MuscleMeat

Volhouden van dieet

Bezoekers in dit topic

StrongIsTheForce

Cool Novice
Lid geworden
12 aug 2020
Berichten
209
Waardering
153
Lengte
1m73
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
ik ben nu een maand of 7 voedingschema Aan het volgen en omde 2 weken cheatmeal nu vroeg ik me af hoe jullie het hier allemaal volhouden en hoe jullie de motivatie erin weten te houden 😀
 
Het niet zien als een dieet en geen voedingschema aanhouden, maar 'de standaard' is cutten met spaar/strafcardio voor alles wat ik daarbuiten naar binnen gooi. Als ik dan op onderhoud eet dan mag ik gewoon meer eten en hoef ik minder cardio te doen. Bulken nog nooit gedaan :d

denk dat dit kleine nuance verschil in omdenken enorm veel uitmaakt. Bij mij iig wel na 15 jaar aankloten en falen tot voor een jaar geleden.

Ook is het vanuit de eiwit/vet en rest koolhydraten gedachte het beste om van cutten de standaard te maken zodat die verhouding altijd behouden word.

Dus niet volhouden maar jezelf veranderen ;)
 
Laatst bewerkt:
Het niet zien als een dieet en geen voedingschema aanhouden, maar 'de standaard' is cutten met spaar/strafcardio voor alles wat ik daarbuiten naar binnen gooi. Als ik dan op onderhoud eet dan mag ik gewoon meer eten en hoef ik minder cardio te doen. Bulken nog nooit gedaan :d

denk dat dit kleine nuance verschil in omdenken enorm veel uitmaakt. Bij mij iig wel na 15 jaar aankloten en falen tot voor een jaar geleden.

Ook is het vanuit de eiwit/vet en rest koolhydraten gedachte het beste om van cutten de standaard te maken zodat die verhouding altijd behouden word.

Dus niet volhouden maar jezelf veranderen ;)
Goeie tip thanx al blijft heel het voeding in het oog houden soms best lastig al zie ik wel een wereld van verschil in mijn fysiek van sinds ik op me voeding let nog nooit in me hele leven zo droog gestaan
 
Als het dieet als afzien begint te voelen, dan is het meestal een teken dat er verbeterpunten zijn. Ik ben ervan overtuigd dat een dieet door de regel heen niet als afzien hoort te voelen (tenzij bv wedstrijd voorbereiding. Of wanneer je moet wennnen aan een nieuwe levensstijl). Goed dieet geeft gedurende de dag voldoende energie + honger is meestal te weinig groenten of bloedsuikerspiegel die teveel schommelt.

Al klinkt dit meer alsof jij je gestelde doelen hebt behaald (bv droger worden voor de zomer... En het is nu alweer bijna september) en nog geen nieuw doel hebt?
 
Mijn motivatie is soms ook wel eens weg. Ik vind het moeilijker om in een bepaald ritme te komen, en dat in het achterhoofd maakt het voor mij makkelijk om het vol te houden.
 
Als het dieet als afzien begint te voelen, dan is het meestal een teken dat er verbeterpunten zijn. Ik ben ervan overtuigd dat een dieet door de regel heen niet als afzien hoort te voelen (tenzij bv wedstrijd voorbereiding. Of wanneer je moet wennnen aan een nieuwe levensstijl). Goed dieet geeft gedurende de dag voldoende energie + honger is meestal te weinig groenten of bloedsuikerspiegel die teveel schommelt.

Al klinkt dit meer alsof jij je gestelde doelen hebt behaald (bv droger worden voor de zomer... En het is nu alweer bijna september) en nog geen nieuw doel hebt?
Ik wou al jaren kijken of ik klaar kon geraken voor competitie en dat is een beetje het doel geweest afgelopen x aantal maanden wou eerst zien of ik laag genoeg in vetpercentage kon geraken en nu wil ik er echt droge massa op. Opzich kan ik mijn voedingschema goed volhouden al heb ik het sommige momenten lastiger als andere wat me logisch lijkt
 
het niet als dieet of voedingsschema zien maar als levensstijl. Eet dingen die je ook daadwerkelijk lekker vind ipv droge rijst met kip omdat het #hardcore zou zijn.

Geniet ook wat er is niks mis met af en toe patat of iets anders.
 
het niet als dieet of voedingsschema zien maar als levensstijl. Eet dingen die je ook daadwerkelijk lekker vind ipv droge rijst met kip omdat het #hardcore zou zijn.

Geniet ook wat er is niks mis met af en toe patat of iets anders.
Ik ga eerlijk zijn ik heb altijd geprobeert ivm voeding het zelf tedoen maar dit werkte voor mij niet had er niet genoeg verstand van nu doe ik het via een sport dietiste en is ook vooral kip rijst groenten zit wel wat chocola en havermout bar in maar still blijft redelijk basic kwaa eten ... dus is of volhouden of het zelf proberen op andere manier en dat zie ik niet meteen zitten
 
Zoals vntl zegt, vroeger ook enkel het kip,rijst en brocoli verhaal en alles gekookt etc..
en een cheatmeal was not done. Elke maaltijd meten tegenzin. Alles perfect getimed

Al dat laten vallen en inderdaad gaan genieten, mentaal veel interessanter
 
Ik ga eerlijk zijn ik heb altijd geprobeert ivm voeding het zelf tedoen maar dit werkte voor mij niet had er niet genoeg verstand van nu doe ik het via een sport dietiste en is ook vooral kip rijst groenten zit wel wat chocola en havermout bar in maar still blijft redelijk basic kwaa eten ... dus is of volhouden of het zelf proberen op andere manier en dat zie ik niet meteen zitten
Er is niks mis met kip,rijst en groente maar de meeste mensen gaan dit niet lang volhouden iedere dag.
 
