XXL Nutrition

Voor alle mensen die stagelopen....

Bezoekers in dit topic

Guido20

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
5
Voor alle mensen die op dit moment net als mij stage aan het lopen zijn:
Vast en zeker dat je het ‘echte’ studentenleven mist. Dagen vrij, vaten bier, feesten, halve dagen les, domme opdrachten, nog meer vaten bier dat was het leven. Maar nu zit je dan weken lang fulltime kansloos op een kantoortje weg te kwijnen. Sochtends veel te vroeg kunstmatig wakker gemaakt, savonds veel te laat weer richting huis. Stage is eigenlijk een synoniem voor het woord ‘narigheid’.

Althans zo ervaar ik het nu, ik heb tot nu toe alleen een hechte band ontwikkeld met het koffie apparaat. Die steunt mij door dik en dun. Verder word ik hier echt misselijk. Werknemers die om iedere domme grap lachen die de ‘baas’ maakt. Net een lading kasplantjes, iedereen zit in lange rijen achter een computer halfgaar naar buiten te kijken (net een rij plantjes in een kas), en wanneer de baas langskomt (de tuinder) probeer je zo gedreven mogelijk over te komen om je salaris een positieve boost te geven (een lading water om te groeien).

Maarja, het moet maar, het hoort immers bij je opleiding. Ik weet in ieder geval dat ik echt niet voor een 100% kantoorbaan ga. Ik hoef niet zo nodig omgevormd te worden tot een halve robot. En ik snap ook echt niet waarom iedereen op mijn afdeling (die nooi in contact komen met klanten) zo nodig altijd in pak ten tonele moeten verschijnen. Als je je werk maar goed doet lijkt me, maarja, zal wel bij de bedrijfscultuur horen.

- Maar ik heb in mijn korte tijd hier een aantal punten gevonden om je stage periode een stuk leuker te maken:
- Je hebt bij grote bedrijven vaak van die grote koffieapparaten, druk op een knop en klaar is je caffeine injectie. Vaak (sochtends) is het verschrikkelijk druk rondom deze apparaten. Ga zelf ook in deze rij staan en op het moment dat jij wegloopt met je koffie laat je een verschrikkelijke scheet (zonder de daadbijhorende geluideffecten, hij moet geruisloos). Loop dan vervolgens weg met je koffie. Ga een stuk verderop staan en kijk naar het koffieapparaat. Iedereen denkt dan dat de voorste persoon in de rij verantwoordelijk is voor die scheet. Beetje kinds, maar op de vroege morgen kan ik der wel om lachen.

- Ik voer vaak helemaal geen reet uit overdag op mijn stage. Maar dit valt wel op bij je collega’s. Open gewoon een oud bestand en verander daar eens in de zoveel tijd de titel van. Mensen die langslopen lezen vaak alleen de titel, dus lijkt het net of je daadwerkelijk iets aan het doen bent.

- Doe een beetje extra aardig tegen de persoon die dichtbij je zit, haal een paar keer koffie voor hem bijvoorbeeld. Na een week aardig doen simuleer je een ernstige knieblessure die vooral opspeelt als je een tijdje gezeten hebt. Grote kans dat jij de weken daarna zelf geen koffie meer hoeft te halen.

- Wanneer je een bespreking hebt waar je zwaar tegenop ziet eet dan van te tevoren een lasing boterhammen met pindakaas, rook een paar peuken, schuif een blikkie tonijn naar binnen, broodje shoarma met knoflooksaus derachteraan. Gegarandeerd dat je gesprek dan een heel stuk korter zal worden aangezien der een dubbele lijklucht uit je smoelwerk tentoongesteld zal worden.

- Doe net of de werkzaamheden van je buurman je zeer kan interesseren. Vaak zal deze dan veel vertellen over zijn werkzaamheden, knik dan een beetje en roep ‘ja precies’. Op een gegeven moment zul je gewoon tijden lang een beetje gaar met hem meekijken en verder niets doen, helaas om soms een uurtje te vullen.

