Fitness Seller

Voor een Endomorf geen koolhydraten na de training?!?

Bezoekers in dit topic

sander83

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2008
Berichten
331
Waardering
20
Ik las gisteren dit artikel:

Dit trainingsschema past het beste bij je lichaamsbouw

Nou zie ik dat ze voor een endomorf (mijn lichaamsbouw) geen koolhydraten adviseren na een training, maar alleen eiwitten?

“De grootste uitdaging voor een endomorph is dat ze het moeilijk vinden om aft e vallen, zelfs wanneer ze trainen,” zegt Laidler. Hij raadt endomorfen aan om drie keer per week cardio te doen. Zo hou je vet op een afstand. Doe daar bovenop een paar vetverbrandende krachtoefeiningen. “Je krachttraining hoeft geen total-body-workout te zijn, maar train geen geïsoleerde spiergroepen.”

Eet geen koolhydraten na je training, maar houd het bij eiwitten – dit moedigt je lichaam aan om vet als brandstof te zien. Endomorfische diëten moeten extra goed in de gaten worden gehouden, omdat koolhydraten snel om je middel gaan zitten. Als het op krachttraining aankomt, zijn snelle herhalingen een must en HIIT heel belangrijk. Het is de ideale manier om ongewilde ballast te verliezen, maar toch sterk te blijven.

Wat is jullie mening hierover? Ik dacht dat je altijd koolhydraten moest nemen na je training om spierafbraak te voorkomen, maar dit artikel zegt juist dat je lichaam energie pakt uit vet i.p.v. spieren na een workout......
 
Men’s Health... Zou dit stukje en alles dat je daar ooit vindt lekker laten voor wat het is.
 
bullshit
 

Duidelijk antwoord van jou en de anderen ;)

Nog een vraag:

Ik doe 3x per week een full body workout. Wil wel wat vet verliezen en dacht eraan om dan 15 min HIIT training eraan toe te voegen na elke workout


Is dit een mogelijkheid of gaat dit mij niks opleveren?
 
Duidelijk antwoord van jou en de anderen ;)

Nog een vraag:

Ik doe 3x per week een full body workout. Wil wel wat vet verliezen en dacht eraan om dan 15 min HIIT training eraan toe te voegen na elke workout


Is dit een mogelijkheid of gaat dit mij niks opleveren?

Dit gaat jou alleen wat opleveren (in termen van vetverlies) als je in een Kcal-deficit zit (dus met of zonder HIIT of uberhaupt cardio).
En dan wel structureel natuurlijk, totdat de gewenste lichaamscompositie bereikt is.
 
Is deze dan beter?

  • Squat + opdrukken + jump (ofwel burpees)
  • 4 jumps (voorwaarts, zijwaarts, achterwaarts, zijwaarts) + opdrukken en terug
  • Situps + shoulder press (met lichte dumbbells)
  • 30 seconden plank recht, 30 seconden plank zij (per kant), pushups, shoulder press
Dit is volgens het Tabata principe...
 
Hoi Sander.

Gezien je eerdere posts maak ik op dat je een wat hoger gewicht en vet% hebt. Ondanks dat je traint heb je toch moeite met het verliezen van vet. Dat heeft wellicht te maken met verminderde activiteit gedurende de dag (voornamelijk zitten) en ook een wat rustiger/kalmer type in zijn algemeenheid. Door de combinatie van beiden kan het zo zijn dat je nu eenmaal wat minder verbrand dan anderen.

Dit betekent heel simpel dat om gewicht en vetmassas te verliezen, je jouw calorie inname moet beperken en dat deze lager moet zijn dan je totale verbranding. Aangezien je totale verbranding aan de lage kant kan zijn, is het mogelijk dat je dan relatief weinig kunt eten (in vergelijking met anderen). Je wilt een eiwitinname die voldoende is voor spierherstel en opbouw. Dus de calorie reductie moet vanuit de koolhydraten en vetten komen. Als je vetinname al vrij laag is, dan is het goed om de caloriereductie via koolhydraten te bereiken. Als je vetinname relatief hoog is, kun je de caloriereductie via een combinatie van koolhydraten en vetten bereiken.

Om honger tegen te gaan is het naast voldoende eiwitten eten ook effectief om ruime hoeveelheden groenten te eten. Dit is nog heel gezond ook. Mocht je een dermate lage verbanding hebben, dat wanneer je relatief weinig eet, nog steeds moeite hebt met gewichtsverlies, Dan kun je een deel van het calorietekort ook laten onstaan door meer beweging. Zoals cardio. Iedere vorm van cardio is prima. Ik zou kiezen voor vormen van cardio die je leuk vindt en die je goed vol kunt houden.
 
Back
Naar boven