MuscleMeat

Volgorde training wat is wijs??

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
0
Sinds kort pak ik borst 2 keer in de week, eens kijken hoe hij daar op reageert.
Nu pak ik hem dus op maandag (mijn originele borstdag) en vrijdag.
Op vrijdag deed ik altijd triceps,biceps en zijkant schouders.
En nu doe ik dus nog ff borst erachteraan.
Met als gevolg dat mijn armen igg niet meer willen.
Flyes gaat goed, maar drukken gaat niet echt lekker meer, loop aardig te slingeren en moet laag in gewicht blijven.
Wat is nu slim om te doen?
Dan toch maar beginnen met borst, en daarna de rest ?
Of (omdat ik borst toch 2 keer per week pak) borst aan het eind houden en dan niet te zwaar gaan ?

En wat raden jullie igg aan om die vrijdag te doen voor borst?
Denk zelf dat ik niet zoveel moet doen als maandag, tips zijn welkom :)

Doe gewoon een borst workout waar geen presss in voor komen.
Dus flyes en cross-overs onder verschillende hoeken

Ik had geleerd dat grote spiergroepen eerst moesten. :dunno:

Maar verder zoals 3XL zegt, isolatieoefeningen.

wat is wijs, wie is wijs ik ben wijs en zie dat 3xl ook wijs is. Zoals 3xl het zegt doe ik het ook voor 1,5 jaar nu. Ik pak elke spiergroep 2x per week ene keer press oefeningen andere keer oefeningen zonder press.

tja ik trainde vroeger alle spiergroepen 3 x per week toen ik gedwongen over moest stappen naar elke spiergroep 1 x per week en ik schrok gewoon van t verbeterde resultaat, ik was vroeger dus veel te veel aan t overtrainen. Maar ja je moet voor jezelf checken wat t beste werkt.

Jah dat doe ik nu dus ook, eerst flyes en dan cable-crossovers, na mijn arm en schoudertraining.
Dus zoals ik het nu doe is het goed? Of kan ik beter beginnen met borst?

Ik begin altijd met mijn armen, dan ga ik wat bench pressen en schouderoefeningen en zo doen.
De volgorde hou ik zo geen rekening mee. Zou dat niet meer bijzaak zijn? De jongens die echt een schema bijhebben in de gym zijn allemaal veel kleiner dan ik, vandaar dat ik er zelf geen hoef.

ik denk dat het beter is eerst je armen te trainen, als je graag grote armen wilt want als je het andersom doet heb je veel te weinig kracht om je armen op laatste van de training nog zwaar aan te pakken.

T dit is toch niet weer Bodyman of Oli :(

Je moet nog een hoop leren 2pac, gebruik ff wat meer de Search functie bro!!

Iemand al een antwoord op mijn vraag?
Beginnen met borst ja of nee?
Ikzelf denk nee, omdat ik hem toch al 2 keer pak in de week, maar een beetje onderbouwd tegengas is altijd welkom ;)

ik zou er wel mee beginnen. Maar 4 spiergroepen op 1 dag . Iets teveel van goede

Als je alleen maar flye/cross-over bewegingen doet maakt het eigenlijk niet uit waar je mee begint.

Je gebruikt je triceps hier niet bij dus maakt niet uit of deze vermoeid zijn en ook de schouder worden bi deze bewegingen minder belast als bij de presses

Enige negative puntje van eerst je armen trainen is dat doordat je biceps vermoeid zijn deze wat minder kunnen stabiliseren wat als gevolg kan hebben dat je je armen iets meer gebopgen moet houden.

Ik zou zeggen probeer het gewoon een keer.

3XL zei:
Als je alleen maar flye/cross-over bewegingen doet maakt het eigenlijk niet uit waar je mee begint.

Je gebruikt je triceps hier niet bij dus maakt niet uit of deze vermoeid zijn en ook de schouder worden bi deze bewegingen minder belast als bij de presses

Enige negative puntje van eerst je armen trainen is dat doordat je biceps vermoeid zijn deze wat minder kunnen stabiliseren wat als gevolg kan hebben dat je je armen iets meer gebopgen moet houden.

Ik zou zeggen probeer het gewoon een keer.
Thx 3XL ;)
Hou borst wel lekker aan het eind van de training, kan ik meer geven op de groepen waar het die dag eigenlijk om draait.

Ik zie het nut niet van een spier zoals borst meer dan een keer te trainen op een week. Maar als ge op vrijdag al biceps & triceps traint, zie ik moeilijk in hoe ge dan nog borst kan trainen. Uiteraard eerst borst doen en dan pas biceps triceps...

hadimski zei:
Maar als ge op vrijdag al biceps & triceps traint, zie ik moeilijk in hoe ge dan nog borst kan trainen. Uiteraard eerst borst doen en dan pas biceps triceps...

3xl zegt het just... bij oefeningen gelijk calbe crossovers of flyes, daar gebruikt ge uw triceps niet bij, en de biceps dienen enkel ter stabilisatie. dus in se maakt het weinig uit met wat ge begint

Back
Naar boven