MuscleMeat

Voor de veteranen onder ons... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

k train 24 jaar
:eek: :eek: :eek: :eek:
Wow!!! Volgens mij hebben we hier een recordhouder, of niet. Schitterend. Een heel leuk verhaal moet ik zeggen. Ook grappig van je trainingsmaten die je nog steeds motiveren. Respect.
 
Oftewel: Is je spierwinst en het daaraangebonden visuele perceptie niet gewoon relatief voor je eigen waarneming? Dus je groeit nog wel, alleen zie je het zelf niet?
Daar zit natuurlijk wel iets in. Ik hoor wel vaker van anderen dat ze vinden dat ik vooruit ben gegaan, terwijl ik zelf vind van niet. Maar je merkt je progressie natuurlijk ook aan andere zaken als gewichten, conditie enz.
 
Vroeg het me soms ook wel eens af,
volgens mij wordt de honger alleen maar groter...
 
Ik heb dus mijn hele leven gesport en train nu zo'n 10 jaar met gewichten omdat ik na een drugsperiode waarin ik 1 jaar niets aan sport gedaan had gewoon een sport nodig had die je iedere dag kon doen, maw natuurlijke drugs aanmaken. Ik heb nooit de aantrekkingkracht van doping gehad juist omdat andere dat deden en ik voor mezelf wilde laten zien dat ik gespierder kon worden zonder die rommel. Na 3 jaar getrut te hebben ben ik eens een boek gaan lezen over bb nl dat van Franco Columbu. Dit heeft alles verandert, in totaal ben ik vanaf het moment dat ik met weerstands training begon 30 kg spiermassa aangekomen. Ik heb veel soorten trainingen gedaan en weet ook dat het gewicht niet uitmaakt. Gewicht verhogen is slechts een trainingsprincipe zoals er zoveel zijn. Ik ben nu eigenlijk voor het eerst aan het droogtrainen en dat gaat voorspoedig. Nog 2 weken en dan neem ik tot September Rust (2 x in de week fullbody workout). Hierna ga ik nog 1 x een paar maanden proberen natuurlijke progressie te maken dmv HIT en 100 reps systemen etc. En dan zachies an experimenteren met anabolica, want de rek van naturel groeien is er dan echt wel uit.
 
En dan zachies an experimenteren met anabolica, want de rek van naturel groeien is er dan echt wel uit.
Precies, zo denk ik er ook wel eens over. Alleen durf ik die stap naar anabolica nooit te maken. Ik twijfel daar nu al 4 jaar lang over.
 
saint zei:
Precies, zo denk ik er ook wel eens over. Alleen durf ik die stap naar anabolica nooit te maken. Ik twijfel daar nu al 4 jaar lang over.
Dat bewijst alleen maar hoe serieus je er mee bezig bent en dat je belang hecht aan je gezondheid (hierbij zeg ik niet dat mensen die anabolen gebruiken niet om hun gezondheid geven he gasten want zo meteen word ik hier weer verkeerd geïnterpreteerd)
Gewoon het feit dat je er lang over nadenkt en alles wikt en weegt vind ik chapeau, er zijn er nl. wel anderen.
 
In de BB scene ben ik nog vrij nieuw, ik ben nu zo'n 7 maanden serieus aan het trainen.
Mijn progressie is goed, in het begin zelfs enorm.
Maar die echte beginnersgains beginnen iets af te zwakken, de groei van 2 Kg per maand is er nu wel uit, in totaal ben ik een 9 kg zwaarder geworden sinds ik begon.
Ik heb al een lange sporthistorie, ik heb 13 jaar sportklimmen gedaan (ook wel freeclimbing genoemd, het bedwingen van extreem moeilijke en steile, zelfs overhangende rotswanden met je handen en voeten als houvast, en touwen slechts ter beveiliging bij een eventuele val).
Dat deze sport veel van je kracht en weerstand verlangt moge wel duidelijk zijn.
Ik deed naast het klimmen een dag in de week in de zomer, met de komst van de indoorhallen ook in de winter, ook een dag in de week lopen en een dag deden we een soort HIT training.
Een circuit afwerken waar verzuringsweerstand en maximaalkracht op een snelle, explosieve manier getraind werden.
Hierbij vermeden we juist de repranges waarmee in BB gewerkt wordt, omdat zwaarder worden juist zoveel mogelijk vermeden diende te worden (gewicht is juist de vijand in deze sport).
Doel was om de bestaande spiermassa zo effectief mogelijk in te zetten, de specifieke kracht per kg spiermassa ligt bij klimmers zelfs hoger dan bij PLers. (dit was uit een onderzoek gebleken)
Met deze sport ben ik moeten stoppen vanwege slijtage in mijn vingergewrichten, deze worden extreem belast, soms hangt je hele gewicht aan slechts 2 vingers.

