AndroidHealthClinic

volkoren pasta (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
In het schap van Zonnatura, (dat heb je zowat in elke supermarkt) ligt eigenlijk altijd volkorenspaghetti.
 
Volgens mij vertragen vezels de vertering niet, maar zetten deze onverteerbarde stoffen juist de kinrgspieren aan om beter (sneller) te functioneren, waardoor alles dus sneller verdwijnt.
Over het algemeen hebben (overschot) koolhydraten zelf al een versnelde uitwerking op je verteringsstelsel.
 
Laatst bewerkt:
Met vertragen bedoel ik dat een vaste massa (vezels slorpen vocht op) minder aanleiding geeft tot buikloop, wat een versnelde toestand is in de darmen.
Over het algemeen verteerd voedsel beter en gemakkelijker als er veel vezels inzitten dus in normale toestand gaa het dan idd wel sneller met vezels...
 
Oplosbare vezels doen de vertering inderdaad vertragen, zoals pectine, sommige hemicellulose. Andere doen de vertering in de dunne darm juist versnellen; cellulose, sommige hemicellulose.

In de maag zorgen vezels ervoor dat de doorstroom naar de 12 vingerige darm wordt vermindert. Daarom heb je na een vezelrijke maaltijd sneller een vol gevoel dan bij een vezelarm.

Bovendien kan de opname van voedingsstoffen worden bemoeilijkt door sommige vezels..
Mogelijk wordt de opname van vet ook verminderd doordat de vezels vetzuren/galzure zouten en cholosterol opnemen.
 
Originally posted by f*cking ecto
hee kon je niet ff wat langsbrengen?? :D

HAd je me ff een boodschappenlijstje moetn geven:)
 
Originally posted by Elmar
:rolleyes: ???

Ik had er echt wat neergezet hoor:)

Maar nog een keer dan:

Of bruine dus lekkerder is als witte.
Ik vind de smaak van volkoren pasta erg overheersend en niet echt lekker.
Witte pasta is lekker neutraal en dan proef je de saus en het vlees beter.
Maar met wat pesto en knoflook is het heerlijk:)
 
Dirk Van den Broek

Dirk Van den Broek
had het dacht ik wel

Xerxes
 
Originally posted by RobbieH

Witte pasta is lekker neutraal en dan proef je de saus en het vlees beter.
Als we zo gaan beginnen..cola is ook lekker..snoepjes ook.
Het gaat er hier wel om wat gezond is of wat bijdraagt aan spiergroei dacht ik...proef zelf geen verschil, de volkoren moet je iets langer koken dan word ie malser en makkelijker te eten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven