MuscleMeat

Volle chocomel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ivar_V

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
29 sep 2019
Berichten
556
Waardering
135
Lengte
1m83
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik ben gek op volle chocomel.

Nu lees ik en hoor ik regelmatig dat melk en dus ook chocomel niet zo gezond zouden zijn.
Ik lees voor en tegenstanders.
Mij lijkt elke dag 1 liter chocomel niet erg gezond maar 1 glas per dag?
Toch zijn er veel negatieve berichten hierover dat bijv de koe-eiwitten niet gezond zouden zijn voor mensen en ontstekingsreacties zouden kunnen veroorzaken. Een mens is geen rund.

Wat denken jullie over volle chocolade melk? Ik schrijf bewust over de volle versie. voor BB zou dit goed zijn maar hoe zit het gezondheidstechnisch?
 
Dit is iets waar je totaal niet over moet willen nadenken.
 
Dan zou je alle zuivel en whey moeten schrappen :rolleyes:

Feitelijk is niets dan meer gezond want alles is bewerkt, e-nummers, groente wordt bespoten, dieren krijgen homonen en van op straat lopen ga je dood ivm luchtvervuiling etc....

Maar vetten en eiwitten heb je nodig. Ook verzadigde en ook cholesterol. Je celwanden worden ermee opgebouwd en dus ook de celwanden van spieren.
20 appels op een dag is ook niet gezond en 20 komkommers ook niet. Overal waar te voor staat is niet gezond. Het gaat om je gehele schema en ook een liter chocomelk past er prima in als jij je benodigde macro's haalt.
 
Dan zou je alle zuivel en whey moeten schrappen :rolleyes:

Feitelijk is niets dan meer gezond want alles is bewerkt, e-nummers, groente wordt bespoten, dieren krijgen homonen en van op straat lopen ga je dood ivm luchtvervuiling etc....

Maar vetten en eiwitten heb je nodig. Ook verzadigde en ook cholesterol. Je celwanden worden ermee opgebouwd en dus ook de celwanden van spieren.
20 appels op een dag is ook niet gezond en 20 komkommers ook niet. Overal waar te voor staat is niet gezond. Het gaat om je gehele schema en ook een liter chocomelk past er prima in als jij je benodigde macro's haalt.

Bedankt voor je reactie. Maar het blijkt dat melk drinken niet gezond is. tenminste dat is wat ik veel lees.
Ze schrijven dat melkeiwitten ontstekingsreacties veroorzaken. Osteoporose en slijm. Zelfs kanker heb ik ergens gelezen.
Volle chocomel is bewerkt met heel veel suikers en verzadigde vetten.

Alleen het lijkt wel een massa gainer voor BB en een goede aanvulling op een gezond eetpatroon om snel wat kcal binnen te krijgen.
1 glas a 300 ml zou dat kwaad kunnen?
 
Als je alles gelooft wat ze schrijven kan je niets meer eten of drinken.
Maar waarom werd met vroeger dan zo oud op alle volle producten? Toen kende men nog geen magere producten en gebruikten ze alleen maar volle producten en boter en reuzel en veel dierlijke vetten (kaantjes.. :D zo lekker :D ). Toen maakten ze chocomelk met volle melk suiker en cacao... komt op hetzelfde neer als een pak kopen.

Dus je zou wel een mass gainer nemen? Dan kan je beter volle chocomelk nemen. ;) Dan weet je tenminste wat erin zit en de meeste mass gainers zijn ook gewoon suikerbommen.

Dus NEE.. het kan geen kwaad... en ook een literetje kan geen kwaad net zoals 5 eieren op een dag met dooier geen kwaad kan. (cholestrol uit een ei neem je niet op en dat is allang achterhaald).
Als jij genoeg groente fruit vitamines en mineralen binnenkrijgt en je voeding is op orde dan kan je prima een liertje wegtikken. Net zoals dat je ook prima een bak 10% turkse yoghurt weg kan tikken of een stuk chocolade van 50 gram of iets dergelijks.

overigens is roomboter zelfs gezonder dan al die verwerkte boter/margarine/halvarine soorten.
 
Als je alles gelooft wat ze schrijven kan je niets meer eten of drinken.
Maar waarom werd met vroeger dan zo oud op alle volle producten? Toen kende men nog geen magere producten en gebruikten ze alleen maar volle producten en boter en reuzel en veel dierlijke vetten (kaantjes.. :D zo lekker :D ). Toen maakten ze chocomelk met volle melk suiker en cacao... komt op hetzelfde neer als een pak kopen.

Dus je zou wel een mass gainer nemen? Dan kan je beter volle chocomelk nemen. ;) Dan weet je tenminste wat erin zit en de meeste mass gainers zijn ook gewoon suikerbommen.

Dus NEE.. het kan geen kwaad... en ook een literetje kan geen kwaad net zoals 5 eieren op een dag met dooier geen kwaad kan. (cholestrol uit een ei neem je niet op en dat is allang achterhaald).
Als jij genoeg groente fruit vitamines en mineralen binnenkrijgt en je voeding is op orde dan kan je prima een liertje wegtikken. Net zoals dat je ook prima een bak 10% turkse yoghurt weg kan tikken of een stuk chocolade van 50 gram of iets dergelijks.

overigens is roomboter zelfs gezonder dan al die verwerkte boter/margarine/halvarine soorten.

Bedankt voor je reactie.
Maar tegenwoordig weten ze meer dan vroeger. Voortschrijdend inzicht?
Vroeger wisten ze ook niet dat roken ongezond zou zijn, zoals ze nu wel weten.
Is dat niet hetzelfde?
 
Bedankt voor je reactie.
Maar tegenwoordig weten ze meer dan vroeger. Voortschrijdend inzicht?
Vroeger wisten ze ook niet dat roken ongezond zou zijn, zoals ze nu wel weten.
Is dat niet hetzelfde?

Tegenwoordig weten ze dus al veel meer dan vroeger. Als Chocomel net zo slecht was als roken, had je het wel al gehoord.
En als je er wel over na blijft denken, kun je beter alleen maar water, thee zonder toevoeging of koffie drinken.
 
Ik zou het vervangen door whey, bananen, melk en flink wat oats erin te gooien. Als je geen choco whey hebt, gooi er wat cacao door heen ofzo.

Chocomel is lekker en prima voor massa opbouwen, maar je gezondheid is veel belangrijker. Je zult er nu nog niets van merken, maar goed hopelijk wil en moet je nog tot je 80ste. Ik dronk jaren geleden ook elke dag een liter om aan mijn kcal te komen en omdat ik nog een student was zonder doekoe, maar weet nu wel beter. Beperking in melkproducten en suiker deed bij mij wonderen voor zowel huid als energie.

Je kunt ook een paar eetlepels olijfolie erin duwen als je echt kcal nodig hebt, maar geen honger hebt.


Anderzijds als je je moet afvragen of chocomel gezond is of niet.. tja
 
Whey is gewoon melk eiwit... alleen heb je dan niet de vetten van de melk ...
Dus als je wel whey neemt neem je gewoon een melkproduct ;)
En vraag je dan ook af wat die zoetstoffen al niet doen... ook daar weten ze nu meer van... Het is maar net wat je leest en gelooft.

Dus wat is er nu echt ongezond.

Denk niet dat 1 beker volle chocomelk slechter is dan 1 beker melk + cacao + whey ... op een paar gram vet na.
 
Ik zou het vervangen door whey, bananen, melk en flink wat oats erin te gooien. Als je geen choco whey hebt, gooi er wat cacao door heen ofzo.

Chocomel is lekker en prima voor massa opbouwen, maar je gezondheid is veel belangrijker. Je zult er nu nog niets van merken, maar goed hopelijk wil en moet je nog tot je 80ste. Ik dronk jaren geleden ook elke dag een liter om aan mijn kcal te komen en omdat ik nog een student was zonder doekoe, maar weet nu wel beter. Beperking in melkproducten en suiker deed bij mij wonderen voor zowel huid als energie.

Je kunt ook een paar eetlepels olijfolie erin duwen als je echt kcal nodig hebt, maar geen honger hebt.


Anderzijds als je je moet afvragen of chocomel gezond is of niet.. tja
Melk is dus ook niet goed. De Whey oplossen in water of amandelmelk dus.
Merkte je zo'n groot verschil dan qua uiterlijk en gezondheid om minder choco te drinken? Bizar dan eigenlijk toch.
 
Whey is gewoon melk eiwit... alleen heb je dan niet de vetten van de melk ...
Dus als je wel whey neemt neem je gewoon een melkproduct ;)
En vraag je dan ook af wat die zoetstoffen al niet doen... ook daar weten ze nu meer van... Het is maar net wat je leest en gelooft.

Dus wat is er nu echt ongezond.

Denk niet dat 1 beker volle chocomelk slechter is dan 1 beker melk + cacao + whey ... op een paar gram vet na.

Nee dat lijkt mij dan ook niet. En de melk vervangen door amandelmelk? Is dat dan niet gezonder?
 
Er zijn vandaag de dag ook mensen die 100 worden die elke dag een glas melk hebben gedronken (want Joris Driepinter). Ik zou me er niet druk om maken. Beter rook je niet en is je alcoholgebruik matig.
 
Omdat zuivel niet ongezond is.
 
Galen
Wat is jou mening over het drinken van (volle) melk.
Vanuit de voedingsmiddelen industrie wordt geschreven dat melk gezond is maar andere (meta) studies wijzen juist het tegenovergestelde zoals:

-Melk veroorzaakt juist osteoporose omdat het calcium vanuit de melk juist niet goed kan worden opgenomen door ons lichaam
-Er proteine structuren in melk zitten die door het lichaam als pathogeen worden gezien waardoor juist de kans op kanker toeneemt (Bijv prostaat kanker)
-Melk allergische reacties veroorzaken voor de darmen en je huid
-Koemelk wordt gedronken door alleen kalveren, mensen behoren geen koemelk te drinken want wij zijn geen kalf. Wij geven een koe toch ook geen moedermelk?
-Groot Zweeds onderzoek heeft bewezen dat vrouwen die 2 glazen melk per dag dronken de kans op sterfte significant toenam. (Dit onderzoek wordt ook door anderen weer betwist)
-In o.a. het boek de Voedselzandloper en vele andere internationale boeken wordt melk juist afgeraden.

Ik weet het eigenlijk niet wat is nu waarheid. Is melk ongezond? of juist niet?

Ben benieuwd naar je mening en onderbouwingen.

Bedankt alvast!
 
Koemelk wordt gedronken door alleen kalveren, mensen behoren geen koemelk te drinken want wij zijn geen kalf. Wij geven een koe toch ook geen moedermelk?
De amandelboom heeft een natuurlijke verspreidingsgebied dat loopt van de Levant over Noord en Oost-Anatolië, het zuidelijk deel van de Kaukasus, Noord-Irak, Iran tot Zuid-Turkmenistan, Kirgizië en Oezbekistan. Ik kom daar niet vandaan dus behoor ik geen amandelmelk te drinken.
 
Even een bump. Bijna jaar verder dus mogelijk ook meer literatuur.

Hoe slecht is chocomel na je training? Ook ivm insulinegevoeligheid.

Want ik lees hier dat massgainer ook veel suiker bevat. Prima vergelijking maar wat als je wel normaal eten eet zonder dit soort suikers.

Want ik zit beetje in een dilemma tussen gaan forcefeeden of makkelijke liquid maaltijd in de vorm van chocomel.

Vroeger wel gedaan maar geen idee hoe slecht 't van binnen voor je is of de spieraanmaak
 
Heel het bulken/forcefeeden/bodybuilden is slecht dus over die chocomel zou ik me geen zorgen maken.
 
Back
Naar boven