XXL Nutrition

Volgorde oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

emmy.reedijk

Novice
Lid geworden
13 jul 2020
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
45kg
Goedemorgen,

woensdag begin ik met 3x een full body (thuis). Ik wil graag de volgende oefeningen in mijn schema maar twijfel over de volgorde. Wat raden jullie aan? I

- deadlift
- squat
- bench press
- barbell row
- military press
- barbell curl

Twijfel nog om een glute bridge met barbell toe te voegen of niet doen?
 
Wat is je ervaring op gebied van krachttraining tot nu toe?

6-7 compound oefeningen is nogal veel, dan wordt het moeilijk op alle oefeningen het gewicht te verhogen. Ik zou eens kijken naar een bekend beginnersprogramma zoals starting strength of stronglifts. En dat is eventueel nog wel een klein beetje aan te passen zodat je bijv. glute bridges kunt toevoegen.
 
Wat is je ervaring op gebied van krachttraining tot nu toe?

6-7 compound oefeningen is nogal veel, dan wordt het moeilijk op alle oefeningen het gewicht te verhogen. Ik zou eens kijken naar een bekend beginnersprogramma zoals starting strength of stronglifts. En dat is eventueel nog wel een klein beetje aan te passen zodat je bijv. glute bridges kunt toevoegen.
Thanks! Zo'n 3 jaar geleden heb ik intensiever krachttraining gedaan, maar wil het nu weer terug oppakken. Denk dat het misschien teveel van het goede is inderdaad. Heb het nog eens bekeken en dacht meer aan zoiets?

A B A - B A B

A - Squat / Bench press / Barbell row / (glutebridge/lunges/ of...?)
B - Squat / Military press / Deadlift

Is het mogelijk/verstanding om achter iedere workout nog een kleine 10 min abs te doen?
 
Ja de opzet die je nu hebt is hetzelfde als stronglifts. Lijkt me een goed startpunt.

Glute bridge kan prima bij A. Bij B zou je nog chin-ups of barbell curls kunnen toevoegen als je dat wil.

En 10 min abs kan zeker geen kwaad.
 
Ik zou niet te zwaar van stapel gaan lopen met de hoeveelheid aan oefeningen gezien ook je ondergewicht... 45 kg bij 1,73...
Uiteraard kan je met trainen wel opbouwen en aankomen maar pak je voeding hierbij dan vooral goed bij aan. Je kan nog zo zwaar willen trainen maar zonder genoeg voeding gaat het je niet verder brengen.
 
Wat is je ervaring op gebied van krachttraining tot nu toe?

6-7 compound oefeningen is nogal veel, dan wordt het moeilijk op alle oefeningen het gewicht te verhogen. Ik zou eens kijken naar een bekend beginnersprogramma zoals starting strength of stronglifts. En dat is eventueel nog wel een klein beetje aan te passen zodat je bijv. glute bridges kunt toevoegen.
Hoeft toch niet perse te gaan verhogen? Ze zou toch kunnen starten met alles op het zelfde gewicht te doen en daarmee een solide basis bouwen. Ze komt van niks dus alles daar boven is beter lijkt mij dan
 
Hoeft toch niet perse te gaan verhogen? Ze zou toch kunnen starten met alles op het zelfde gewicht te doen en daarmee een solide basis bouwen. Ze komt van niks dus alles daar boven is beter lijkt mij dan

?
 
Back
Naar boven