XXL Nutrition

voor de beginners (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke thanks!

Hehe misschien heb ik ook wel geen flauw benul ervan, ik zal dan wel gewoon trainen! Maar wat kan ik doen als ik vind dat ze te groot worden? Meer herhalingen met een lager gewicht?

edit: Ik zal er wel overheen gelezen hebben, maar elke oefening dus 10 herhalingen. Dus als ik het goed begrijp elke oefening 1x10 te doen? (ik dacht altijd dat het 3x8~12 was..?)

geloof me benen worden niet TE groot.

alleen als je je bf on de bulk teveel laat stijgen kunnen broeken wel eens krap gaan zitten. maja je wilt ook wat tog ;)
 
full body van 3xl die hier aan het begin [uit me hoofd pagina 3 of 4] al is besproken :)

Die bedoel ik idd (voor de rest mag ik ook wel beter lezen.. ;))

Bedankt voor de andere antwoorden!:D
Ik ga morgen beginnen!:D
 
Laatst bewerkt:
Dag 1

Rug

Lat machine pull down back
Lat machine close Grip
Upright row
Dumbbell shrugs
Cable pulley


Biceps

Hammer curl
One Arm Preacher Curl
Incline Dumbbell Curl

Achterkant schouders

Bent over raises


Dag 2

Benen

Squat
lunges
leg extension
Leg Press

Kuiten

Seated calf Raise
Horizontal Calf Press

Onderarmen

Dumbbell Wrist Curl
Reverse Dumbbell Wrist Curl


Dag 3

Borst

Flat bench press
Inclined bench press
Decline dumbbell press
Flyes

Triceps

One arm triceps extension
Reverse Grip triceps Extension
Lying Dumbbell Extension

Voorkant en zijkant schouders

Dumbbell Front raises
Dumbbell Side raises


graag reacties is dit een goed schema moeten er veranderingen aan gedaan worden ik ga nu ongeveer een 1 jaar gaan trainen. kga deze nu 6 weken doen daarna wil ik een schema van 4 of 5 dagen weet er iemand nog goeie schema's

ik ben februari begonnen 2006 en heb ongeveer 5 maand getraind in die periode ben ik 4 kilo bijgekomen. maar ben gestopt 4 maanden en ben die 4 kilo weer terug kwijt. ik ga nu opnieuw beginnen met dit schema.

ik ben 168 groot en weeg 54 kilo

als er nog dingen zijn die jullie moeten weten dat ik vergeten ben zeg het gerust kzal ze aanvullen.

alvast bedankt

ik hoop op goeie reactie's

als je zelf al een schema gemaakt hebt ben je geen complete beginner meer.

neem een kijkje in het topic training voor gevordenen en post daar ff een reactie daar help ik je graag verder.

de link staat wel in me signature :)
 
Was een eigen topic niet genoeg? :p

denk dat de vaste leden soms geen zin meer hebben al die beginnersschema's te beoordelen en hij zal dus waarschijnlijk geen reacties hebben gehad ;)

maar ik help je wel hoor :D
 
trainingsschema,s

Hey hallo!!

Las je topic en tja hoop dat ik niet te laat ben maareuh
zou toch graag van je hulp gebruik maken.
Zal me eerst ff voorstellen ..Mijn naam is Tim ik ben 28 jaar oud.Ik weeg nu 88 kilo en ben 1,84 lang.Ik train sinds zo,n 7 maanden, na eerst een beethjuh aangemodderd te hebben met wel trainen maaar in de weekenden alles te verpesten(feestjes, nachtjes door enzo)ben ik nu van plan er voor te gaan!!
Wat en hoe zijn de beste trainingsschema,s volgens jou?
Ik heb 7 dagen per week de tijd!!
Hoop gauw een reactie te ontvangen.

Mvg Tim
 
misschien een beetje cliché, maar kies 1 doel.

wil je vetverbranden of spiermassa aanzetten?
dan gaan we dat optimaliseren :)

et kan misschien wel tegelijk, maar in geringe mat en je raakt gefrustreerd [geloof me eigen ervaring]

beginschema is verder prima hoor :)

laat in de avond trainen is verder helemaal geen probleem

Ok mischien even nuanceren ik wil in de eerste plaats spiermassa aanzetten maar na de feestdagen ben ik 3 kg aangekomen het is nu niet zo dat ik mezelf een dikkerdje vind. moet ik nou eerst van dat vet vanaf om spiermassa aan te zetten? Ik dacht namelijk toch gelezen te hebben dat je juist dat vet in spiermassa omzet.

Heb bericht bewerkt,

Nu heb ik zelf nog wat opgezocht en tot de conclusie gekomen dat: ik best eerst men vet verbrand door cardio te doen met een laag glycogeen gehalte ,dus ofwel smorgens ofwel na een krachttraining.

Dus dit is men plan:voeding aanpassen aan cardio dus geen rotzooi meer

Starten met 10 min fietsen als opwarming.

Dan 45 min full body voor beginners, niet als doel massa te kweken maar eerder om de oefeningen en de toestellen te leren kennen en vooral om wat koolhydraten te verbranden.

Het drinken van een eiwitshake met water.

