AndroidHealthClinic

Volhouden van dieet

Bezoekers in dit topic

er is niks mis mee met meer eiwitten eten.
hou toch eens op met alles minimaal houden.

als hij het fijn vind om gr eiwit te eten per kg is dat prima.
Ik stelde alleen de vraag he ;)
Er zijn er veel die alleen maar veel eiwit eten omdat ze bang zijn van kh aan te komen of dat ze spieren verliezen als ze minder eiwit eten.

Ik heb nergens gezegd dat t te veel is ofzo. Enkel dat hij al genoeg zou hebben aan 120-130 gram.
Je kan prima meer eten aan eiwit. Das geen probleem.
 
Maak van 1 wrap een hawaii wrap onder het tosti ijzer en dan heb je al een deel carbs (kaas, ham) ipv eiwit en minder wit vlees (daar kreeg ik nu ook zin in toen ik het las! :D)

Denk dat je al erg goed zit zo;
- Je denkt aan je vetten
- Niet alleen je avond eten bevat groenten



Ja als je aan je vetten/eiwit zit rest aanvullen met carbs is de vuistregel.
Thanx voor de tip ;)
 
Oke hier ben ik weer dus nu weekje bezig met het voedingschema dat ik gemaakt heb lijkt goed tegaan. Momenteel hou ik het gewicht vrij stabiel dus denk ik misschien vanaf volgende week 100 cals meer te eten, maar zie ik dan wel weer als ik zekerheid heb. Wat ik me nu nog afvroeg is het echt nodig om op trainings dagen meer te eten of eigenlijk gewoon beter alle dagen consistent te blijven ? En meteen eten na training of ? Dit deed ik hiervoor wel allemaal aangezien er veel reactie was op het schema van de dietiste toen twijfel ik over heel wat ze me toen liet doen 😀kan alle hulp en tips gebruiken 💪
 
Niet echt nodig om op trainingsdagen meer te eten, maar kun je wel doen als je dat wilt. Gaat voor afvallen/aankomen uiteindelijk meer om het gemiddelde overschot/tekort van de week. Het ging er vooral om dat je dagen/weken zo drastisch minder at, dan zou je beter consistent kunnen blijven.

Hoeft ook niet meteen na de training. Of je moet nog andere activiteiten later die dag te voeden hebben. Proteïne wel het best zo verspreid mogelijk, zou geen dagdelen fasten bijvoorbeeld.
 
Niet echt nodig om op trainingsdagen meer te eten, maar kun je wel doen als je dat wilt. Gaat voor afvallen/aankomen uiteindelijk meer om het gemiddelde overschot/tekort van de week.

Hoeft ook niet meteen na de training. Of je moet nog andere activiteiten later die dag te voeden hebben. Proteïne wel het best zo verspreid mogelijk, zou geen dagdelen fasten bijvoorbeeld.
Thanx voor de tips ! Ik ga gewoon eerst proberen zelfde Elke dag .Trainings dagen of niet en kijken wat het doen. Wat het eten na training betreft eet,Ik meestal iets klein erna met wat noten en ?”vaak al uur daarna avond eten ... ik zie hier bv wel vaak dat veel mensen voor bed nog iets eten wat ik niet doe ik eet vanaf 18u niks meer weet niet of dat echt een fout is ofniet .
 
Een uur later is prima. Zal tijdens het trainen en vlak daarna nog wel voedingstoffen aan het verteren zijn van de maaltijden ervoor.

Vanaf 18 uur niks meer lijkt me wel een wat groot gat op de dag. Dan eet je meer dan de halve dag niks terwijl je lichaam wel (juist) die hele nacht bezig is met herstel en opbouw. Het laatste moment nog een shake ofzo lijkt me wel dan wel een goed idee.
 
Een uur later is prima. Zal tijdens het trainen en vlak daarna nog wel voedingstoffen aan het verteren zijn van de maaltijden ervoor.

Vanaf 18 uur niks meer lijkt me wel een wat groot gat op de dag. Dan eet je meer dan de halve dag niks terwijl je lichaam wel (juist) die hele nacht bezig is met herstel en opbouw. Het laatste moment nog een shake ofzo lijkt me wel dan wel een goed idee.
Dus iets met veel eiwitten? Shake. Yoghurt zoiets ?
 
Maaltijden maken die ook echt lekker zijn om te eten. Ik zie zo vaak mensen van die magere franse kwark tegen hun zin eten of droge kip met rijst en broccoli terwijl dit echt absoluut onnodig is. Tegenwoordig heb je talloze manieren om je eten wat smakelijker te maken zonder al te veel extra kcal toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan de light sausjes van xxl, geniale uitvinding. Of simpele kruiden of simpelweg een goede bereidingswijze van eten kan enorm veel verschil maken.
 
Dus iets met veel eiwitten? Shake. Yoghurt zoiets ?
Yup, en vaak neemt men dan proteine van een bron die langzamer afbreekt zodat het nog wat meer verspreid over de nacht opneemt. Weet niet of dat dan weer significant uit gaat maken, maar lijkt me wel iets dat je kunt optimaliseren. Ik eet m'n vlees als laatste op de dag.
 