Ik wou al jaren kijken of ik klaar kon geraken voor competitie en dat is een beetje het doel geweest afgelopen x aantal maanden wou eerst zien of ik laag genoeg in vetpercentage kon geraken en nu wil ik er echt droge massa op. Opzich kan ik mijn voedingschema goed volhouden al heb ik het sommige momenten lastiger als andere wat me logisch lijkt
Ofwel, je bent gewoon toe aan een nieuw doel?
 
Ik wou al jaren kijken of ik klaar kon geraken voor competitie en dat is een beetje het doel geweest afgelopen x aantal maanden wou eerst zien of ik laag genoeg in vetpercentage kon geraken en nu wil ik er echt droge massa op. Opzich kan ik mijn voedingschema goed volhouden al heb ik het sommige momenten lastiger als andere wat me logisch lijkt
Gooi dat voedingschema eens gewoon volledig om en vul het eens aan met wat lekkers, extra cheatmeal erin ergens. Lukt vast wel.
Trainer bij ons in Gym eet elke woensdag een pot ben&jerry's en elke zaterdag 2 pizza's in z'n prep(behalve laatste 4 weken) en na elke workout een kom coco pops. allemaal ingecalculeerd.

Om maar te zeggen dat het ook anders kan, zonder echt 'vol te houden'.
 
Gooi dat voedingschema eens gewoon volledig om en vul het eens aan met wat lekkers, extra cheatmeal erin ergens. Lukt vast wel.
Trainer bij ons in Gym eet elke woensdag een pot ben&jerry's en elke zaterdag 2 pizza's in z'n prep(behalve laatste 4 weken) en na elke workout een kom coco pops. allemaal ingecalculeerd.

Om maar te zeggen dat het ook anders kan, zonder echt 'vol te houden'.
Ik drink 3 liter frisdrank (suiker), eet ontbijtkoek (honing caramel), kellogs post training is het gezond? Nee, maakt het wat uit voor het einddoel, nee. Daarnaast wel 4 gezondere maaltijden.
 
Ik drink 3 liter frisdrank (suiker), eet ontbijtkoek (honing caramel), kellogs post training is het gezond? Nee, maakt het wat uit voor het einddoel, nee. Daarnaast wel 4 gezondere maaltijden.
Ergens ben ik stiekem jaloers :D..
 
nu vroeg ik me af hoe jullie het hier allemaal volhouden en hoe jullie de motivatie erin weten te houden

Heel simpel , variatie ! 95 procent van de mensen heeft geen wedstrijd ambitie , dat houd in dat je niet exact tot op de gram elke dag hetzelfde moet eten

Iedere dag mijn dagelijkse inname eiwitten en vetten en voor de rest wat variabel
Geneuzel in de kleine marges en hele weken / maanden stress is niet nodig als je geen wedstrijden draait
Daarnaast 1 x per week een cheat meal
 
  • Like
Waarderingen: MDC
I
Heel simpel , variatie ! 95 procent van de mensen heeft geen wedstrijd ambitie , dat houd in dat je niet exact tot op de gram elke dag hetzelfde moet eten

Iedere dag mijn dagelijkse inname eiwitten en vetten en voor de rest wat variabel
Geneuzel in de kleine marges en hele weken / maanden stress is niet nodig als je geen wedstrijden draait
Daarnaast 1 x per week een cheat meal
Ik geef iedereen hier gzlijk maar dat is nou net mijn punt ik wil misschien wel competitie dozn en als ik dat zou doen wil ik ook wel zien of ik het fysiek zowel als mentaal. Het liften is mijn passie maar weet dat voeding altijd een soort van struggle zal zijn denk ik
 
Onderhoud met voeding die ik dagelijks kan volhouden, cutten zo kort mogelijk dus aanzienlijk tekort maar met 1-2x per week refeeds. Hetzelfde blijven eten en flink wat liss cardio toevoegen gaat ook prima.

Als er honger bij nodig is de maaltijden zo indelen dat dit op een moment is dat het niet zo uitmaakt, omdat ik dan nog even bezig kan zijn tot ik weet dat er over een uur toch weer gegeten wordt, en nooit savonds met honger naar bed ga of bij het trainen honger heb. En dan meestal de buik vullen met 0kcal drinken met een smaakje en bubbels.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerlijk zijn ik heb altijd geprobeert ivm voeding het zelf tedoen maar dit werkte voor mij niet had er niet genoeg verstand van nu doe ik het via een sport dietiste en is ook vooral kip rijst groenten zit wel wat chocola en havermout bar in maar still blijft redelijk basic kwaa eten ... dus is of volhouden of het zelf proberen op andere manier en dat zie ik niet meteen zitten

Eerlijk gezegd ken ik geen diëtiste, maar heb altijd sterk het vermoeden dat die gewoon het beste schema maken en niets persoonlijks meenemen. Ik kan mij niet voorstellen dat er veel diëtisten zijn die die zal chips mee in willen calculeren, terwijl dat nou juist vaak het verschil is tussen falen en success.

Ene kant ben ik vaak teleurgesteld in bijv. Huisarts en andere mensen waarvan ik vind dat ze veel moeten weten van de psychische kant van voeding andere kant zie ik potentie om het beter te doen.
 
Kip groente rijst zou ik ook niet volhouden. Heb misschien het voordeel de meeste snacks ook niks te vinden, maar een favoriet zakje snoep of pizza zit er altijd wel in bij mij. Vullen mij ook veel beter en langer dan 'clean' eten, daarmee heb ik tien minuten later alleen maar weer ergere honger. IIFYM.
 
Back
Naar boven