Fitness Seller

Volume en pomp na de cut.

Bezoekers in dit topic

Raphie

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
1.901
Waardering
2.105
Lengte
1m92
Massa
102kg
Vetpercentage
25%
De cut zet lekker door, maar ik voel me nu wel slapper, eerder kramp met contractie (posing) en wordt ook wat vlakker, minder pomp.
qua vet ben ik er nog niet, maar ga gestaag door, maar wanneer ik straks door mijn contest 2mnd heen ben, hoe kan ik dan het beste preppen om mooi vol te staan voor de “after” foto’s.
veel carbs, of juist niet? Zo ja wanneer beginnen? Heb hier totaal geen ervaring mee, vind het leuk om te leren dus tips zijn welkom.
klinkt waarschijnlijk allemaal interessanter dan dat het is maar wil gewoon graag zo veel mogelijk uit de contest halen.
 
Ik heb onderstaande vorig jaar gedaan voor m’n fotoshoot. Is uit een oud topic van lid A user B. Weet niet of hij nog lid is,
maar ik hoop dat het okay is dat ik het even copy/paste.
Werkte prima vond ik. Calorieën moet je wellicht even aanpassen aan jouw behoefte. Ik was wel al volledig uitgemergeld toen ik hiermee begon 😄




Met zoutinname fluctueren om Aldosteone te manipuleren is niet aan te raden als je nog niet weet hoe je erop reageert. Gaat het niet optimaal, kun je er vele malen minder goed uitzien en de meesten hebben meerdere malen 'oefenen' nodig om te leren hoe dit voor hun lichaam goed werkt. Aangezien jij dit niet weet raad ik het af.

Bij depleten en herladen is het makkelijker te pieken. Zeker aangezien de verhoogde glycogeen opslag in spieren 48-72 uur aanhoud. Je hebt meer glycogeen in je SPIEREN zitten waardoor je een iets vollere look zult bereiken. Ook met een vet% van 12% zullen iets vollere spieren er beter uitzien!. Maar... Het is wel belangrijk dusdanig te herladen op de juiste manier.

Waterinname ook niet fluctueren maar consistent houden. Op de dag van het herladen laag houden. Op dag van foto's maken mond vochtig houden maar niet drinken (tot na foto's).


Ma: 1800 kcal E200, K100, V66. Zout inname 4g. Water 2 liter.
Full body training 6 sets per spiergroep. 15-20 herhalingen per set. twee seconden op twee seconden af rustig en gecontroleerd (60 seconden rust tussen sets). Dit gaat branden, pijn doen en je de training is door het hoge volume echt afzien.

Di: 1800 kcal E200, K100, V66. Zout inname 4g. Water 2 liter.
Full body training 6 sets per spiergroep. 15-20 herhalingen per set. twee seconden op twee seconden af rustig en gecontroleerd (60 seconden rust tussen sets). Je zult veel spierpijn hebben, maar moet toch de training doen!.

Wo: 1800 kcal E200, K100, V66. Zout inname 4g. Water 2 liter.
Training: 45 minuten cardio met hartslag rond 130.

Do: 1800 kcal E200, K100, V66. Zout inname 4g. Water 2 liter.
Training: 45 minuten cardio met hartslag rond 130.

Vr: In de ochtend --> 200ml vruchtensap, 5g creatine monohydraat, 200g mg caffeine, 30g whey isolaat --> Trainen.

Training --> Full body training 3 sets per spiergroep. 8-12 herhalingen. Positieve fase van herhaling 1 seconde, negatieve fase 2-3 seconden. Wss zoals je nu ook traint.
Gedurende training: 200ml vruchtensap en 300ml water gemengd.
Na training: 100g dextrose + 30g whey isolaat.
Twee uur later: normale pasta of witte rijst maaltijd. 5g creatine monohydraat
Twee uur later: normale pasta of witte rijst maaltijd.
Twee uur later: normale pasta of witte rijst maaltijd. 5g creatine monohydraat
Twee uur later: normale pasta of witte rijst maaltijd.
Twee uur later: normale pasta of witte rijst maaltijd. 5g creatine monohydraat
Twee uur later: normale pasta of witte rijst maaltijd.
Streef naar totaal: 4000 kcal: E200, K650, V66
Drinken mag, maar niet te veel en alleen als je dorst hebt.
Zout 4g.

Za: Door gaan met carbloaden. Eet elke 2-3 uur een normale pasta of witte rijst maaltijd.
Streef naar totaal: 4000 kcal: E200, K650, V66. Neem bij 4 van de maaltijden 5g creatine monohydraat.

Drinken mag, maar niet te veel en alleen als je dorst hebt.
Eet een pond witte asperges deze dag.
Als je alcohol niet vies vindt: 4cl van een 40% alcoholische drank naar keuze OF 1 glas rode wijn voor het slapen.
Zout 4g.

Zo: Eet elke 2-3 uur nog een Kh rijke maaltijd zoals vorige dagen (Min mogelijk zout). Niet drinken, eventueel mond vochtig houden. Een 4 uur voor het foto's maken stop je ook met eten (geen volle buik). Benen niet oppompen!!. Wel bovenlichaam, zodat bloed in bovenlichaam spieren gaat.

