MuscleMeat

Volumeschema

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Hoi,

Na 4 cycli (5 maand) ben ik het wat beu om elke training een rep-out te doen, en ik heb wel zin in wat volume.
Mijn zwakke punten op dit moment zijn mijn OH en SQ, vooral aan deze twee moet ik werken.

TTT = Timed total tonnage, volgens Keith Wassung.. Het principe is dat je elke training die sets binnen een bepaalde tijd afwerkt, en elke keer verhoog je de poundage (dus bvb 5 ton op 5x10 in week 1, dan zorg je voor bvb 5.5 ton op 5x10 in week 2).

Elke week verschilt ligt van de vorige, omdat ik de 3 workouts van TTT niet per week wil doen maar op 10 dagen.

Soms zal ik 4x per week trainen ipv 3x, dan doe ik wat isolatiewerk op die extra dag, vervalt dan op de volgende dag.

Nog juist dit: Als opwarming zal ik op deadlift soms een 3tal sets met bands werken, bij squat plan ik 1-2x per maand een paar sets met bands te doen.

Ik hoop dit keer vol te houden om ook 2x per week te gaan lopen.


w015s8.gif

2jd0609.gif


Graag jullie mening.
 
Teveel assistance.. Ik zou het wat meer bij de basis houden. Kan ook aan mij liggen, maar ik snap geen drol van dit schema, en dat bedoel ik niet negatief.
 
Teveel assistance.. Ik zou het wat meer bij de basis houden. Kan ook aan mij liggen, maar ik snap geen drol van dit schema, en dat bedoel ik niet negatief.

Ik doe elke trainingsdag 2-3 van de grote 4, veel meer van de basis kan je niet verwachten?
De flyes, calves en side raises kan ik er mss uitgooien maar wordt tijd dat ik die eens aanpak, ik heb de kuiten van een vrouw. Ze belasten mijn herstel ook praktisch niet en aangezien ik maar 3x per week train ligt mijn wekelijks volume niet zo hoog.
 
Ik doe elke trainingsdag 2-3 van de grote 4, veel meer van de basis kan je niet verwachten?
De flyes, calves en side raises kan ik er mss uitgooien maar wordt tijd dat ik die eens aanpak, ik heb de kuiten van een vrouw. Ze belasten mijn herstel ook praktisch niet en aangezien ik maar 3x per week train ligt mijn wekelijks volume niet zo hoog.

Dat is waar.. Mijn kuiten lopen ook wat achter, en m'n armen beginnen ook te slinken, maar goed.. Tis geen schoonheidwedstrijd he.. tis powerliften!

Ik moet maar 's wat meer gaan lezen over dat TTT. Wat is de gedachte er achter?
 
Enigste wat mij direct opvalt is dat je heel weinig voor DL doet. 1 echte werkset en dan (zeker in het begin) nog niet all-out. Als je nu wat volume wilt doen, kan je misschien beter 3x3 of 4x2 doen?
 
Enigste wat mij direct opvalt is dat je heel weinig voor DL doet. 1 echte werkset en dan (zeker in het begin) nog niet all-out. Als je nu wat volume wilt doen, kan je misschien beter 3x3 of 4x2 doen?

Volume op DL is idd laag, maar ik wil me een tijd focussen op squat. Maybe dat ik de ene week 3x3 doe, de andere week 1x3, maar dan ga ik het mezelf gewoon onnodig gecompliceerd maken :). Ik wacht nog even op de mening van anderen hieromtrent.
 
  • Like
Waarderingen: cevo
Back
Naar boven