MuscleMeat

voor het slapen eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
ik eet altijd nog voor het slapengaan, maar is dit eigenlijk wel verstandig? (ik slaap er niet slechter door iig). en maakt het ook uit wat/hoeveel je eet, koolhydraten, vetten, eiwitten, etc? Ik zit overigens nu in mn bulk, mocht dat van belang zijn.. Evt links hierover zou ik zeker waarderen, ik kon er zelf niets over vinden.
 
Dat is zeker verstandig...tenminste, wel als je groot wilt worden!
 
je lichaam kan dan lekker herstellen en wat voedingsstoffen is best handig daarvoor... :D ;)
 
wat iedereen zegt je moet juist eten voordat je gaat slapen.

Ik eet een uur voordat ik ga slapen nog een vaste maaltijd kip met rijst of zalm met pasta en als ik naar bed ga neem ik nog een protiene shake zonder whey prot. maar met casiene etc.

Ik neem geen whey omdat casiene een langere absorbtie tijd heeft. Dit is wel handig als je de aankomende 8 uur niet eet!
 
haha stelletje wiseguys :D, ik vroeg me namelijk of het verteren als je gaat slapen misschien al die "chemische processen die voor de groei zorgen" in de weg zou staan; dat het dat zou verstoren ofzo...

Maar goed, eten voor het slapengaan is dus juist goed, ik ben weer blij :p
 
Ik neem voor het slapen gaan een bord brinta, tonijn, lijnzaadolie, weightgainer en proteine shake.
 
Originally posted by Mike
haha stelletje wiseguys :D, ik vroeg me namelijk of het verteren als je gaat slapen misschien al die "chemische processen die voor de groei zorgen" in de weg zou staan; dat het dat zou verstoren ofzo...

Maar goed, eten voor het slapengaan is dus juist goed, ik ben weer blij :p
Het zal in begin de groeihormoon afgifte wat beperken, maar het belangrijkste blijft dat je voldoende voeding binnen hebt.
Wat je niet moet doen is 's nachts speciaal opstaan om te gaan eten want dat is heel slecht zoals je misschien al weet.
 
Die voeding is idd belangrijker dan die GH...

Niets is anabolischer dan...
 
Voeding ? hahahah AS natuurlijk :D
 
omdat ik nogal laat train neem ik na me training dus daarna me eiwitjes en 30 mins later bord yoghurt met muesli, omdat een zware maaltijd denk ik niet zo best is als je daarna je nest in duikt.. Of kan ik beter muesli vervangen met brinta of bord havermout om toch nog goeie koolhydraatjes binnen te krijgen?
 
Ligt er ook aan wat voor muesli(suiker?). Maar je kunt beter proteine(geen whey)+ vezelrijke kh bron(lage gi)+ vet eten zodat de eiwitopname over langere tijd verpreid is.
 
misschien ook alternatief om simply whey te gebruiken?
 
Originally posted by DarkLegion
misschien ook alternatief om simply whey te gebruiken?

Whey neem je toch na je training? Ik had het over de maaltijd voordat je gaat slapen, daar kun je beter niet voor whey kiezen als eiwit.
 
maar je kan wel de opname van whey vertragen door het bijvoorbeeld met melk en lijnzaadolie te nemen
 
Ja maar je kunt ook gewoon op zeker spelen en voor andere eiwitbron kiezen, zoals casseine of gewoon kip/ tonijn etc..
En of lijnzaadolie het vertraagd is ook niet zeker
 
vet vertraagt de opname van eiwit.
 
Ja van vetten in vaste vorm is dat zeker maar lijnzaadolie drijft boven op je shake.
 
Kan je beter iets van casienne nemen.

Wel oppassen als je niet goed op eiwitten reageer waardoor je lichaam minder seratonine aan gaat maken.Dat zet als het donker om in melatonine dus je zal minder goed slapen.

Je moet er dus altijd iets van carbs bij nemen of je moet er goed tegen kunnen.
 
las dat het ook goed is om een goeie shake te nemen met veel KCals, simpele en complexe koolhydraten..Dit ook omdat ik ecto ben.. of kan ik beter niet teveel kcals nemen voor slapen en meer richten op de koolhydraatjes?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven