XXL Nutrition

Volhouden van dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Iemand ook nog zen idee van welke whey er goed is voor na de training ? Deze zou ik ook miss wel willen toevoegen .
 
Als je voeding op orde is is een whey Shake niet direct nodig .
Maar als je het toch wil doen zijn er genoeg merken die goed zijn , zelf haal ik mijn whey bij bulkpowders ( ik gebruik 1 schep whey per dag als smaakmaker door mijn kwark )
 
Als je voeding op orde is is een whey Shake niet direct nodig .
Maar als je het toch wil doen zijn er genoeg merken die goed zijn , zelf haal ik mijn whey bij bulkpowders ( ik gebruik 1 schep whey per dag als smaakmaker door mijn kwark )
Ben beetje aan het twijfelen. Zit momenteel wel ongeveer goed denk ik of een stap in de juiste richting allesind 😇
 
De meeste falen omdat het dieet te weinig variatie bevat. Of het dieet door iemand anders gemaakt werd en het geen rekening houdt men hun behoeften.
Variatie is de sleutel voor velen en ja dit vergt in het begin wel wat rekenwerk. Maar daarvoor zijn er apps als MFP en andere. Eens je de voedingswaarde van een product ingelogd hebt staat het vast. Wel altijd cross-checken met voedingswaarde tabel.
 
De meeste falen omdat het dieet te weinig variatie bevat. Of het dieet door iemand anders gemaakt werd en het geen rekening houdt men hun behoeften.
Variatie is de sleutel voor velen en ja dit vergt in het begin wel wat rekenwerk. Maar daarvoor zijn er apps als MFP en andere. Eens je de voedingswaarde van een product ingelogd hebt staat het vast. Wel altijd cross-checken met voedingswaarde tabel.
Dat heb ik nu gedaan en idd 8 maand zelfde voeding en opzich ik zou het wel volhoude maar niet voor jaren denk ik :s daarmee een poging gedaan ol zelf 1tje te ontwerpen met veel hulp van mensen van hier.
 
De meeste falen omdat het dieet te weinig variatie bevat. Of het dieet door iemand anders gemaakt werd en het geen rekening houdt men hun behoeften.
Variatie is de sleutel voor velen en ja dit vergt in het begin wel wat rekenwerk. Maar daarvoor zijn er apps als MFP en andere. Eens je de voedingswaarde van een product ingelogd hebt staat het vast. Wel altijd cross-checken met voedingswaarde tabel.
Eens. Dat is voor mijzelf iig heel belangrijk. En ik denk voor veel anderen. Er zijn er maar weinig die echt zo veel discipline hebben elke dag alleen rijst, kip en broccoli’s te eten.

Ik eet vooral ook wat ik lekker vind. Ben de skyr en optimel echt nog niet zat. Eet veel aardbeien en zacht fruit, ere of uit de vriezer. Matig met brood en dan volkoren. Maar dan wel bijvoorbeeld gerookte kipfilet, ossenworst of goede magere ham. En daarbij ook veel dingen die vullen. Denk aan wortels, tomaatjes, komkommer, appels, pruimen, nectarines, salades. Mager vlees zoals biefstuk, kipfilet, varkenshaas. Gebakken eieren/ uitsmijters zijn ook favoriet hier.

En af en toe beef jerky, popcorn en een eiwitten als snack of als ik nog wat kcal te weinig heb gegeten. De echt heftig dingen laat ik staan en drink geen dranken met suiker of eet geen mayonaise maar neem
Piccalilly bij mijn frites, die bak ik in de airfryer. Dan kan het best lekker en gezond zij.

Voor iedereen geldt iets anders. Maar je in beter iets minder streng vitten en lekker eten dus volhouden, dan te veel afzien,crashen, terugvallen en opgeven.

Mijn eigen truc is ook; vrij licht ontbijten met oatmeal met whey en melk. Lunch met weinig carbs maar wel een bak groenten en wat fruit. Dan avondeten vrij veel, dan zit ik echt lekker vol en daar kan ik dan ook prima op trainen en als ik eens op de bank hang heb ik geen lekkere trek.. Dus ook timing kan je helpen.
 
Eens. Dat is voor mijzelf iig heel belangrijk. En ik denk voor veel anderen. Er zijn er maar weinig die echt zo veel discipline hebben elke dag alleen rijst, kip en broccoli’s te eten.

Ik eet vooral ook wat ik lekker vind. Ben de skyr en optimel echt nog niet zat. Eet veel aardbeien en zacht fruit, ere of uit de vriezer. Matig met brood en dan volkoren. Maar dan wel bijvoorbeeld gerookte kipfilet, ossenworst of goede magere ham. En daarbij ook veel dingen die vullen. Denk aan wortels, tomaatjes, komkommer, appels, pruimen, nectarines, salades. Mager vlees zoals biefstuk, kipfilet, varkenshaas. Gebakken eieren/ uitsmijters zijn ook favoriet hier.

En af en toe beef jerky, popcorn en een eiwitten als snack of als ik nog wat kcal te weinig heb gegeten. De echt heftig dingen laat ik staan en drink geen dranken met suiker of eet geen mayonaise maar neem
Piccalilly bij mijn frites, die bak ik in de airfryer. Dan kan het best lekker en gezond zij.

Voor iedereen geldt iets anders. Maar je in beter iets minder streng vitten en lekker eten dus volhouden, dan te veel afzien,crashen, terugvallen en opgeven.

Mijn eigen truc is ook; vrij licht ontbijten met oatmeal met whey en melk. Lunch met weinig carbs maar wel een bak groenten en wat fruit. Dan avondeten vrij veel, dan zit ik echt lekker vol en daar kan ik dan ook prima op trainen en als ik eens op de bank hang heb ik geen lekkere trek.. Dus ook timing kan je helpen.
Vooral dat crashen. Iedereen begint met volle moed. Na verloop van tijd helemaal uitgeput.
Mensen beginnen dan absurd veel te eten alsook junkfood.