- Ga bij de facilitaire dienst (wanneer die er is) langs en meld dat je ‘in het kader van een onderzoek’ een auto nodig hebt. Ideaal bij mooi weer, je rijdt gewoon lekker naar het strand, gaat daar lunchen en een beetje kijken naar vrouwelijk schoon, immers een volledig pak (stropdassie, noem maar op) doen het altijd goed bij vrouwen (werkt alleen niet als je een Smart meekrijgt zoals ik gister)

- Hang uiteraard de gehele dag een beetje rond op DBB en typ gare verhalen, tenminste dat doe ik.....

ahhaha, mooi stukkie. Herken vele punten. Vooral de band met het koffieapparaat en alle ja-knikkende medewerkers...ik zit ook de gehele dag niks te doen..beetje dbb, nieuwssites etc etc. Ik wil weer naar school :D dat dat ooit uit mijn mond zou komen :p

Ik zit gelukkig nog op school, maar een kantoorbaan lijkt me ook niks:D

hahaha, goeie tips :thumbup:

Als iemand je vraagt wat te doen, zeg dan nooit: Ja, is goed, ik regel het vanmiddag nog voor je. Want dan wordt het vanzelfsprekend gevonden dat jij de opdracht goed en vlot uitvoerd.
Je moet altijd heel erg moeilijk doen als mensen iets van je willen.
Zeg altijd dingen als: ja, ik wil je graag helpen, maar ik ben zoooo druk.
Vervolgens lever je het gervaagde nog dezelfde middag aan met een opmering in de trant van "ja ik heb even mijn best moeten doen voor je, maar ik heb het voor elkaar".
Je zal zien dat mensen dan een heel stuk dankbaarder reageren als je doet alsof iets je heel veel moeite heeft gekost. :thumbup:

Staar tijdens saaie besprekingen waarin niets gezegd wordt en mensen 5 lettergreep woorden gebruiken om indruk te maken op de chef, naar het kapsel van degene die het woord heeft. Dat is enorm irritant en leid echt enorm af.

Plak de knop onder de hoorn van de telefoon van een collega vast met een stukje tape en bel hem op. Door de tape zal de knop niet omhoog komen en zal de telefoon door blijven rinkelen. Heel kinderachtig en heel irritant. :thumbup:

Als er getrakteerd wordt omdat er een collega jarig is, denk dan aan collega’s die dan op vakantie zijn door een stuk taart voor ze te bewaren. In hun bureaulade.

Als je geen **** zin hebt om je alweer een dag bezig te houden met je zinloze baan / stage, en je dus een beetje doelloos door het gebouw zwerft op zoek naar lekkere wijven, neem dan altijd een dossier onder je arm mee. Zo zal niemand snel vragen wat je aan het doen bent. Als ze het wel vragen, kijk dan verbaasd en mompel dan naar t archief / fax / de receptie / enzovoort, en loop direct weer door.

Ik denk dat jij eerder een andere opleiding moet gaan doen :p

Staar tijdens saaie besprekingen waarin niets gezegd wordt en mensen 5 lettergreep woorden gebruiken om indruk te maken op de chef, naar het kapsel van degene die het woord heeft. Dat is enorm irritant en leid echt enorm af.

Plak de knop onder de hoorn van de telefoon van een collega vast met een stukje tape en bel hem op. Door de tape zal de knop niet omhoog komen en zal de telefoon door blijven rinkelen. Heel kinderachtig en heel irritant. :thumbup:

Als er getrakteerd wordt omdat er een collega jarig is, denk dan aan collega’s die dan op vakantie zijn door een stuk taart voor ze te bewaren. In hun bureaulade.

Veel van de pc's hier staan tegenover elkaar. Het lijkt mij erg lache om een aantal toetsenbord aansluitingen om te draaien. Maar dan gewoon op de afdeling naast de mijne. Veel mensen hier zijn echt van die computer noobs, die snappen der dan echt geen reet meer van.

En het lijkt me ook lache om een paar pizza's te bestellen met de telefoon van een ander hier. Maar ik denk dat dan als snel de stagiar aangekeken wordt.

Als je geen **** zin hebt om je alweer een dag bezig te houden met je zinloze baan / stage, en je dus een beetje doelloos door het gebouw zwerft op zoek naar lekkere wijven, neem dan altijd een dossier onder je arm mee. Zo zal niemand snel vragen wat je aan het doen bent. Als ze het wel vragen, kijk dan verbaasd en mompel dan naar t archief / fax / de receptie / enzovoort, en loop direct weer door.

Print 1x in de zoveel tijd wat uit, en loop daar al moeilijk kijkend mee over de afdeling. Lijkt ook net of je bezig bent.

Leer de kunst van het declareren. Een terrasje pikken voor een kop koffie met appeltaart heet bijvoorbeeld een zakelijke lunch of bespreking incl. lunch.

