XXL Nutrition

Volkoren brood slecht?

Bezoekers in dit topic


Een grote zucht aan de andere kant van de lijn: allemaal, leuk die filosofietjes zo vindt hoogleraar Kok, maar het is weinig gestoeld op echt onderzoek. En hij wordt alleen maar van het werk gehouden door al deze types, die weer iets nieuws denken te weten over voeding. Schuldbewust hangt nrc.nl dus ook maar snel op, zodat Kok weer verder kan gaan met het echte werk.
Kan het me voorstellen :roflol:
 
Toch blijft het grappig dat een bakker zijn eigen brood afkraakt. Hij zal het wel druk genoeg hebben.

Daar zeg je zoiets, verkapte reclamecampagne?

Dacht dat 'volkoren' een beschermde prodcutaanduiding is.

Klopt, maar mensen laten zich soms vangen aan de kleur van het brood of dat er granen opzitten. Dat zegt dus niets.
 
Meeste consumenten denken ook gewoon dat bruinbrood of meergranenbrood gelijk staat aan volkorenbrood en dat is dus helemaal niet zo.

Al het brood dat donkerder is dan deze boterham is kunstmatig gekleurd:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar in dat stukje van NRC worden beide termen ook door elkaar gebruikt dus extra verwarrend..

De repliek van de bakker dat hij reageert op die nieuwe slogan van het voedingscentrum 'Wat je ook doet, volkoren is altijd goed!’ kan ik me wel enigszins in vinden. Van volkorenbrood kun je evengoed een overdaad binnen krijgen
 
Back
Naar boven