Toen een aantal jaren geen sport gedaan, maar deze periode heeft enorm gezuigd. (depressief, in de ziektewet met RSI)
Ik ben me weer naar boven gaan knokken en eerst met zwemmen en daarna met fitness begonnen.
Bij het fitnessen bleek dat ik nogal aanleg had om massa te kweken en heb ik mijn schema's gaandeweg naar BB omgegooid.
En dit doe ik met veel plezier, en ik zal er denk ik plezier aan blijven houden totdat mijn leeftijd het onmogelijk maakt, maar ik ben nu 40 en 20jaar moet ik zeker nog kunnen trainen.
 
saint zei:
:eek: :eek: :eek: :eek:
Wow!!! Volgens mij hebben we hier een recordhouder, of niet. Schitterend. Een heel leuk verhaal moet ik zeggen. Ook grappig van je trainingsmaten die je nog steeds motiveren. Respect.

3XL traint al meer dan 25 jaar dacht ik.

(leuk topic trouwens maar ik hou verder m'n mond als rookie :o )
 
saint zei:
:eek: :eek: :eek: :eek:
Wow!!! Volgens mij hebben we hier een recordhouder, of niet. Schitterend. Een heel leuk verhaal moet ik zeggen. Ook grappig van je trainingsmaten die je nog steeds motiveren. Respect.

Bedankt voor je reactie, vindt ik heel leuk om een keer te lezen.
Jij ook heel veel succes.
Groet:
Willem 2.
 
Zelda zei:
3XL traint al meer dan 25 jaar dacht ik.

(leuk topic trouwens maar ik hou verder m'n mond als rookie :o )

Serieus PowerBuilding vanaf 1979, daarvoor al een jaar of 2 ter ondersteuning van andere sport. het word van deze zomer dus 26jaar BowerBuilding en 28jaar totaal :D
 
@saint, wees niet bang voor anabolica. Verdiep je erin, doe desnoods een dopingcursus bij Peter va der Zon voor de basis kennis en begin dan rustig aan met lage doseringen. Dit motiveert je enorm want je gaat ineens als vanouds. Ik denk zelfs dat je in het begin dat je met Anabolica start de eerste 3 jaar 3a4 kuurtjes per jaar kan pakken omdat je met hele lage doseringen werkt. (en als het goed is weet wat je doet natuurlijk.)
De enige drempel voor mij om hier nog niet mee te beginnen was omdat ik dan niet meer kan roepen dat ik 100% naturel ben, maar wtf maakt het uit wat je roept. Mensen die er geen verstand van hebben zullen toch wel oordelen. ;)
 
inVorm zei:
@saint, wees niet bang voor anabolica. Verdiep je erin, doe desnoods een dopingcursus bij Peter va der Zon voor de basis kennis en begin dan rustig aan met lage doseringen. Dit motiveert je enorm want je gaat ineens als vanouds. Ik denk zelfs dat je in het begin dat je met Anabolica start de eerste 3 jaar 3a4 kuurtjes per jaar kan pakken omdat je met hele lage doseringen werkt. (en als het goed is weet wat je doet natuurlijk.)
De enige drempel voor mij om hier nog niet mee te beginnen was omdat ik dan niet meer kan roepen dat ik 100% naturel ben, maar wtf maakt het uit wat je roept. Mensen die er geen verstand van hebben zullen toch wel oordelen. ;)

Tja, als je eenmaal gekozen hebt voor anabolica, kun je inderdaad niet meer terug. Anders gezegd, je kan dus nooit meer natural worden (al zijn er mensen die beweren dat het wel kan). Dat houdt me ook nog een beetje tegen. Maar het is altijd een idee om je er goed in te verdiepen, ook al ga je zelf niet gebruiken. Die kennis heb je dan in ieder geval.

Peter van der Zon zei je toch. Dat is toch die gast van Sport en Fitness?
 
Ja, klopt Peter schrijft ook voor S&F. Ik heb z'n cursus ook gedaan vooral het hoofdstuk endicronolgie is heel leerzaam. Ik vind dus ook dat als je iets gaat doen je wel precies moet weten wat je doet, en anabolica is zeker geen snoepgoed. Je moet die spullen gewoon gebruiken als hulpmiddel en zorgen dat het niet uit de klauwen loopt, maar ik heb makkelijk praten want ik ben nog niet begonnen, maar ga zeker een logboek bijhouden dalijk dus we zullen zien.
En naturel worden? Wat is naturel precies, ieder chemisch ingrijpen is onnatural en als je het goed bekijkt is wei-eiwit ook onnatuurlijk. Wij zijn zelf de natuur en wij hebben doping uitgevonden dus is het ook natuurlijk dat je er gebruik van maakt. In mijn ogen ben je naturel als je op ieder moment op ieder tijdstip door zo'n IOC dopingtest heen komt, dus je kan absoluut op een later tijdstip weer naturel worden. ;)

ciao
 
Naturel is dat je nooit gebruikt hebt. Als je door een dopingtest komt ben je in mijn ogen enkel clean. (en dan bedoel ik dus iets van dit lijstje: [Link niet meer beschikbaar] ).

Om wei onnatuurlijk te noemen gaat me wat ver.
 
ik train nu iets meer dan 12 jaar en ben altijd clean gebleven,
een jaar 4 geleden heb ik mijn piek bereikt en ben daar op het gebied van massa niet meer over gekomen integendeel
ben wel op bank en deadlift wat sterker geworden
nu hou ik het een beetje rustig
voor je met as begint moet je goed weten dat je vanaf je de eerste naald in je reet steekt die kerel bent die as neemt
niemand zal je nog geloven als je zegt dat je als jaren natural bent geweest
dont **** up :D
 
Precies de dikken, en dat is nou precies waar het eigenlijk om gaat. Wtf wat andere zeggen.... een label ergens opplakken is wel zo verschrikkelijk makkelijk en bewijst alleen maar de domheid van de mensen die dat doen. Het is veel moeilijker een oordeel te vellen nadat je je ergens in verdiept hebt. Ik heb gewoon in de loop van de jaren een andere visie gekregen mbt het naturel zijn. Iedereen moet voor zichzelf weten of ze steroiden gebruiken of niet, maar bijna alle argumenten die ik tegen kom om tegen steroiden te zijn, zijn drogredenen.
 
Topic schoongeveegd van off-topic gerommel, nu gewoon weer serieus en on-topic verder aub.
 
Hier de Knar, de naam zegt het al. Ben echt een ouwe Knar.
Ben 47 jaar nu en vroeger heb ik 10 jaar non stop getraind. Maar kreeg een gezinnetje en geen tijd en andere dingen aan me hoofd.
Geloof dat ik 12 jaar niet getraind had, wel veel gelopen en een beetje opdrukken thuis. Ik misde het wel verschrikkelijk. Nu sinds een jaar weer fanatiek bezig. En met heel veel plezier. Het is leuk om met die jongere jongens te babbelen en te trainen. Ze zien in mij toch ook wel een ouwe rot in het vak. Worden natuurlijk veel grapjes gemaakt maar ook complimenten.
Ik voel me een stuk beter er bij dat ik weer train, gewoon een lekker figuur hebben en niet zo'n afgezakte oliebol. Daar ging ik wel naar toe maar nog net op tijd ingegrepen.
Ik wil wel steeds zwaarder trainen maar ik denk na 10 jaar trainen dat je dan zoiets heb van lekker bijhouden en goed bezig zijn.
Een kuurtje zal ik nooit nemen, kwam vroeger ook nooit bij mij op en ik geloof niet dat ik de lef heb om dat te doen.
Ik vind het ook wel een goed gevoel geven als je veel kan pakken zonder een kuur gebruikt te hebben.
Trainen met die ijzers geeft een kick!
 
heb je nog enig profijt van "spiergeheugen" na al die tijd ?
 
Back
Naar boven