AndroidHealthClinic

Voor de veteranen onder ons... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volgens mij wel, want ik ontwikkelde weer heel snel. Als ik de boys in de sportschool hoor, die zeggen dat ik enorm vooruit ben gegaan in dat jaar dat ik weer train. Dus er zal gerust een spiergeheugen zijn.
 
3XL zei:
Serieus PowerBuilding vanaf 1979, daarvoor al een jaar of 2 ter ondersteuning van andere sport. het word van deze zomer dus 26jaar BowerBuilding en 28jaar totaal :D

nice! jij stopt ook echt nooooit meer... (zolang je lichaam het toelaat).
 
Zeg nooit nooit, maar zoals de zaken er nu voor staan moet er idd heel wat gebeuren wil ik stoppen :D
 
De Knar zei:
Hier de Knar, de naam zegt het al. Ben echt een ouwe Knar.
Ben 47 jaar nu en vroeger heb ik 10 jaar non stop getraind. Maar kreeg een gezinnetje en geen tijd en andere dingen aan me hoofd.
Geloof dat ik 12 jaar niet getraind had, wel veel gelopen en een beetje opdrukken thuis. Ik misde het wel verschrikkelijk. Nu sinds een jaar weer fanatiek bezig. En met heel veel plezier. Het is leuk om met die jongere jongens te babbelen en te trainen. Ze zien in mij toch ook wel een ouwe rot in het vak. Worden natuurlijk veel grapjes gemaakt maar ook complimenten.
Ik voel me een stuk beter er bij dat ik weer train, gewoon een lekker figuur hebben en niet zo'n afgezakte oliebol. Daar ging ik wel naar toe maar nog net op tijd ingegrepen.
Ik wil wel steeds zwaarder trainen maar ik denk na 10 jaar trainen dat je dan zoiets heb van lekker bijhouden en goed bezig zijn.
Een kuurtje zal ik nooit nemen, kwam vroeger ook nooit bij mij op en ik geloof niet dat ik de lef heb om dat te doen.
Ik vind het ook wel een goed gevoel geven als je veel kan pakken zonder een kuur gebruikt te hebben.
Trainen met die ijzers geeft een kick!

Tja, ik heb het nu ook wel eens moeilijk met de kids. Ze zijn nog erg jong (1 en 3) en ze zijn eigenlijk de enige reden waarom ik een training zou laten schieten. Je kinderen zijn nu natuurlijk wel wat ouder, dus dan lijkt het me makkelijker om weer te gaan trainen. Of niet?
Maar grappig dat je nu ook meer gaat voor de kwaliteit ipv het het echte massa- en beukwerk. Zie dat alle wat oudere bodybuilders dat wel hebben.
 
3XL zei:
Zeg nooit nooit, maar zoals de zaken er nu voor staan moet er idd heel wat gebeuren wil ik stoppen :D

Precies. Dat heb ik ook. Er zal echt iets heel geks (of ergs) moeten gebeuren wil ik ooit nog stoppen met trainen. Ik klop het wel even af voor de zekerheid. Ik denk dat de meeste mensen die er al een behoorlijke tijd op hebben zitten, gewoon niet meer kunnen stoppen met trainen. Het is gewoon een deel van je leven en dat krijg je er gewoon niet meer uit.

Ik hoop dat dat een voorbeeld is voor mensen die net beginnen (vaak jongere gasten). Die zie je vaak 3 maanden niet meer en opeens staan ze weer superfanatiek in de sportschool. Om vervolgens na een hele fanatieke periode weer te verdwijnen. En dat gaat dan soms ook nog eens gepaard met doping. Nou ja, jullie kennen het verhaal wel.
Ook vragen veel nieuweling regelmatig hoe ze zo snel mogelijk ook met 170+ kg gewichten kunnen squatten en 100+ kg kunnen bankdrukken. En ze zijn vaak niet tevreden als het na 3 maanden allemaal niet lukt. Ik probeer dan vaak uit te leggen dat het nou eenmaal een sport is waarin je echt in jaren moet denken en niet in weken. En dat je gewoon geduld moet hebben.

Het geldt overigens niet voor alle nieuwelingen, dus voel je niet aangesproken als jij niet zo bent. Maar het merendeel heeft toch hele verkeerde verwachtingen van de sport.
 
Laatst bewerkt:
Dat verhaal van jou Saint komt me heel bekend voor.
Ook ik zie dat vaak gebeuren met jonge jongens.
 
Goed topic ! :thumbs:

BB is vooral geduld hebben. Ik denk dat je als "oudere" gewoon veel meer geduld hebt. En meer weloverwogen te werk gaat.

Tsja, die jonkies hebben vaak geen geduld...
Ik zie ze van 17 jaar en dan al de spuit erin. Triest gewoon.

Ikzelf ben geen BB veteraan (qua leeftijd op dit forum wel): ik trainde ca 15 jaar geleden ook maar wist niet goed wat ik deed, geen goed trainingsschema, geen goed eten. Dus geen progressie dus er mee stoppen. Ik had me er bij neergelegd om mijn leven lang een mager insectje van 66 kg te blijven.

Ik ben nu 44 jaar oud en train nu een half jaar. Dankzij die forum heb ik nu veel meer verstand van zaken en ben ik in 5 maand tijd 14 kg aangekomen. Ik voel me erg goed bij mijn nieuwe gewicht van 80 kg. Voor de volgende 10 kg trek ik een jaar uit, 90 kg moet haalbaar zijn.

Ik realiseer me heel goed dat ik de rest van mijn leven aan het ijzer gekluisterd zal zijn, wil ik mijn fysiek verbeteren/(en later) in stand houden. Het begint een lifestyle te worden.

Wat AS betreft: daar ben ik niet pricipieel op tegen, maar ik zal ze als allerlaatste optie zien.
Als ik een plateau bereik zal ik eerst kijken of mijn trainingsschema veranderd moet worden of mijn voeding. Pas als ik alles geprobeerd heb en bv een jaar lang geen progressie meer maak zal ik er aan gaan denken. En eerst een opleiding bij Peter volgen. Want AS zijn geen speelgoed.
 
Nou leuk topicje.

Ik ben op mijn 15 begonnen met trainen.
Ik train bijn 8 jaar nu ben nog een broekie vergeleken met de rest maar ja.
Ik doe het omdat ik het leuk vind om bezig te zijn, je bent er immers toch 24 uur op een dag ermee bezig.
Ik woog toen dertijd 64 kg was een tenger mannetje. Nu weeg ik 85.
Ik ben 1.79.

Maar ik blijf deze sport mijn hele leven doen.
Dus spreek jullie wel over 20 jaar, dan ben ik 43.
HAHAHA mazzzzl
 
gurumaster zei:
Nou leuk topicje.

Ik ben op mijn 15 begonnen met trainen.
Ik train bijn 8 jaar nu ben nog een broekie vergeleken met de rest maar ja.
Ik doe het omdat ik het leuk vind om bezig te zijn, je bent er immers toch 24 uur op een dag ermee bezig.
Ik woog toen dertijd 64 kg was een tenger mannetje. Nu weeg ik 85.
Ik ben 1.79.

Maar ik blijf deze sport mijn hele leven doen.
Dus spreek jullie wel over 20 jaar, dan ben ik 43.
HAHAHA mazzzzl

Dan train je net zo lang als 3xl
 
En die gaste die zo snel gaan spuiten, op een veelste jonge leeftijd, daar heb ik geen respect voor.

En ik heb ook geen respect voor mensen die denken dat ze verstand van as hebben, en het helemaal niet hebben.

En gaste die newbees vernken door k*t kuurtjes te verkopen.

Get a ****ing life.
 
Train nu ruim 17 jaar :eek:, het plezier en de ambities zijn er nog steeds (misschien wel meer dan ooit) en knal er dan ook nog voluit tegen aan :lifter:
Heb altijd naturel getraind en heb de laatste jaren een fysiek op kunnen bouwen waarmee ik verschillende stevige gebruikers voorbij ga ;)

Door de kennis van supp's en voeding na 17 jaar :study: , heb ik voor mezelf de juiste routine gevonden en simpele verranderingen brengen soms grote progressie met zich mee, zelf na al die jaren :thumbs:
 
Dave Hawk zei:
Train nu ruim 17 jaar :eek:, het plezier en de ambities zijn er nog steeds (misschien wel meer dan ooit) en knal er dan ook nog voluit tegen aan :lifter:
Heb altijd naturel getraind en heb de laatste jaren een fysiek op kunnen bouwen waarmee ik verschillende stevige gebruikers voorbij ga ;)

Hier heb ik respect voor!

ik zou wel eens foto's willen zien!
 
Leuk om te zien dat er toch nog wat old schoolers rond hangen hier. Het valt me ook op dat de meesten er toch een beetje dezelfde houding op na houden: meer kwaliteit, minder gewicht en liefst zonder doping (of anders uitstellen tot het laatste moment).

Daarnaast denk ik dat als je al een lange periode traint, je er niet meer vanaf kunt komen. En mocht je toch stoppen om een of andere reden, dan kom je vroeg of laat toch weer bij dat ijzer terug.
 
saint zei:
Leuk om te zien dat er toch nog wat old schoolers rond hangen hier. Het valt me ook op dat de meesten er toch een beetje dezelfde houding op na houden: meer kwaliteit, minder gewicht en liefst zonder doping (of anders uitstellen tot het laatste moment).

Daarnaast denk ik dat als je al een lange periode traint, je er niet meer vanaf kunt komen. En mocht je toch stoppen om een of andere reden, dan kom je vroeg of laat toch weer bij dat ijzer terug.

Het lijkt op een of andere manier kenmerkend te zijn voor "jullie generatie". Hier op de gym loopt ook een vent rond alá De Knar, 16 jaar gestopt, altijd goed blijven eten, 3/4 van de massa gehouden en nu opeens weer begonnen.

Netjes naturel etc.

Het vroeg- en grootgebruiken lijkt haast een luxeverschijnsel van de "ongeduldige patat generatie". Wat Appie Steenbeek, die je vast wel kent op jou leeftijd ;) in S&F zei een tijdje geleden over het uit de hand lopende AAS gebruik tegenwoordig lijkt te kloppen.

Vroeger traínde je nog als je naar de sportschool ging ipv je tijd om te lullen, en je was uren bezig je voeding te verbeteren. Als je verslagen werd op een wedstrijd dan ging je op de sportschool van je tegenstander kijken, kijken hoe hij trainde en bijleren. Nu discussieert men na een jaar al over wat er al dan niet genomen kan worden in een stevige kuur, en wát men dan allemaal neemt... de sport word er niet aantrekkelijker op voor de buitenwereld en nieuwelingen trekken frapant genoeg het eerst naar de "oudere heren" toe.

Om bij die quote van Appie te blijven, is het bij jullie opoe's niet ook zo dat je frequent bestookt word met vragen van newbie's, ondanks dat je misschien niet de grootste van de gym bent? :)
 
Om bij die quote van Appie te blijven, is het bij jullie opoe's niet ook zo dat je frequent bestookt word met vragen van newbie's, ondanks dat je misschien niet de grootste van de gym bent?
Ik krijg inderaad steeds meer vragen en niet alleen van newbies, maar ook van mensen die al wat langer trainen. Overigens ben ik zelf ook niet te trots om nog steeds dingen te vragen, zowel aan de ouderen als aan de nieuwelingen.
Ik vind het trouwens erg leuk om zaken uit te leggen over training, dus als iemand me wat vraag sta ik daar altijd voor open. Dat zie ik anderen trouwens ook altijd doen. Bodybuilders zijn altijd bereid dingen uit te leggen, ondanks de vooroordelen die men altijd heeft.
Wat ik overigens wel slecht vind, is als je de tijd neemt om iets uit te leggen en je ziet een of andere malloot een week later toch weer als een idioot te keer gaan. Heeft ie gewoon niks aangenomen van wat je verteld hebt. Kijk, dan houdt het dus snel op.
Maar over het algemeen is het heerlijk over bodybuilding te ouwehoeren, vooral met de veteranen. We kunnen elkaar ook heerlijk opfokken. Heb ik trouwens nog een leuk verhaal over, nu we toch bezig zijn:
Ik heb een paar jaar bij Shapri getrained. Daar zaten toen de toppers als Glenn Waterval, Henk Visser, Hedwig Parden, Ed van Amsterdam en Peter van der Veen. Uiteraard werd daar veel kennis onderling uitgewisseld. En men stimuleerde elkaar natuurlijk. Glenn was een tijdje mijn trainingspartner en we deden op een dag een belachelijke rugtraining. Glenn deed een zieke 40 reps pull downs en ik was daarna aan de beurt. Glenn is een meester in het uitdagen en slopen van trainingspartners, dus ik moest 50 reps doen. Ik ging aan de slag en had al moeite bij 25. Hij begon steeds harder te schreeuwen: "Kom op nou!! Doorgaan!". Ondertussen kwamen er steeds meer gasten om heen staan om te kijken wat er gebeurde. Zo deed ik mijn reps met een stuk of 10 gasten om mee heen om me aan te moedigen. Glenn riep nog steeds: "Doorgaan! Henk kijkt! Frits kijkt! Iedereen kijkt! Je moet nu wel!". En zo deed ik uiteraard mijn 50 reps om vervolgens uitgeput op de grond te vallen. Iedereen lachen natuurlijk en ik ook, ondanks de vermoeidheid. Het was krankzinnig, maar wel te gek.
 
saint zei:
Ik krijg inderaad steeds meer vragen en niet alleen van newbies, maar ook van mensen die al wat langer trainen. Overigens ben ik zelf ook niet te trots om nog steeds dingen te vragen, zowel aan de ouderen als aan de nieuwelingen.
Ik vind het trouwens erg leuk om zaken uit te leggen over training, dus als iemand me wat vraag sta ik daar altijd voor open. Dat zie ik anderen trouwens ook altijd doen. Bodybuilders zijn altijd bereid dingen uit te leggen, ondanks de vooroordelen die men altijd heeft.
Wat ik overigens wel slecht vind, is als je de tijd neemt om iets uit te leggen en je ziet een of andere malloot een week later toch weer als een idioot te keer gaan. Heeft ie gewoon niks aangenomen van wat je verteld hebt. Kijk, dan houdt het dus snel op.
Maar over het algemeen is het heerlijk over bodybuilding te ouwehoeren, vooral met de veteranen. We kunnen elkaar ook heerlijk opfokken. Heb ik trouwens nog een leuk verhaal over, nu we toch bezig zijn:
Ik heb een paar jaar bij Shapri getrained. Daar zaten toen de toppers als Glenn Waterval, Henk Visser, Hedwig Parden, Ed van Amsterdam en Peter van der Veen. Uiteraard werd daar veel kennis onderling uitgewisseld. En men stimuleerde elkaar natuurlijk. Glenn was een tijdje mijn trainingspartner en we deden op een dag een belachelijke rugtraining. Glenn deed een zieke 40 reps pull downs en ik was daarna aan de beurt. Glenn is een meester in het uitdagen en slopen van trainingspartners, dus ik moest 50 reps doen. Ik ging aan de slag en had al moeite bij 25. Hij begon steeds harder te schreeuwen: "Kom op nou!! Doorgaan!". Ondertussen kwamen er steeds meer gasten om heen staan om te kijken wat er gebeurde. Zo deed ik mijn reps met een stuk of 10 gasten om mee heen om me aan te moedigen. Glenn riep nog steeds: "Doorgaan! Henk kijkt! Frits kijkt! Iedereen kijkt! Je moet nu wel!". En zo deed ik uiteraard mijn 50 reps om vervolgens uitgeput op de grond te vallen. Iedereen lachen natuurlijk en ik ook, ondanks de vermoeidheid. Het was krankzinnig, maar wel te gek.
Ouwe gek :D
 
saint zei:
Ik krijg inderaad steeds meer vragen en niet alleen van newbies, maar ook van mensen die al wat langer trainen. Overigens ben ik zelf ook niet te trots om nog steeds dingen te vragen, zowel aan de ouderen als aan de nieuwelingen.
Ik vind het trouwens erg leuk om zaken uit te leggen over training, dus als iemand me wat vraag sta ik daar altijd voor open. Dat zie ik anderen trouwens ook altijd doen. Bodybuilders zijn altijd bereid dingen uit te leggen, ondanks de vooroordelen die men altijd heeft.
Wat ik overigens wel slecht vind, is als je de tijd neemt om iets uit te leggen en je ziet een of andere malloot een week later toch weer als een idioot te keer gaan. Heeft ie gewoon niks aangenomen van wat je verteld hebt. Kijk, dan houdt het dus snel op.
Maar over het algemeen is het heerlijk over bodybuilding te ouwehoeren, vooral met de veteranen. We kunnen elkaar ook heerlijk opfokken. Heb ik trouwens nog een leuk verhaal over, nu we toch bezig zijn:
Ik heb een paar jaar bij Shapri getrained. Daar zaten toen de toppers als Glenn Waterval, Henk Visser, Hedwig Parden, Ed van Amsterdam en Peter van der Veen. Uiteraard werd daar veel kennis onderling uitgewisseld. En men stimuleerde elkaar natuurlijk. Glenn was een tijdje mijn trainingspartner en we deden op een dag een belachelijke rugtraining. Glenn deed een zieke 40 reps pull downs en ik was daarna aan de beurt. Glenn is een meester in het uitdagen en slopen van trainingspartners, dus ik moest 50 reps doen. Ik ging aan de slag en had al moeite bij 25. Hij begon steeds harder te schreeuwen: "Kom op nou!! Doorgaan!". Ondertussen kwamen er steeds meer gasten om heen staan om te kijken wat er gebeurde. Zo deed ik mijn reps met een stuk of 10 gasten om mee heen om me aan te moedigen. Glenn riep nog steeds: "Doorgaan! Henk kijkt! Frits kijkt! Iedereen kijkt! Je moet nu wel!". En zo deed ik uiteraard mijn 50 reps om vervolgens uitgeput op de grond te vallen. Iedereen lachen natuurlijk en ik ook, ondanks de vermoeidheid. Het was krankzinnig, maar wel te gek.

Als je zon sfeer in een gym kunt creeren met een leuke groep BBers dan heb je je 2e thuis gevonden volgens mij :).
 
BadMF zei:
Als je zon sfeer in een gym kunt creeren met een leuke groep BBers dan heb je je 2e thuis gevonden volgens mij :).
Klopt. Het was ook een tweede huis. Helaas is Shapri een paar jaar geleden gesloopt. Stond ook nog in de Flex van een paar maanden geleden.

Ik heb daarna nooit meer zo een plek gevonden.
 
Ik denk dat wat gebruik aangaaat het internet een mes is dat aan 2 kanten snijd.

Aan de ene kant is informatie veel makkelijker verkrijgbaar waardoor mensen zich beter kunnen informeren, maar daar staat tegenover dat "middellen" (en ik laat nu even in het midden wat daarmee bedoeld word) ook veel makkelijker verkrijgbaar zijn.

Ik denk namenlijk niet dat 18, 19, 20, enz jarigen vroeger veel minder de "wens" hadden te gebruiken, maar je wist gewoon minder (angst) en alles was minder toegankelijk, waardoor je meer moest vertrouwen op de "gewone" manier.

Maar vergis je niet, ik ken (kon) bv een sportschool die in de volksmond "de kruidenier" genoemd werd en waar toen heel wat bekende NL's kwamen :D :D .

Wat ik hiermee bedoel is dat het niet zozeer de mentaliteit va de doorsnee trainee is die is veranderd maar gewoon de bereikbaarheid/verkrijgbaarheid.



Wat vragen van newbs aangaat, mijn trainingsvisie staat vrij haaks op de visie van de eigenaar, dus meestal bemoeik ik me niet zo met nieuwelingen. Pas als ze wat langer trainen en ze komen zelf met een vraag dan krijgen ze mijn versie :D, maar als ik ze dan een week later weer op de oude manier aan zie stuntellen kunnen ze wat mij aangaat me rug op.
 
Laatst bewerkt:
3XL zei:
Wat vragen van newbs aangaat, mijn trainingsvisie staat vrij haaks op de visie van de eigenaar, dus meestal bemoeik ik me niet zo met nieuwelingen. Pas als ze wat langer trainen en ze komen zelf met een vraag dan krijgen ze mijn versie :D, maar als ik ze dan een week later weer op de oude manier aan zie stuntellen kunnen ze wat mij aangaat me rug op.
En een grote rug is het wel hé ;)

gurumaster zei:
En die gaste die zo snel gaan spuiten, op een veelste jonge leeftijd, daar heb ik geen respect voor.

En ik heb ook geen respect voor mensen die denken dat ze verstand van as hebben, en het helemaal niet hebben.

En gaste die newbees vernken door k*t kuurtjes te verkopen.

Get a ****ing life.
Valt te zien, leeftijd is is niet wat belangrijk is, wel de gedachte die erachterzit. Als een gozer van 25 ff kuurt om groot te zijn op het strand: geen respect. Heb je daarintegen iemand van 18 die net dat beetje extra nodig heeft om op topnivo te presteren in zijn sport, en het is zeer doordacht en met oog op wat later kan volgen, dan ga ik zo'n persoon zeker niet afkraken, in tegendeel, ik zou hem zelfs nog aanmoedigen en hem ****ing gek maken dat hij gewoon dat topnivo haald! Maar da's maar mijn nederige mening :)
 
Back
Naar boven