Print 1x in de zoveel tijd wat uit, en loop daar al moeilijk kijkend mee over de afdeling. Lijkt ook net of je bezig bent.

Hahaha, moeilijk kijken is echt een heel belangrijke competentie. Want moeilijk kijken wordt geassocieerd met Druk & Belangrijk. Kijk maar naar minister Zalm, die heeft dat perfect door.

Als mensen wat aan je vragen moet je ook altijd iets te snel antwoorden en met een lichaamshouding alsof je door wilt lopen, dan lijk je echt heel druk.

Hahaha, moeilijk kijken is echt een heel belangrijke competentie. Want moeilijk kijken wordt geassocieerd met Druk & Belangrijk. Kijk maar naar minister Zalm, die heeft dat perfect door.

Als mensen wat aan je vragen moet je ook altijd iets te snel antwoorden en met een lichaamshouding alsof je door wilt lopen, dan lijk je echt heel druk.

Een week lang Chinees en bruine bonen eten en dan een kurk in je reet. Geheid dat je dan een kei bent in de edele kunst van moeilijk kijken.
Ook kan je er natuurlijk voor kiezen om een weekend door te brengen met het kijken van Steven Seagal films, dat is werkelijkwaar een meester, die heeft alle fijne kneepjes m.b.t. moelijk kijken onder de knie.

Als je geen zin hebt om zelf iets te doen:
Zoek uit of je iemand anders verantwoordelijk kan opdringen voor die taak. Doe alsof je heel druk bent (moeilijk kijken en gehaast praten met een paar dossiers onder je arm!) zoek de slapste kontekruiper van de afdeling op en maak hem duidelijk dat de chef het belangrijk vind dat de opdracht goed & snel wordt uitgevoerd. De meeste kantoorzombies zijn de hele dag bezig met angsreductie, buit dat uit. Dus als hij zegt, ja doe dat lekker zelf. Antwoord dan met, ik ben te druk, nou dan gebeurt het maar niet, dat zal de chef niet leuk vinden. Je collega zal zwichten voor de onmiddellijk opkomende angst wat er wel niet allemaal zou kunnen gebeuren als de opdracht niet gebeurd en haar of zijn naam daar ook bij genoemd wordt.
Hou de persoon in kwestie wel te vriend, haal af en toe koffie en spreek hem of haar af en toe moed in, dat zal ervoor zorgen dat jou slaafje niet gefrustreerd over je raakt (en mischien het lef krijgt echt een keer nee te zeggen als je hem of haar wat opdraagt).

Hahaha ja steven seagal is echt de meester van het Moeilijk Kijken :roflol:
Frank en Ronald de Boer hebben zich door zijn frons laten inspireren.

Haha, geweldige tips hier, maar met werknemers als jullie zal de Nederlandse hoogconjuctuur snel over zijn piek zijn:D.

Simuleer stress,
Loop de hele dag een beetje te schelden en druk te doen (het beste wanneer je een stapel papieren en dossiers op je bureau hebt liggen). Vergeet een aantal dingen, roep iemand een paar met een verkeerde naam. Ga soms een tijdje met je handen in je haar zitten. Op een gegeven moment vinden ze je zielig, zeg dan dat je naast je stage ook nog savonds werkt, 6 kinderen en 2 vrouwen moet onderhouden weet ik het allemaal. Gegarandeerd dat ze je aan paar dagen vrij geven om uit te rusten, ze willen echt niet dat je je halve stage periode met stress thuis op de bank zit.

Ik heb standaard stapels mappen en papieren op mijn bureau liggen... De meeste mappen bevatten alleen blanco blaadjes en de papieren zijn meestal offertes van 2 jaar geleden....

De kans dat iemand je vraagt om iets te doen is nihiel...

Ik heb standaard stapels mappen en papieren op mijn bureau liggen... De meeste mappen bevatten alleen blanco blaadjes en de papieren zijn meestal offertes van 2 jaar geleden....

De kans dat iemand je vraagt om iets te doen is nihiel...

Haha, doe ik ook altijd. Alles openleggen, ook al heb het helemaal geen ene aambei met elkaar te maken. Werkt ook altijd goed als je een 'actielijst' met een hele rits aan activiteiten voor de dag op een post-it plakpapiertje aan je beeldscherm hangt. Of in je agenda bij Outlook afspraken noteren met mensen waarvan je de naam uit je duim gezogen hebt.

No offence maar je krijgt wel betaald om je werk te doen ^^ Beetje aso als je er een potje van maakt.

Back
Naar boven