Dan cardiosessie van 30 min ofzo (ik zie wel hoe ik me voel.) lopen en wat roeien

Dit dan volhouden tot ik op punt ben gekomen om massa te gaan kweken (tegen dan weet ik wel wanneer dat zal zijn.)En dan ook mijn
voeding hierop aanpassen.

Dus eerste doel wat vet verbranden tweede doel enorm groot worden . hehe
Goed plan?
 
Laatst bewerkt:
1 dag
sterker
alle dagen
vrouw
1m60
60kg
 
Ik train al zo'n 3 maanden.
Mijn doel:Aankomen en alles breder. Ben een beetje mager.
Ik ben 1.85 meter lang en 70 kilo. Ik heb een vetpercentage van 9.9 procent.
Het aantal keer dat ik wil/kan trainen ligt rond de 5 dagen per week.

Alvast bedankt, en tof dat je dit wilt doen voor ons:cool:
 
Laatst bewerkt:
Ok mischien even nuanceren ik wil in de eerste plaats spiermassa aanzetten maar na de feestdagen ben ik 3 kg aangekomen het is nu niet zo dat ik mezelf een dikkerdje vind. moet ik nou eerst van dat vet vanaf om spiermassa aan te zetten? Ik dacht namelijk toch gelezen te hebben dat je juist dat vet in spiermassa omzet.

Heb bericht bewerkt,

Nu heb ik zelf nog wat opgezocht en tot de conclusie gekomen dat: ik best eerst men vet verbrand door cardio te doen met een laag glycogeen gehalte ,dus ofwel smorgens ofwel na een krachttraining.

Dus dit is men plan:voeding aanpassen aan cardio dus geen rotzooi meer

Starten met 10 min fietsen als opwarming.

Dan 45 min full body voor beginners, niet als doel massa te kweken maar eerder om de oefeningen en de toestellen te leren kennen en vooral om wat koolhydraten te verbranden.

Het drinken van een eiwitshake met water.

Dan cardiosessie van 30 min ofzo (ik zie wel hoe ik me voel.) lopen en wat roeien

Dit dan volhouden tot ik op punt ben gekomen om massa te gaan kweken (tegen dan weet ik wel wanneer dat zal zijn.)En dan ook mijn
voeding hierop aanpassen.

Dus eerste doel wat vet verbranden tweede doel enorm groot worden . hehe
Goed plan?


heej :)

ik zie dat je al goed rond gelezen hebt :)

goed bezig dus :thumb:

het licht er maar net aan of je vind dat jezelf nu teveel vet hebt.
vind je dat niet dan kun je gewoon gelijk beginnen met veel eten en hard trainen. immers de spiermassa die je opbouwt helpt je daarna weer af te vallen.

maar je kunt het ook op je eigen manier proberen....vind het opzich een goed plan :)

lukt het niet met het vet kwijtraken of heb je vragen moet je zeker weer even een reactie plaatsen
 
1 dag
sterker
alle dagen
vrouw
1m60
60kg

hoi :)

eerst even een paar vragen.

sterker worden als in powerliften of een specifieke sport f gewoon algeheel wat sterker?

heb je een probleem om free weights te gebruiken?

ik hoor et wel van je :)
 
Ik train al zo'n 3 maanden.
Mijn doel:Aankomen en alles breder. Ben een beetje mager.
Ik ben 1.85 meter lang en 70 kilo. Ik heb een vetpercentage van 9.9 procent.
Het aantal keer dat ik wil/kan trainen ligt rond de 5 dagen per week.

Alvast bedankt, en tof dat je dit wilt doen voor ons:cool:

hoi :)

ook ff langs de voedingssectie gaan he ;)
je moet flink eten om goed spiermassa te kweken :)

beginschema

3 keer per week

squat
deadlift
bench press
overhead press
bent over row
optrekken of pulldown
dippen
barbell curl

alles 3 setjes 10 herhalingen waarbij de laatste herhaling nog zonder gebrek aan techniek uit te voeren moet zijn.

je kunt verzwaren als het te licht gaat, maar hou in gedachten dat de techniek in alle tijden goed moet blijven
9 herhalingen met goeie techniek s beter dan 9 met goeie en 1 met slechte techniek.

doe dit een week of 6 en begin dan met je eigen schema (ook kun je dan in het topic training voor gevordenen een reactie plaatsen en dan maak ik je een vervolgschema :)
de link staat wel in mijn signature
 
hoi :)

...
alles 3 setjes 10 herhalingen waarbij de laatste herhaling nog zonder gebrek aan techniek uit te voeren moet zijn.
...

Is het niet dag 1: 1 set doen, dag 3: 2 setjes doen, dag 5: 3 setjes doen?
 
Ooh oke, dus gewoon setjes van 3 maken. Ik had gister namelijk maar van alles 1 setje gedaan, was binnen 20 minuten klaar!:P
 
Ooh oke, dus gewoon setjes van 3 maken. Ik had gister namelijk maar van alles 1 setje gedaan, was binnen 20 minuten klaar!:P

ja gewoon alles 3 :)

je moet het ook aanvoelen 3 kan misschien tevel zijn doe dan 2 :)

gewoon rustig opbouwen :)
 
ok bedankt man, ga vanavond voor de eerste keer trainen, ben es benieuwd ,kijk er zeker naar uit.:lifter:

ik laat nog wel es wa weten :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven