AndroidHealthClinic

Voor diegenen die willen smeren

Bezoekers in dit topic

skydirk

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
1.586
Krijg je testosterongel voorgeschreven door je arts, bestel het dan in Duitsland bij receptura-international@receptura.de. Mijn HRT arts heeft mij dat aangeraden omdat je in Belgie enkel gel kan bestellen of laten maken met als dosis 25mg/g wat volgens hem veel te laag is wanneer je één dosis smeert. Vergeet niet dat er maar ongeveer 10% van die 25mg wordt opgenomen wat betekent dat je maar 2,5mg testosteron in je lichaam krijgt wat veel te weinig is. Ik weet niet of dit in NL ook zo is wat die 25mg/g betreft. In Duitsland mogen ze 100mg/g verkopen. Volgens mijn dokter is die gel zo gemaakt dat het beter wordt opgenomen. Op je voorschrift moet dan wel staan dat je testosterongel van 100mg/g wil bestellen. Kost ongeveer 90 euro. Doe je toch 100 dagen mee indien je 1g smeert. Sommige HRT artsen kennen dit adres maar ik veronderstel dat gewone huisartsen dit niet weten en waarschijnlijk ook niet zullen willen voorschrijven. Dr Vollon en Dr Hertoghe in België bestellen daar zelf ook. Dit ter info.

Daarom is het ook verdeeld in aantal pompjes, zodat er meer mg wordt opgenomen. op of afbouwen gaat ook moeilijk op 100mg/g. het kan ideaal zijn als deze dosis je onderhoudsdosis blijkt.

Ik zie gel ook meer als tijdelijke oplossing icm Nebido.(lees boost) Nebido werkt het beste als Testosteron Undecanoaat ester.(of je moet EOD sust willen prikken met insuline spuit)

Maar met gel boots je een normaal dag -en nachtritme na. Is ook veel gezonder voor de prostaat dan continu hoge testosteronlevels in je lichaam te hebben. Het zou mij niet verwonderen dat je door enkel 's morgens te smeren ook je eigen systeem niet platlegt, maar dat is maar een persoonlijke mening.

Precies, een persoonlijke mening. Geen feit. Met elke dosering leg jij je zaakje plat na verloop van tijd.

Wordt hier veel Androgel voorgeschreven, dan begin je meestal met 2 pompjes (=40,5 mg) en dat kun je dan aan de hand van de bloedwaardes en klachten hoger (tot maximaal 4 pompjes) of lager doseren. Lijkt me een stuk praktischer. Wordt volledig vergoed door de zorgverzekering ook, dus zie het nut niet zo? Maar misschien is de situatie in België anders wat dat betreft.

Precies, een persoonlijke mening. Geen feit. Met elke dosering leg jij je zaakje plat na verloop van tijd.
Inderdaad een persoonlijke mening maar volgens mij is er toch een verschil. Indien je enkel 's morgens smeert en de dosis niet te hoog is, is dat niet te vergelijken met constant een hoge testosteronwaarde in je lichaam te hebben. Zijn daar eigenlijk al onderzoeken over geweest die aantonen dat je dan ook je systeem plat legt. Kan zijn, ik heb daar zelf nog niet achter gezocht.

Wordt hier veel Androgel voorgeschreven, dan begin je meestal met 2 pompjes (=40,5 mg) en dat kun je dan aan de hand van de bloedwaardes en klachten hoger (tot maximaal 4 pompjes) of lager doseren. Lijkt me een stuk praktischer. Wordt volledig vergoed door de zorgverzekering ook, dus zie het nut niet zo? Maar misschien is de situatie in België anders wat dat betreft.
Ik weet niet hoe het zit met terugbetaling. Als je lage waardes hebt maar binnen de waardes valt en je hormoonlevels wil optimaliseren (anti aging) alleszins niet. Waarschijnlijk wel voor mannen die als hypogonadaal (bvb klinefelter, enz...) beschouwd worden.

Back
Naar boven