MuscleMeat

Volgorde aanpassen om achterstand te voorkomen

Bezoekers in dit topic

Steensteen

Huge Freak
Lid sinds
12 aug 2013
Berichten
8.931
Waardering
2.617
Lengte
1m86
Massa
90kg
Ik ben nu zo'n 3 maanden bezig met een SS schema, en de resultaten zijn prima. Nu merk ik alleen wel dat mijn benen in verhouding sterker zijn dan bijvoorbeeld mijn rug. Nu dacht ik dus, zou het handig zijn om de Squat niet meer aan het begin, maar later op de training te doen?

Huidig schema
Dag A:
Squat 3x5
Bench 3x5
Optrekken 15-20 reps totaal (Wijd pakken, overhands)
Rows 3x5
5-10 minuten buikspieren

DAG B:
Squat 3x5
Military press 3x5
Deadlift 1x5
Dips 15-20 totaal

Squat opschuiven ja/nee? Zo ja, naar waar?

Alvast bedankt!

---------- Toegevoegd om 14:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

Even ter vergelijking;

Squat vandaag: 2x5x90kg, 1x5x85kg
Bench vandaag: 1x5x50kg, 2x5x45kg
Deadlift, paar dagen geleden: 1x5x85kg > groeit nog steeds met 5kg per training
Rows: Nog geen echte vergelijking, pas begonnen met BoR's ipv Seated Rows.
Pullups: 4x5x9kg meegewicht vorige keer
MP/OHP: 2x5x30kg, 1x5x25kg > Vrij zwakke/blessure gevoelige schouders, bouw dit langzaam op

Kan goed zijn dat ik verkeerd naar de verhoudingen kijk, maar heb toch het idee dat de benen vooruitlopen op de rest.
 
sterkte benen is helemaal niet te vergelijken met de rug! de bekende appels met peren
 
Geen probleem dus?
 
Geen probleem dus?


Nee absoluut niet, gewoon lekker door knallen en het maximale bij iedere spiergroep eruit halen keer op keer en dan komt de rest van zelf ......

Overigens benen is sowieso zon spiergroep waar je veel makkelijker lekker zwaar knalt, geldt voor veel bijna alle BB:)
Legpress kom ik ook tegen de 500 kg. moet ik natuurlijk niet proberen met de rug.......breek ik in 2 ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven