XXL Nutrition

Volledige cage of half rack met pully?

Bezoekers in dit topic

Tenzij ts die dipsteunen belangrijker vind.
Ja, ik vind die echt belangrijk.

Ik zal moeten afwegen tussen een full rack, met dipsteunen en een goeie monkey bar, of een half rack met geïntegreerde pulley.
Of een half rack waar als optie dipsteunen bij te kopen zijn en een monkey bar op te monteren valt.
Een half rack dat open is bovenaan (en waar dipsteunen in kunnen) kan ook nog gecombineerd worden met monkey bars tegen de muur. Dat pakt maar net evenveel plaats in als gewoon een half rack.
 
Ja, ik vind die echt belangrijk.

Ik zal moeten afwegen tussen een full rack, met dipsteunen en een goeie monkey bar, of een half rack met geïntegreerde pulley.
Of een half rack waar als optie dipsteunen bij te kopen zijn en een monkey bar op te monteren valt.
Een half rack dat open is bovenaan (en waar dipsteunen in kunnen) kan ook nog gecombineerd worden met monkey bars tegen de muur. Dat pakt maar net evenveel plaats in als gewoon een half rack.

Aparte dipsteunen geen optie?

Barbarian Dip Bars - Inklapbaar
 
Ja, zeker is dat een optie.

Maar als ik dan alles ga samen tellen kom ik goedkoper uit met een volledig rack van MegaTec. (cage, incl. monkey bars en dipsteunen)
Ik moet ook een beetje op het budget letten. ;)

Tuurlijk budget is belangrijk.

Ik heb eerst de belangrijkste zaken gekocht en dan de rest in stukjes.

Enkel nog monkey bars en wat extra schijven en dan is het genoeg geweest.
Moest ik meer ruimte hebben had ik wel meer staan :)
 
Misschien nog een vreemde vraag:
Heeft er iemand een full rack met de voeten tot tegen een muur staan? Hoe bevalt dat bij het un-racken voor een squat? Sta je dan niet bijna tegen de muur (barbell op ~35cm) te schuren?
Ik blijf twijfelen tussen een full-rack en een half-rack omdat de prijzen zo dicht bij elkaar zitten. (slechts 100euro als je voor Fortex gaat)
Bij een half-rack sta je een stukje verder van de muur (barbell op ~60cm). Dat lijkt me aangenamer trainen.

Bij een vrijstaand rack is dat uiteraard geen probleem. Maar die plaats heb ik niet. ...of ik moet "achterstevoren" in het rack gaan staan om te sqautten...
 
Ik ben erg tevreden over de functionaliteit van mijn Megatec Cage. De lat pulley zit wel vrij dichtbij met unracken, maar niet in de weg.

Wel echt balen dat je geen losse front spotters kunt krijgen.
 
Ik ben ondertussen van het idee van een pulley afgestapt. Met de plaats die ik heb wordt dat niks volgens mij.
De keuze zal gaan tussen een Fortex half rack of full rack.
 
Ik heb een barbarian full cage met latpulley op een stukje waar ik rubber heb gelegd van 320 bij 240. De 320 breedte is echt tussen een muur en kast. 50 cm aan de zijkanten van je barbell overhouden is irritant als je schijven moet laden, maar het werkt goed genoeg. Achter de 240 heb ik nog ruim een meter tot de muur zonder mat. Als ik voor de cage overhead presses doe of rows blijf ik op de mat staan, ik hou denk ik 50 a 60 cm over tot de eerste staander Bij rows steek ik dan natuurlijk wel naar achter buiten de mat uit. Mijn bankje staat vaak op die onbeklede meter als hij niet in het rek staat, ook handig als zitplek in de rust. De latpulley moet wel iets van de muur afstaan, de helft van de diameter van de schijven dit je er op doet en wat speling, anders krijg je ze er nooit op. Ik gebruik 30mm 10kg schijven op de pulley.

Op 2 meter zou de barbarian net passen incl. ruimte voor schijven op de latpulley, maar je kan dan nooit buiten de cage werken. De megatec is 20 cm korter, dus dat levert je nog steeds niet genoeg ruimte buiten de cage op. Sommige mensen redden overhead presses niet in de cage (ik ben maar 175cm).

Misschien nog een vreemde vraag:
Heeft er iemand een full rack met de voeten tot tegen een muur staan? Hoe bevalt dat bij het un-racken voor een squat? Sta je dan niet bijna tegen de muur (barbell op ~35cm) te schuren?
Ik blijf twijfelen tussen een full-rack en een half-rack omdat de prijzen zo dicht bij elkaar zitten. (slechts 100euro als je voor Fortex gaat)
Bij een half-rack sta je een stukje verder van de muur (barbell op ~60cm). Dat lijkt me aangenamer trainen.

Bij een vrijstaand rack is dat uiteraard geen probleem. Maar die plaats heb ik niet. ...of ik moet "achterstevoren" in het rack gaan staan om te sqautten...

Als je een latpulley wilt zou ik deze tegen de muur zetten anders kan je bijna geen bankje in het rek zetten als je hem dicht plaatst. Ik squat met mijn rug naar de latpulley.

Misschien kan een situatieschets ook wat helpen.
Het gele kader is de plaats voor de gym met de plaats waar het rack zou komen.
Bekijk bijlage 88215

Is dat gele stuk nu 3mx2m? Je kan verder dan de 2m geen rubber neerleggen ivm de openslaande deur neem ik aan. Maar je kan er wel staan tot aan het groene stuk? Hoe lang is dat?
 
Yep, dat gele stuk is 3m x 2m. Dus tussen de muur met het raam en de kast/rek is het 3m. Verder dan dat met een rubber vloer is inderdaad niet mogelijk door de deur, maar ook omdat er vaak met vuile laarzen of een kruiwagen gereden wordt. Beetje stom om daar dan rubber vloer te leggen. ;)
Ik kan nog een stuk tot in het groene stuk gaan staan, maar dat zal volgens mij niet nodig zijn. Ik kan het bankje daar wel kwijt tijdens een training. Geen probleem.
 
Dan zou je zelfs een megatec full rack met latpulley kwijt kunnen. Footprint daarvan is 164cm en als je hem 16cm van de muur plaatst met de pulley kom je op 180cm. de stukken buiten de palen zijn 30cm, dus je houdt dan al 50cm over en je uitloop buiten de mat.
 
Mooi ding, maar als je het in de echte situatie gaat bekijken gaat het toch echt te vol staan met zo'n heel rack+pulley. Dat gaat redelijk onhandig worden om schijven te wisselen etc. als alles zo vol staat.
Daarbij ben ik de toestellen in het echt gaan bekijken en heb ik moeten besluiten dat de Fortex reeks precies is wat ik wil. (afwerking, uitstraling, stevigheid ,...)
Megatec ziet er zeker en vast heel goed uit hoor. Maar die Fortex toestellen hebben toch nog net dat beetje extra. :)
 
Back
Naar boven