Op deze manier zul je minimaal nog 1% droger komen in de aankomende week. En zeker het maximale eruit halen!
 
Top!
 
Denk je dat je zo laag in vet komt te staan dat depleten en loaden nut gaat hebben?

Ik zou gewoon wat meer carbs eten aantal dagen voor de foto en van te voren ff oppompen.
 
Denk je dat je zo laag in vet komt te staan dat depleten en loaden nut gaat hebben?
Goede vraag, ik zie nu ook het verschil per dag en hoe ver een pomp wil, als ik dat kan sturen is dat winst (hoe weinig misschien ook)
op schouders en armen is het wel zichtbaar, rug, buik en quads zijn er nog niet. Maar we hebben nog even en vind het ook gewoon leuk om te proberen.
 
De cut zet lekker door, maar ik voel me nu wel slapper, eerder kramp met contractie (posing) en wordt ook wat vlakker, minder pomp.
qua vet ben ik er nog niet, maar ga gestaag door, maar wanneer ik straks door mijn contest 2mnd heen ben, hoe kan ik dan het beste preppen om mooi vol te staan voor de “after” foto’s.
veel carbs, of juist niet? Zo ja wanneer beginnen? Heb hier totaal geen ervaring mee, vind het leuk om te leren dus tips zijn welkom.
klinkt waarschijnlijk allemaal interessanter dan dat het is maar wil gewoon graag zo veel mogelijk uit de contest halen.
Tenzij je richting de 5% lichaamsvet gaat zou ik helemaal niks doen. Depleten/laden/watermanipulatie heeft alleen zin als je echt laag in je vetpercentage zit.
 
Ik zal voor einde contest niet beneden 12% zijn. Dat is voor volgend jaar, sowieso gaat het verder naar beneden maar <9% gaat vrijwel onmogelijk worden natty, helemaal year round.
 
Afgelopen week bleef ik steady rond de 91 kg. Gisteren redelijk veel gegeten, extra brood, dubbele portie rijst en vanmorgen 92,5 en dat zie je wel.
Tricep meer definitie, vollere look, beter gevoel bij aanspannen. Als ik vetter eet, komen de aders direct hoger te liggen.
Ik bedoel het niet vervelend maar ...
De boy s hierboven doen niets naturel en zijn vergeten hoe lastig het naturel is, maar niet onmogelijk om je look te manipuleren.
Hierboven wordt aangegeven een grote hoeveelheid creatine 20gr. op de een na laatste dag, ik twijfel daar erg over, hoeveel kan je lichaam opnemen?
Creatine eruit of erin ?
In de weken dat je tussen de 12 en 9% zit, zelf kijken en bijhouden, logboek, wat Je lichaam doet.
Check ook YT voor voorbereiden op fotoshoot.
Zout en water zou ik ook constant houden, dat gaat blijkbaar net zo vaak goed als fout.
 
Afgelopen week bleef ik steady rond de 91 kg. Gisteren redelijk veel gegeten, extra brood, dubbele portie rijst en vanmorgen 92,5 en dat zie je wel.
Tricep meer definitie, vollere look, beter gevoel bij aanspannen. Als ik vetter eet, komen de aders direct hoger te liggen.
Ik bedoel het niet vervelend maar ...
De boy s hierboven doen niets naturel en zijn vergeten hoe lastig het naturel is, maar niet onmogelijk om je look te manipuleren.
Hierboven wordt aangegeven een grote hoeveelheid creatine 20gr. op de een na laatste dag, ik twijfel daar erg over, hoeveel kan je lichaam opnemen?
Creatine eruit of erin ?
In de weken dat je tussen de 12 en 9% zit, zelf kijken en bijhouden, logboek, wat Je lichaam doet.
Check ook YT voor voorbereiden op fotoshoot.
Zout en water zou ik ook constant houden, dat gaat blijkbaar net zo vaak goed als fout.
Die boys trainen ook 6x zo hard dan de meeste nattys helemaal die op leeftijd zijn. Kameel legpressed meer met 1 been dan sommige met 2 🤡
 
De boy s hierboven doen niets naturel en zijn vergeten hoe lastig het naturel is, maar niet onmogelijk om je look te manipuleren.
En alsof water depletion & carb loaden opeens lastiger is als een natty? Het zelfde principe geld nog steeds
 
Hanteer nu gewoon al hoge en lage dagen zodat je weet hoe je er op reageert? Als je niet super laag in vp gaat, gaat het effect wel minder dramatisch zijn natuurlijk.

ik zie er op dit moment niet per sé beter uit op hoge dagen. Wel voller en zwaarder natuurlijk maar met nog wat bodyfat er aan ziet dat er niet meteen beter uit.
 
Denk idd dat het effect bij ca.12% minimaal zal zijn. Ik weet niet wat mijn % was toen ik ging depleten en loaden,maar het was redelijk laag. Ik zag eind van die week wel een -uiteraard relatief- groot verschil.
 
Back
Naar boven