MuscleMeat

volle melk vitamine d (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

double ho seven

Cool Novice
Lid geworden
13 mrt 2011
Berichten
183
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
78kg
Ik drink zo regelmatig volle melk. Nu heb ik gelezen dat een glas melk 100 IE vitamine d bevat.

is dit ongeveer waar? of is dit alleen in de VS?

ik neem by the way ook zo'n 1000 IE D3 per dag.
 
Laatst bewerkt:
geen idee, maar wat maakt het uit... ik nam 5K vit D per dag..
 
waarom zou je in godsnaam vit D uit voeding mijden!!?
 
Ik drink zo regelmatig volle melk. Nu heb ik gelezen dat een glas melk 100 IE vitamine d bevat.

is dit ongeveer waar? of is dit alleen in de VS?

ik neem by the way ook zo'n 1000 IE D3 per dag.

Staat dat niet op de verpakking ofzo ?
 
Voor zover ik weet wordt dit toegevoegd aan de melk in het buitenland.
Helaas niet in Nederland.
 
Voor zover ik weet wordt dit toegevoegd aan de melk in het buitenland.
Helaas niet in Nederland.

Ik ben niet echt een fan van het toevoegen van allerlei meuk aan mijn eten. Soms is het niet verkeerd, maar echt fijn vind ik het niet. Ik betwijfel of het ook wel zoden aan de dijk zet ... 100 IE vit-d .. nou nou .... (en wie drinkt er nu nog volle melk in Nederland nu we allemaal bang zijn gemaakt voor vet)
 
Ik ben niet echt een fan van het toevoegen van allerlei meuk aan mijn eten. Soms is het niet verkeerd, maar echt fijn vind ik het niet. Ik betwijfel of het ook wel zoden aan de dijk zet ... 100 IE vit-d .. nou nou .... (en wie drinkt er nu nog volle melk in Nederland nu we allemaal bang zijn gemaakt voor vet)

helemaal mee eens, met dat eerste dan he.


ot:
In Nederland is toevoeging, gelukkig, nog niet verplicht maar ook niet verboden. Restauratie van voedingsstoffen die bij productie en opslag verloren zijn gegaan wordt doorgaans vermeld op de verpakking. Net als het versterken van de aanwezige vitaminen naar een onnatuurlijk hoge waarde met behulp van pseudo-vitaminen dan wel analogen.
 
helemaal mee eens, met dat eerste dan he.


ot:
In Nederland is toevoeging, gelukkig, nog niet verplicht maar ook niet verboden. Restauratie van voedingsstoffen die bij productie en opslag verloren zijn gegaan wordt doorgaans vermeld op de verpakking. Net als het versterken van de aanwezige vitaminen naar een onnatuurlijk hoge waarde met behulp van pseudo-vitaminen dan wel analogen.

Vaak wordt door die vermelding echter de suggestie gewekt dat een product gezonder is dan het van nature is. "Nu met extra toegevoegde vit-c" (en inderdaad, dan nog eeens synthetische varianten ook).. zo weten ze er margarine zelfs gezond uit te laten zien (nu met planten sterolen). Zout...met extra jodium.... Dat we jodium tekort komen wil niet zeggen dat extra zout toevoegen het ineens gezonder maakt. Alleen wel in de ogen van de meeste mensen. Alleen daarom ben ik er al op tegen. Ik zie liever op een pak sinaasappelsap hoeveel slechter het is dan echte sinaasappels.
 
haha alsof we vit C tekort komen.

even voor iemand 'bro sience begint te roepen.'


The Health Dangers of Soy

Synthetic Vitamin D: Soy foods increase your body’s vitamin D requirement, which is why companies add synthetic vitamin D2 to soymilk (a toxic form of vitamin D).


http://www.huffingtonpost.com/dr-mercola/soy-health_b_1822466.html



foliumzuur, een synthetische vorm van folaat (b11 in amerika b9), wordt geconsumeerd door kankercellen voor celdeling en opbouw.

Een ander onverwachte en potentieel verontrustende bevinding was de toename van kanker in de patienten die foliumzuur afzondelijk en in combinatie met Vit.B6 kregen ten opzichte van placebo. Het onderliggend mechanisme is onbekend. Mogelijkerwijs is de overvloed van foliumzuur in het plasma gerelateerd aan toegenomen DNA- opbouw, die wordt gezien bij de snelle groei van kankercellen.

http://www.cardiologie.nl/hart-bulletin/archief/36/6/

Folic acid – a micro nutritive and promoter of growth for bacteria and fungus.


More than 50 years ago folic acid was discovered as a factor of growth for bacteria, and over 40 years it has produced by synthesis.

http://www.dosfolat.de/literature/DOSFOLAT_Mohr_e.pdf


Bacteriële overgroei wordt gestimuleerd door foliumzuur, folaat in voeding vormt echter geen probleem. Bacteriële overgroei wordt mede als oorzaak gerekend van foliumzuur en tevens ook ijzertekort.

Causes of folic acid deficiency anemia include:

• bacteria competing for available folic acid

De ironie?:D






cobamine, een analoge vorm van b12, is niet bruikbaar door het lichaam. Het verhoogd echter wel de serum waarde in het bloed naar een zogenaamd gezonde waarde:

Er moet rekening mee worden gehouden dat er zich in het bloed naast echte B12 ook analogen kunnen bevinden. De meeste analogen komen het lichaam waarschijnlijk binnen via het ileum [Shaw 1987]. Niet alle bepalingsmethoden zijn in staat om de analogen van de echte B12 te onderscheiden. Hierdoor kan een verkeerd beeld over het B12-gehalte van het bloed ontstaan.



vermoedelijk heeft cobamine ook een neurotoxische waarde.

