AndroidHealthClinic

VOLTOOID! - LOG: 6 week deep cut met Ostarine

Bezoekers in dit topic

spaghettiarm

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
80
Waardering
24
Lengte
1m92
Massa
101kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB’ers,

Al vanaf November 2004 ben ik lid van DBB. Wat mij betreft een topforum waar ik bij tijd en wijle graag kom om mij te informeren. De behulpzaamheid en overall sfeer naar elkaar is ronduit goed. Ik ben lid van diverse andere niet body-building gerelateerde fora en neem maar van me aan dat dit forum uniek is qua sfeer en kennis. Bedankt!

Tot voor kort heb ik eigenlijk nooit gepost en enkel gelezen, mijn lichte dyslexie heeft hier niet echt bij geholpen. Hoe dan ook, na bijna 15 jaar te lopen lurken ben ik van plan wat vaker van me te laten horen op het forum.

Wat meer info over mijzelf
Ik ben 39 jaar en train vanaf mijn 25e graag met gewichten, nooit met AAS. Wel vaak overwogen maar mijn gebrek aan kennissen die wel gebruiken en daarnaast de angst te snel te groeien hebben me er van weerhouden. :o

Ondanks grote inzet van mijn kant was de consistentie helaas vaak ver te zoeken. Ik heb ook jaren niet getrained of soms langere periodes niet kunnen trainen. Worktravel, hardnekkige blessures, kinderen, kortom het leven wat je overkomt.

Sinds een paar maanden ben ik weer vrij serieus bezig met trainen. Drie tot vier keer per week krachttraining (splitschema) vooraf gegaan door 20 minuten cardio. Doordat ik een fitnesstracker draag heb ik meer inzicht in mijn dagelijkse activiteit en tevens het aantal calorieën dat ik in 24 uur verbrand. Dit is een heel stuk hoger als wat een TDEE calculator aangeeft trouwens (Total Daily Energy Expenditure)

Current stats:
39jr/ 1,92m / 95kg / 21,5% BF

Ondanks dat ik met de jaren een redelijke basisvorm heb opgebouwd ben ik door een lastige beenbreuk en de daarop volgende revalidatie vorig jaar behoorlijk vettig geworden. Het vet wat ik heb zit voornamelijk rond mijn middel en is extreem hardnekkig. Ook in een cut blijft dit vet er mooi zitten. Tergend.

SARMS
Sinds een paar maanden heb ik mij grondig ingelezen in de SARMS materie en ben behoorlijk geënthousiasmeerd door Ostarine. Ik heb verder geen eerdere ervaring met AAS of SARMS.

Na flink wat desk research op diverse websites en mij tandenknarsend heen te hebben geploegd door kansloze youtube filmpjes van tieners en diverse USA fora (sarms1 anyone? No bro! 12 weeks! No drops = no sarms Bro :D)
heb ik besloten een kuur van 6 weken te doen.
Ik zal een PCT van drie weken doen met een product genaamd Arim-Ex Androsta.

Kuur

Ostarine

Week 1 - 10 jan 2 x 10mg per dag
Week 2 2 x 10mg per dag
Week 3 2 x 10mg per dag
Week 4 2 x 10mg per dag
Week 5 2 x 10mg per dag
Week 6 - 21 feb 2 x 10mg per dag

Nakuur Arim-Ex Androsta
*updated, wel aangeschaft maar twijfel hier nogal over. Ga toch maar voor een test booster van XXL

Doel
Mijn doel is om met behulp van Ostarine 16% bf te behalen en om zo min mogelijk spieren te verliezen tijdens deze cut waarbij ik 20% onder onderhoud zal gaan zitten. Wellicht iets te ambitieus, we gaan het zien.

Input: low carb, high protein, moderate fat 2550 calorieën per dag = 20% onder onderhoud
Output: Verbrande calorieën per dag circa 3200, data van fitness tracker

Supplementen
-Ostarine 20mg ED|
-Creatine ED
-Wheyshakes: na iedere training
-Multivitamine, ijzer, magnesium, B12 ED
-Finasteride 1mg ED

Over dit log
Ik begrijp dat dit niet een kuur is die de gemiddelde DBBer omver zal blazen, dus alsjeblieft geen adviezen in de trent van ‘spuit er in bro’.
Daarentegen denk ik dat er aardig wat jongens zoals ikzelf een interesse hebben in SARMS/Ostarine, maar continu tegen vage of complete bullshit logs aanlopen.