Wat dan weer verslavend kan werken en binnen de kortste keren is het dieet teniet gedaan.
Terug bij af, jojo zeg maar.

Jouw manier lijkt me wel fijn.
 
Vooral dat crashen. Iedereen begint met volle moed. Na verloop van tijd helemaal uitgeput.
Mensen beginnen dan absurd veel te eten alsook junkfood.


Wat dan weer verslavend kan werken en binnen de kortste keren is het dieet teniet gedaan.
Terug bij af, jojo zeg maar.

Jouw manier lijkt me wel fijn.
Iedereen is anders, maar voor mij de enige manier om het ook echt lang vol te houden. Doe dat nu al dik twee jaar zo. Ik eet genoeg en vrij clean. Maar wel wat ik lekker vind.

Soms uit eten soms ook een stapel pannenkoeken. Maar wel altijd binnen iifym. Dus als ik lekker pizza ga bakken doe ik dat op een dag dat ik ook een pittige training plan. Lunch wat minder en eet dan wel een grote zelfgemaakte pizza. (Meestal wel
Met tonijn, dus geen 4 formaggio 🤣)
 
Iedereen is anders, maar voor mij de enige manier om het ook echt lang vol te houden. Doe dat nu al dik twee jaar zo. Ik eet genoeg en vrij clean. Maar wel wat ik lekker vind.

Soms uit eten soms ook een stapel pannenkoeken. Maar wel altijd binnen iifym. Dus als ik lekker pizza ga bakken doe ik dat op een dag dat ik ook een pittige training plan. Lunch wat minder en eet dan wel een grote zelfgemaakte pizza. (Meestal wel
Met tonijn, dus geen 4 formaggio 🤣)
Iifym?
 
Okeej na alle reacties nog eens te lezen , heel veel logs telezen heb ik hier een voorbeeldje waar ik me ook echt aan kan houden ik hoor graag jullie reacties meningen. En tips ,

ontbijt :
100gr haver
200ml half volle melk
1 scoop gold whey

10u :
1 wrap
150 gr kipfilet
1 eetlepel tomaten ketchup
1 eetlepel olijfolie
50 gr ananas
En wat groenten
+ banaan

12u:
1 wrap
150 gr kipfilet
1 eetlepel tomaten ketchup
1 eetlepel olijfolie
50 gr ananas
En wat groenten
+banaan

pre workout :
Tussen 14u en 14:30 Ga ik normaal trainen.
pre workout gold standard


15:30 / 16u
post workout :
Soya drink
Soya pudding

18u:
150 gr kip filet
100gr basmati rijst
100 gr prinsessenboontjes
1 eetlepel olijf olie
2 eetlepels chilli saus

Dit zou op
Calorieën:3150
Carbs :378
Fats:98
Protëine: 186
 
Waarom zoveel eiwitten?
Bij 63 kg heb je maar 120-130 gr nodig.
 
Ik vind goede macros en als je het graag volhoud prima.

Zou nog wel denken aan soms wat ander vlees, rood vlees, niet alleen maar kip. Voor wat ijzer.
 
Waarom zoveel eiwitten?
Bij 63 kg heb je maar 120-130 gr nodig.
Ondertussen 66 kg. Aangezien ik er 2 weken niets op gelet heb ,maar idd eiwitten vrij hoog dit zou ik kunnen Aanpassen , maar dan moet ik vooral mijn carbs naar omhoog trekken voor aan men calorieën tekomen?
 
Laatst bewerkt:
Ik vind goede macros en als je het graag volhoud prima.

Zou nog wel denken aan soms wat ander vlees, rood vlees, niet alleen maar kip. Voor wat ijzer.
Dat is de bedoeling wil me nu iets meer verdiepen. Op het wisselen zonder problemen. Dus moet ik wel van alles een beetje de macro’s leren
 
Laatst bewerkt:
Maak van 1 wrap een hawaii wrap onder het tosti ijzer en dan heb je al een deel carbs (kaas, ham) ipv eiwit en minder wit vlees (daar kreeg ik nu ook zin in toen ik het las! :D)

Denk dat je al erg goed zit zo;
- Je denkt aan je vetten
- Niet alleen je avond eten bevat groenten

Ondertussen 66 kg. Aangezien ik er 2 weken niets op gelet heb ,maar idd eiwitten vrij hoog dit zou ik kunnen Aanpassen , maar dan moet ik vooral mijn carbs naar omhoog trekken voor aan men calorieën tekomen?

Ja als je aan je vetten/eiwit zit rest aanvullen met carbs is de vuistregel.
 
Waarom zoveel eiwitten?
Bij 63 kg heb je maar 120-130 gr nodig.
er is niks mis mee met meer eiwitten eten.
hou toch eens op met alles minimaal houden.

als hij het fijn vind om gr eiwit te eten per kg is dat prima.
 
er is niks mis mee met meer eiwitten eten.
hou toch eens op met alles minimaal houden.

als hij het fijn vind om gr eiwit te eten per kg is dat prima.

'Teveel' is inderdaad nog niet echt sluitend in grammen per kg lichaamsgewicht uitgedrukt volgens mij dus het is allemaal gissen (ik heb nog geen goede onderzoeken gevonden). Zolang het geen extremen aan neemt (dan zou het slecht zijn voor je nieren) zie ik ook het probleem niet. Zie dan eerder iemand die bij elke maaltijd een shake neemt, een kilo vlees en een liter kwark naar binnen propt. Zolang het gissen is, is mijn poep/scheten mijn graadmeter voor voeding en dus ook eiwit ;)
 
Back
Naar boven