MuscleMeat

Voor de natural lifters: inhouden op sterkere spiergroepen?

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
2.310
Waardering
3.610
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
De titel zegt het al;

Zijn er hier ervaren (natural) lifters die zich inhouden op hun sterkere spiergroepen om meer herstel/energie over te houden voor de zwakke plekken?

OF vind men dit onnodig?

ps: het is niet dat ik de mening van kuurders niet respecteer, denk alleen dat er dan andere regels gelden
 
De titel zegt het al;

Zijn er hier ervaren (natural) lifters die zich inhouden op hun sterkere spiergroepen om meer herstel/energie over te houden voor de zwakke plekken?

OF vind men dit onnodig?

ps: het is niet dat ik de mening van kuurders niet respecteer, denk alleen dat er dan andere regels gelden

Ik begin met de zwakkere spiergroepen te trainen. Maar ga me niet inhouden op de sterkere.

Als je een spiergroep zou hebben die echt voorop loopt en het geen zicht is zou ik deze gewoon wat minder vaak trainen.
 
Hou er niet echt rekening mee, maar ik train ook anders op het moment; upper/ lower/ full body dus het aantal oefening per spiergroep valt dan ook wel mee.
Met een reguliere split heb ik daar wel veel meer last van, dan zijn na 2 oefeningen me spieren gewoon op
 
Wat versta je onder inhouden?

Ik hou me niet in op bepaalde spieren (groepen) maar mijn schema's zijn wel gebaseerd op prioriteit.
 
De titel zegt het al;

Zijn er hier ervaren (natural) lifters die zich inhouden op hun sterkere spiergroepen om meer herstel/energie over te houden voor de zwakke plekken?

OF vind men dit onnodig?

ps: het is niet dat ik de mening van kuurders niet respecteer, denk alleen dat er dan andere regels gelden

Ik geef prioriteit aan zwakkere/lastigere spiergroepen door ze eerder in de training te doen. (zoals ik al aangaf in een ander topic van je) en nee, ik ben beslist geen kuurder.

Doorgaans kun je als naturel minder volume aan en herstel je ook wat minder snel/makkelijk, dat betekent vooral dat je strategisch slimmer/efficiënter met je trainingstijd en energie moet om gaan.
 
Je zwakste spiergroep als eerste in je training zetten inderdaad en als je bvb 1x per week een spiergroep doet, je zwakste 2x per week doen.

In het begin van je training heb je nog meer focus/motivatie/energie
 
Back
Naar boven