Ik hoop met deze eerlijke log deze situatie ten positieve te verbeteren en samen met jullie input het maximale uit deze kuur te halen. Adviezen zijn van harte welkom!


Alvast bedankt muchachos!
 
Laatst bewerkt:
In! Benieuwd naar jouw ervaringen. Veel succes!
 
Update week 1

Begonnen op 10 jan met de eerste dosis van twee 10 mg capsules Ostarine.
Ondanks dat ik weet dat dit geen effin Anadrol is was dit toch wel een even gedenkwaardig momentje.
Tevens voor het eerst sinds lange tijd weer begonnen met Creatine. Standaard dosering van dagelijks 5 capsules van 700mg per stuk.

Ondanks dat ik al 5 kilo bagger kwijt ben geraakt na de zomer zie ik dit als het officiële startpunt mijn cut met ostarine.
Stats lichaamsvetmeter op mijn gym van 9/1/17: 95,4 kg - 21,3% bf. Ik besef dat Tanita lichaamsvetmeter niet supernauwkeurig is, daarom doe ik vaak meerdere metingen achterelkaar om afwijkingen te kunnen constateren. Als het goed is, is het wel mogelijk een duidelijke trend weer te geven met dit apparaat.

In deze eerste week niets gevoeld van enige werking, wel af en toe wat hoofdpijn. Dit durf ik echter niet toe te schrijven aan Ostarine.
Goede trainingen gehad doordat ik weet dat ik met een SARM bezig ben. Noem ’t kinderachtig, het feit dat ik weet dat mijn moeite wellicht extra zoden aan de dijk gaat zetten stemt me positief.

Meting na 1 week goed trainen en strikte voeding op 16/1: 95,7 kg - 19,7% bf

Ik zal proberen exact na iedere week een update te geven. Op naar week twee!
 
Ben benieuwd! Dat mentale aspect herken ik hoor. Je voelt je ineens, zonder onderbouwing, sterker :D Prima toch?!
 
Update week 2

Ik kijk terug op een goede week. Vier maal krachttraining en een bootcampsessie. Ik voel me sterker tijdens de training en oog iets voller. Ik merk ik dat mijn trainingen in deze tweede week makkelijker voelden dan normaal. Ondanks de cut ben ik voornemens mijn bovenkant borst en binnenkant borst meer op te vullen en leg hier wat extra nadruk op tijdens chest days.

Voeding nog steeds strikt 20% onder onderhoud. Afgelopen weekend een paar glaasjes rode wijn als beloning voor het monnikenleven dat ik doordeweeks leidt. Verder niets bijzonders.

Meting eind week 2 - 22/1/18 96,7 kg - 19,9% bf
Gewichtstoename dus, bij gelijkblijvend BF%. Crea? Osta? Allebei? We zullen ’t niet weten. Ik merk dat ik ’t leuk vindt om wat meer kwantitatief, stat-driven bezig te zijn met mijn lijf.
Dat ik wat voller oog tijdens het trainen voelt goed. Ik voel me verder lekker.


Samenvatting
Start stats 95,4 kg - 21,3% bf
Eind week 1 95,7 kg - 19,7% bf
Eind week 2 96,7 kg - 19,9% bf

Op naar week 3 met een volgende log update op 30 jan. Tips en adviezen zijn uiteraard van harte welkom met name op het gebied van mijn caloric deficit. Is 20% onder onderhoud te gek trouwens you guys?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren (dag 13) een fantastische workout gehad. 2 km gerend op de tread mill, gevolgd door een brutal chest & tricep training. Abs als afsluiter. Ik werd maar niet moe en kon echt knallen. Fascinerend.:hedbang:

In de namiddag kreeg ik echter een behoorlijke dip en voelde ik me behoorlijk hangry ondanks dat ik mijn eetmomenten probeer te spreiden. Zoals vermeld in mijn openingspost zit ik 650 calorieën oftewel 20% onder onderhoud.
Kan iemand mij vertellen of een 20% deficit erg afwijkend is? Ik moet nog minimaal een maand :D Julie input wordt gewaardeerd!

Vannacht behoorlijk last gehad van verzuring/verkramping in mijn benen, wellicht heeft dit met mijn 2k run te maken maar dit is nieuw voor mij.
Ik neem iedere avond 'magnesium nacht' 375 mg voor het slapen gaan. Iemand tips of truc? Thanks!
 
Gisteren (dag 13) een fantastische workout gehad. 2 km gerend op de tread mill, gevolgd door een brutal chest & tricep training. Abs als afsluiter. Ik werd maar niet moe en kon echt knallen. Fascinerend.:hedbang:

In de namiddag kreeg ik echter een behoorlijke dip en voelde ik me behoorlijk hangry ondanks dat ik mijn eetmomenten probeer te spreiden. Zoals vermeld in mijn openingspost zit ik 650 calorieën oftewel 20% onder onderhoud.
Kan iemand mij vertellen of een 20% deficit erg afwijkend is? Ik moet nog minimaal een maand :D Julie input wordt gewaardeerd!

Vannacht behoorlijk last gehad van verzuring/verkramping in mijn benen, wellicht heeft dit met mijn 2k run te maken maar dit is nieuw voor mij.
Ik neem iedere avond 'magnesium nacht' 375 mg voor het slapen gaan. Iemand tips of truc? Thanks!

Vind 20% onder onderhoud flink laag...

En verkramping door Ostarine lijkt me onlogisch. Magnesium zou nog iets omhoog kunnen, als ‘s-avonds je enige suppletie is.
 
Vind 20% onder onderhoud flink laag...

En verkramping door Ostarine lijkt me onlogisch. Magnesium zou nog iets omhoog kunnen, als ‘s-avonds je enige suppletie is.

Ja, lijkt mij dus ook onlogisch. Was toch echt een behoorlijke verzuring die mij uit mijn slaap hield. Zal de magnesiuminname wat omhoog schroeven.

* Ga trouwens kapot van de spierpijn in mijn triceps, tijden geleden dat ze zo intens stuk waren. :D
 
Okay, gisteren Cardarine binnengekregen en ga dit stacken met Ostarine.
In tegenstelling tot Ostarine heeft Cardarine slechts een aantal dagen nodig om werkzaam te zijn aldus mijn internet research.

Wordt dus 6 weken 20 mg Ostarine + 4 weken Cardarine. Wish me luck!
 
Cardarine ga je leuk vinden, conditie wordt toch een stuk beter!
 
Okay, gisteren Cardarine binnengekregen en ga dit stacken met Ostarine.
In tegenstelling tot Ostarine heeft Cardarine slechts een aantal dagen nodig om werkzaam te zijn aldus mijn internet research.

Wordt dus 6 weken 20 mg Ostarine + 4 weken Cardarine. Wish me luck!

Cardarine merk je in 2 dagen, zegt men...Ik heb echter waarschijnlijk een dusdanig slechte conditie dat ik er niets van gemerkt heb :D
 
Cardarine merk je in 2 dagen, zegt men...Ik heb echter waarschijnlijk een dusdanig slechte conditie dat ik er niets van gemerkt heb :D
Was jij niet natty?

In voor logje trouwens.
 
Zit zelf nu in week 3 vd 6 ostarine 30mg/dag. Lekker laag onder onderhoud. Achteraf wel spijt dat ik geen cardarine heb toegevoegd. Aan de andere kant is ostarine only wel goed voor aller eerste kuur.
 
Zit zelf nu in week 3 vd 6 ostarine 30mg/dag. Lekker laag onder onderhoud. Achteraf wel spijt dat ik geen cardarine heb toegevoegd. Aan de andere kant is ostarine only wel goed voor aller eerste kuur.
Nette dosis 30mg, hoe gaat het met de osta?
 
Waarom gebruik je finestaride? Dit is een medicijn om je testosteron te verlagen? En daartegenover gebruik je weer ostarine om je testosteron te verhogen?
 
Nette dosis 30mg, hoe gaat het met de osta?
Nieuwe pr's gezet op alle compounds, in een zwaar energie tekort. Massa blijft redelijk gespaard. Al met al best tevreden. Zie het maar als een soort creatine maar dan 2 tot 2,5 keer zo sterk. Laatste week bouw ik af tot 15 mg en pct wordt potje animal test.
 
Waarom gebruik je finestaride? Dit is een medicijn om je testosteron te verlagen? En daartegenover gebruik je weer ostarine om je testosteron te verhogen?
Finasteride 1mg is tegen haarverlies denk ik?
 
Back
Naar boven