakt kan je gewoon invullen wat je eet en hoeveel gram je daar van eet.... en de macro's worden automatich ingevuld
Kan niet makkelijker!

goed kijken... die sheet heeft verschillende tabs, zie je onderaan!
 
Lees goed de sticky's bij de voeding door!! Daar vind je ook wel de bestandjes die je nodig bent en veel info over de voedingswaarden en verhoudingen.
 
en hier is die dan mijn verbeterde voedingschema: hij is nog niet 100% maar hij is er...

wat vinden jullie ervan en wat kan ik verbeteren?

BTW
als mijn schema (workout, voeding) compleet vind ben ik van plan een log te beginnen ^^
 

Bijlagen

  • voedingschema yay.xls
    229 KB · Weergaven: 140
Bedankt voor je reactie Kevinson, niet erg inhoudelijk maar ik had mijn vraag ook niet goed geformuleerd

ik vind mijn voedingsschemabest wel goed genoeg eiwitten koolhydraten maar een beetje veel vet..

zou dat het kunnen zijn waarom ik dikker word??
 
Laatst bewerkt:
Gast, je hebt het 2 uur geleden geplaatst. En geen bericht, goed bericht toch?
 
Back
Naar boven