Door gebruik te maken van verbeterde CPB kon worden aangetoond dat mensen met een hoge concentratie analogen een grotere kans hebben op neurologische aandoeningen. Mensen met een lage concentratie analogen zullen volgens dit onderzoek relatief eerder met bloedafwijkingen te maken krijgen.

Bepaalde bestanddelen uit multivitamine- en mineralenpreparaten (koper, ijzer, vitamine C) staan erom bekend dat ze B12 om kunnen zetten in schadelijke analogen


[Link niet meer beschikbaar]

B12 analogen komen voor in algen en sojabonen. Door hun plantaardige oorsprong zijn het praktisch alternatieve bronnen van b12 in de substitutie(het ophogen of aanvullen van ontbrekende vitamines in het alternatieve product om micronutrienten-gewijs equivalent te zijn aan het vervangen product) van vleesvervangers. Maar ook in niet vegetarisch of veganistische voeding wordt dit gebruikt vanwege de financiële voordelen. Het gaat niet om de gezondheid van de mens, het draait rond perceptie. Zolang wij het als gezond beschouwen en veelvuldig consumeren zit dat allemaal wel snor.



Om terug te komen op vit. C in het begin van mijn post. Deze vitamine is wateroplosbaar (hydrofiel) en kan in principe niet overgedoseerd worden. Echter zijn er wel secundaire implicaties aan verbonden. Vit C remt de opname van koper. met name bij onnatuurlijke hoeveelheden uit voeding waar gebruik is gemaakt van vitamine 'versterking' (het opwaarderen van alreeds aanwezige vitaminen) of verrijking (het toevoegen van vit. en/of mineralen die van nature niet in het verrijkte product aanwezig zijn) van allerlei voedingswaren. Nadelige gevolgen van multi vitamines laat ik momenteel even achterwegen.

mimicry in koper-anemie

en nog iets over het D HORMOON.

http://www.familypracticenews.com/page-unavailable.html


Haaibrid.
 
Tijdens een bulk drink ik melk zo van de koe.
 
Geen dus?

Ik ben trouwens zomaar lactose intolerant geworden, k*tzooi
zou ik zo ineens lactase deficiënt zijn geworden? Kon heel mijn leven probleemloos melk zuipen :S Had laatst gelezen dat lactose intolerantie soms pas in de puberteit ontstaat. Mijn ma noemt mij met regelmaat nog een puber, het zal dat wel zijn.:(
 
Geen dus?

Ik ben trouwens zomaar lactose intolerant geworden, k*tzooi
zou ik zo ineens lactase deficiënt zijn geworden? Kon heel mijn leven probleemloos melk zuipen :S Had laatst gelezen dat lactose intolerantie soms pas in de puberteit ontstaat. Mijn ma noemt mij met regelmaat nog een puber, het zal dat wel zijn.:(

Tjaa meer melk drinken 1,67m:p
 
Geen dus?

Ik ben trouwens zomaar lactose intolerant geworden, k*tzooi
zou ik zo ineens lactase deficiënt zijn geworden? Kon heel mijn leven probleemloos melk zuipen :S Had laatst gelezen dat lactose intolerantie soms pas in de puberteit ontstaat. Mijn ma noemt mij met regelmaat nog een puber, het zal dat wel zijn.:(

Ben je toevallig laatst ontzettend ziek / aan de schijt geweest door een rot melk product? Het kan zo zijn dat de bacterie in je darmen die lactose afbreekt hierdoor "uitgespoeld" is. De "ruimte" die deze bacterie in de darmen inneemt kan dan ingepikt worden door andere bacterien waardoor deze zich niet opnieuw kan coloniseren en je zelf geen lactose meer kan afbreken.
 
Ben je toevallig laatst ontzettend ziek / aan de schijt geweest door een rot melk product? Het kan zo zijn dat de bacterie in je darmen die lactose afbreekt hierdoor "uitgespoeld" is. De "ruimte" die deze bacterie in de darmen inneemt kan dan ingepikt worden door andere bacterien waardoor deze zich niet opnieuw kan coloniseren en je zelf geen lactose meer kan afbreken.

In principe zou dit zich na verloop der tijd weer moeten herstellen normaal gesproken. Er worden al darmflora transplantaties (aka poop-transplants) uitgevoerd om dit te herstellen als dat niet vanzelf gebeurd (extreme gevallen waarschijnlijk).

Of wat dacht je van een anti-biotica kuur... dodelijk voor allerlei goede bacteriën in je systeem.
 
In principe zou dit zich na verloop der tijd weer moeten herstellen normaal gesproken. Er worden al darmflora transplantaties (aka poop-transplants) uitgevoerd om dit te herstellen als dat niet vanzelf gebeurd (extreme gevallen waarschijnlijk).

Of wat dacht je van een anti-biotica kuur... dodelijk voor allerlei goede bacteriën in je systeem.

Dit verhaal komt van iemand uit mijn familie. Rot ijsje gegeten in het buitenland, paar dagen extreem ziek en daarna lactose intolerant (kan letterlijk 0 lactose verdragen, meteen opgezette buik/diarree).

Verder konden de doctors geen verklaring bedenken. Ben het met je eens dat het in principe niet snel zal gebeuren.
 
Nee, ben zelden ziek.

Maarre dacht dat het ene enzym genaamd lactase was dat lactose afbreekt? Of is het een En En verhaal?
 
Back
Naar boven