Maaltijden maken die ook echt lekker zijn om te eten. Ik zie zo vaak mensen van die magere franse kwark tegen hun zin eten of droge kip met rijst en broccoli terwijl dit echt absoluut onnodig is. Tegenwoordig heb je talloze manieren om je eten wat smakelijker te maken zonder al te veel extra kcal toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan de light sausjes van xxl, geniale uitvinding. Of simpele kruiden of simpelweg een goede bereidingswijze van eten kan enorm veel verschil maken.
Dat probeer ik nu echt tedoen maar ivm voeding vind ik het moeilijk lees de laatste weken zoveel maar iedereendoet het ook wat anders ( wat ze zelf lekker vinden welke uren zei het beste vinden voor na training savonds die dingen ) wat logisch is daarmee dat ik het hier ook even vraag misschien dat ik er wijzer in word 😃
 
Yup, en vaak neemt men dan proteine van een bron die langzamer afbreekt zodat het nog wat meer verspreid over de nacht opneemt. Weet niet of dat dan weer significant uit gaat maken, maar lijkt me wel iets dat je kunt optimaliseren. Ik eet m'n vlees als laatste op de dag.
Maar je leest ook vaak dat bv net voor bed zware maaltijd dan ook weer niet goed is ?
 
Maar je leest ook vaak dat bv net voor bed zware maaltijd dan ook weer niet goed is ?
Er zijn mensen die denken dat je van eten na een bepaald tijdstip dik wordt. Jij weet dat dat om kcal in/out draait.

Misschien als je van een volle maag minder goed in slaap kunt komen. Bijvoorbeeld de halve nacht wakker liggen van een feestmaal waar je van op ploffen staat en het erg warm van krijgt zou niet handig zijn nee.
 
Er zijn mensen die denken dat je van eten na een bepaald tijdstip dik wordt. Jij weet dat dat om kcal in/out draait.

Misschien als je van een volle maag minder goed in slaap kunt komen. Bijvoorbeeld de halve nacht wakker liggen van een feestmaal waar je van op ploffen staat en het erg warm van krijgt zou niet handig zijn nee.
Had me vraag beter hier meteen gezet ipv paar weken dingen te lezen ben hier 15 mins pak wijzer van geworden. Dankje !
 
Hier ervarings deskundige! Als ik cottage cheese, brie of andere jonge kaas pak, een bak kwark (zuivel dus in het algemeen denk ik) slaap ik bloody vaag, word ik moe en met spierkrampen wakker. Antwoorden zoek ik al niet meer voor alles, want de een kan ergens wel tegen en de ander niet, simple as that.

Dus steeds testen en tweaken met wat voor jou individueel werkt
 
Had me vraag beter hier meteen gezet ipv paar weken dingen te lezen ben hier 15 mins pak wijzer van geworden. Dankje !
Dit is ook wel echt een onderwerp waarbij je goed moet oppassen wat je leest en hoe het wordt onderbouwt. :P Met welke omstandigheden/variabelen houd het advies rekening, etc.

Hier zullen meningen misschien ook nog een beetje variëren maar dan gaat het over optimaliseren/individualiseren en (hopelijk) niet meer over de fabeltjes die mensen van hun doelen afhouden.
 
Hier ervarings deskundige! Als ik cottage cheese, brie of andere jonge kaas pak, een bak kwark (zuivel dus in het algemeen denk ik) slaap ik bloody vaag, word ik moe en met spierkrampen wakker. Antwoorden zoek ik al niet meer voor alles, want de een kan ergens wel tegen en de ander niet, simple as that.

Dus steeds testen en tweaken met wat voor jou individueel werkt
Aight doe ik !
 
Dit is ook wel echt een onderwerp waarbij je goed moet oppassen wat je leest en hoe het wordt onderbouwt. :P Met welke omstandigheden/variabelen houd het advies rekening, etc.

Hier zullen meningen misschien ook nog een beetje variëren maar dan gaat het over optimaliseren/individualiseren en (hopelijk) niet meer over de fabeltjes die mensen van hun doelen afhouden.
Jup feit ik probeer nu zelf het voedingschema te maken zelf afentoe wat te veranderen of te fine tunen maar blijft een lange termijn doel. Wil het niet binnen 5 maand beu zijn het hele voeding verhaal is zoiezo al het lastigste :p ik schommel al 7 j van gewicht met wat hulp van buiten af eerst bij komen. Dan vorige jaar naar dietist die vond dat ik eerst 10% of lager moest staan voor dan weer droge massa dus heel deze sport blijft leren en toepassen eten en training of daar lijkt het toch op voor mij persoonlijk
 
Heb dus weer wat hulp nodig hoop op heel wat. Reacties waar ik wijzer van word met jullie kennis zou dit moeten lukken dus ben nu weer een tijdje bezig met me eigen schema En dit lukt aardig denk ik nog even zoeken Hoeveel cal ik effectief nodig had eerste x viel ik toch wat af. 120cal toegevoegd en. Ga lichtjes omhoog nu vroeg ik mij af. Wanneer. Moet je stoppen met lean bulken hangt dit af van je vetpercentage of wanneer je het wilt de zomer bv en tot welk vetpercentage kan je zelfs gaan ...
 
Het is een persoonlijke voorkeur. Daar hangt geen xx% vet aan vast.
Vind jij jezelf te "dik" worden dan kan je gaan cutten. Echter heb je nog weinig massa erbij dan moet je ook opletten dat je na een cut niet te skinny wordt.
Dus het is net wat jij wil.
 
Het is een persoonlijke voorkeur. Daar hangt geen xx% vet aan vast.
Vind jij jezelf te "dik" worden dan kan je gaan cutten. Echter heb je nog weinig massa erbij dan moet je ook opletten dat je na een cut niet te skinny wordt.
Dus het is net wat jij wil.
Ik vind mezelf altijd te skinny maar is wel een antwoord waar ik wat mee kan doen dankje :)
 
Back
Naar boven