MuscleMeat

Voor alle dandy'sten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

klempic

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.640
Waardering
0
Was net bezig geweest met het leren van literatuur. Het ging over de moderne liteatuur (1850-1914). Daarin kwam de volgende isme voor: dandyisme die typerend was voor de periode na de fin dé siecle. Wat is dandyisme, wat zijn de karakter eigenschappen van een echte dandy?
Dandyisme is een nieuwe stroming die omstreeks 1880 enorm aan populariteit wint bij vooral kunstenaars.
Een echte dandy is vooral goed te herkennen aan zijn extravagante gedrag: hij doet namelijk niets. Dat niets-doen moest dan wel zo opvallend mogelijk blijken, want hij wilde met zijn afwijkend gedrag zo weinig mogelijk met de gewone burgerman te maken hebbe. Hij besteedde dus veel tijd aan UITERLIJK (vandaar die naam, bb is ijdelheid/ uiterlijk): haardracht, kleding en manier van lopen moesten perfect op elkaar afgestemd zijn. Hij was iemand die veel tijd besteedde aan literatuur en schilderkunst. Een soort homo-universalis aka Leonardi da Vinci.

Genoeg literatuur.. nou, dandyman ik weet niet of je dit allemaal al weet. Maar wou het even iedereen laten weten. BB'ers zijn toch niet stom? Elke dag leer je iets bij...toch?
 
wat heeft je lichaam met je intelligentie te maken?
er zullen hier heel wat intelligente jongens tussen zitten..
 
jahhh

ik maak toch ook een geen verband tussen het fysiek en de intellegentie?? Maar hoor wel dat veel mensen vooroordelen hebben over bodybuilders:
- groot, sterk maar zooo dom
- zoekt alleen maar ruzie, geweld, behoefte aan machtsvertoon
-zijn vaak oppervlakkige mannen met kale hoofden
-die geilen op alles wat een 'gat' heeft
en nog meer van dat soort vooroordelen.
Een kennis van mij doet al meer dan 20 jaar aan bodybuilding. En is tevens registeraccountant bij KPMG. Hij zal binnenkort promoveren tot topman bij een grote onderneming. Voor mij is hij de ideale voorbeeld. Hij is gewoon enorm gedisciplineerd en heeft daarnaast een enorm doorzettingsvermogen. Voor zulke mensen heb ik enorme respect.

MAAR goed daar gaat deze thread toch niet over....
 
't Kan een vooroordeel zijn, maar ik denk toch dat er onder de 'witteboorden' mensen procentueel bezien minder BB-ers zijn dan onder de 'blauweboorden' mensen.
Intellectuelen zijn vaak te grote snobs om zich te 'verlagen' tot botjebouwen.. ;). Of, zoals in mijn geval, het interesseert ze gewoon geen hol, tot ze evt. voor een andere reden beginnen (lijnen, krachttoename ivm andere sport).

Espi
 
Originally posted by CQ_Demolisher
wat heeft je lichaam met je intelligentie te maken?
er zullen hier heel wat intelligente jongens tussen zitten..

inderdaad, als je kijkt met wat voor studies de meesten hier mee bezig zijn.

had het eigenlijk ook niet verwacht maar het is toch zo...

:D
 
Jah maar ik denk niet dat dat veel zegt over de gemiddelde bodybuilder. De meeste personen zitten hier omdat zei meer willen weten over trainen, over de principes van spieropbouw en het begrijpen van je lichaam. Ik denk dus dat hier (om het maar ff zo te zeggen) 'bovengemiddeld slimme BB'ers' zitten. Als ik in de gym kijk interreseerd het overgrote gedeelte dit helemaal niet, zolang zij maar aan ijzer kunnen trekken.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?
 
Originally posted by Rob G
Jah maar ik denk niet dat dat veel zegt over de gemiddelde bodybuilder. De meeste personen zitten hier omdat zei meer willen weten over trainen, over de principes van spieropbouw en het begrijpen van je lichaam. Ik denk dus dat hier (om het maar ff zo te zeggen) 'bovengemiddeld slimme BB'ers' zitten. Als ik in de gym kijk interreseerd het overgrote gedeelte dit helemaal niet, zolang zij maar aan ijzer kunnen trekken.

Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?

wat heb je dat toch weer slim bekeken Rob!

:D

m.a.w.: je hebt gelijk
 
jah

op dit board zit dan toch de 'bovenlang' van de BB'ers, t zijn mensen die leergierig zijn en slim genoeg zijn om hier op dit board info te plaatsen en te vinden

maar het klopt wel, in de gym zitten toch wel types bij dat je denkt...
 
Re: jah

Originally posted by klempic
op dit board zit dan toch de 'bovenlang' van de BB'ers, t zijn mensen die leergierig zijn en slim genoeg zijn om hier op dit board info te plaatsen en te vinden

maar het klopt wel, in de gym zitten toch wel types bij dat je denkt...
you're so right ;)
(mijn capsones krijgen weer een mooie boost :D)
 
Originally posted by klempic


Een echte dandy is vooral goed te herkennen aan zijn extravagante gedrag: hij doet namelijk niets. Dat niets-doen moest dan wel zo opvallend mogelijk blijken,

Hij besteedde dus veel tijd aan UITERLIJK (vandaar die naam, bb is ijdelheid/ uiterlijk): haardracht, kleding en manier van lopen moesten perfect op elkaar afgestemd zijn. Hij was iemand die veel tijd besteedde aan literatuur en schilderkunst. Een soort homo-universalis aka Leonardi da Vinci.

Genoeg literatuur.. nou, dandyman ik weet niet of je dit allemaal al weet. Maar wou het even iedereen laten weten. BB'ers zijn toch niet stom? Elke dag leer je iets bij...toch?

haha klopt ook nog grotendeels. zit zelf op een school voor reclame en tekenen is ook een hobby van me. zodra ik daar tijd voor vrij kan maken zal ik wel eens een mooi passend tekeningetje maken.

leuk om te lezen. geweldig. maar echt ijdel wil ik mezelf zeker niet noenem (geen smilie he mensen)
beter dan die post die Oli ooit in de nickname over een dandy openbaar maakte:D
 
triest is dat, die vooroordelen over hersenen en spieropbouw. Ik ben t levende bewijs dat t heel goed samen kan. (hoezo arrogant ;) )
 
Back
Naar boven