- Waardering
- 6
Ik heb ff een vraagje: hoe kun je een ei nu het best voorbereiden, zodat je zo min mogelijk eiwit verliest? Spiegelei of maakt het niets uit?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volg het forum via Google Nieuws
Waarom zou je eiwit verliezen?Originally posted by boogie
Ik heb ff een vraagje: hoe kun je een ei nu het best voorbereiden, zodat je zo min mogelijk eiwit verliest? Spiegelei of maakt het niets uit?
Originally posted by admin
Waarom zou je eiwit verliezen?
Alles is ok, behalve microgolf
Originally posted by matthieu
Ik denk dat hij erop doelt dat bepaalde eiwitten(wei o.a.) bij verhitting van aminozuurstructuur veranderen. Maar dit is idd niet van toepassing op eieren. Alleen rauw krijg de aanbeveling niet vanwege avidine en bakken niet vanwege stukje van espi.
Originally posted by admin
Dit is allemaal ver gezocht hoor, cholestrol uit eieren heeft al geen invloed op je iegen cholestrol omdat de lever dit zelf regelt.
Teveel verzadigd vet kan wel de LDL doen stijgen.
Maar eieren zijn onverzadigd in vet.
Rauw kan wel, maar niet teveel dan zou ik zeggen.
En eiwit veranderen van structuur door verhitting? Enkel bij microgolf en extreeem hoge temperaturen voor zover ik weet.
Originally posted by Esperantisto
Ja, pocheren.. dat is ECHT lang geleden dat ik dat gedaan heb..
is eig gewoon koken in water maar dan een ei dat je net zoals met bakken boven een pannetje kokend water kapot breekt. Ik herinner me dat je aardig moest lepelen om niet te lange slierten te krijgen ... zag er niet zo het nut van in. Lijkt me nl. bijna hetzelfde als gekookt ei qua smaak en is een hoop meer werk
Espi