XXL Nutrition

voor het slapen eten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Twee opmerkingen

Ik val nu eigenlijk wel achterover van verbazing.. heb ik al die jaren gehoord en lees ik nog steeds dat je eigenlijk na 8 uur 's avonds niet meer zou mogen eten..
Tja, als je dan pas om 1 uur naar bed gaat pleeg je wel roofbouw op je lijf..

En ten tweede.. kan iemand me uitleggen wat iig betekent?
 
Na 8 uur? Zou eerder zeggen na 10 uur... Maar vooral geen zware maaltijden, niets eten is iig (in ieder geval) niet beter dan wel eten voor slapen gaan.
Maar dit is vooral belangrijk als je spiermassa wil winnen en aan de bulk bent.
 
Het is maar net waar je voor kiest, ik eet zelfs tijdens het cutten voordat ik ga slapen nog een maaltijd met dezelfde verhoudingen als ik de hele dag eet, dat kan nog om 1 uur 's nachts zijn. Als je maar onder je kcal behoefte blijft.
 
maar wat is nou het beste om te eten voor het slapen gaan???
kword er niet wijzer van :D
en ik wil het wel graag weten
 
Originally posted by Zwier
Kan je beter iets van casienne nemen.

Wel oppassen als je niet goed op eiwitten reageer waardoor je lichaam minder seratonine aan gaat maken.Dat zet als het donker om in melatonine dus je zal minder goed slapen.

Je moet er dus altijd iets van carbs bij nemen of je moet er goed tegen kunnen.

wat is eigenlijk ongeveer et minimum aantal gram als je een voornamelijk eiwit maaltijd eet(bijv voor et slapen gaan), zodat je die eiwitten optimaal benut?
 
hoe bedoel je minimaal...

Denk niet dat er een minimaal zit aan de opname.

Maar zou toch per maaltijd zon 20 a 30 gram eiwit nemen.

Je kan je eiwitten wel heel erg gaan spreiden over de dag maar dan zal je oestrogeen nog meer stijgen.
 
sorry als ik teruglees zie ik dat ik me vraag erg dom heb geformuleert :)

wat ik bedoelde is hoeveel gram koolydraten jullie aanraden om minimaal bij een maaltijd te nemen. Is bijv een appel of banaan genoeg bij 250 gr kwark voor je gaat slapen?
 
iig is een appel en een banaan niet goed als koolhydraatbron voor het slapen gaan, omdat er simpele koolhydraten in zit (fructose)

Ik neem per maaltijd eigenlijk minimaal 2x zoveel koolhydraten als eiwitten en per maaltijd neem ik minimaal 35 gram eiwit.
 
ja da was ook weer een slecht voorbeeld van me :) ging meer om de hoeveel aanduiding... dus minstens 2x zo veel is wel aan te bevelen? ik zit voor et slapen gaan meestal op de helft ofzo.
 
ik train 's avonds, dat me whey shake, dan voor slapen bord muesli met yoghurt voor de koolhydraten en een KCal shake(waar dus ook simpele koolhydraten inzitten)Doe ik om toch zo na de training aantal KCal binnen te krijgen(ecto namelijk). Is dat goed?of andere suggestied?
 
Originally posted by DarkLegion
ik train 's avonds, dat me whey shake, dan voor slapen bord muesli met yoghurt voor de koolhydraten en een KCal shake(waar dus ook simpele koolhydraten inzitten)Doe ik om toch zo na de training aantal KCal binnen te krijgen(ecto namelijk). Is dat goed?of andere suggestied?
Ik zou koolhydraten inruilen voor vetten en simpele koolhydraten vermijden, zeker voordat je gaat slapen.
 
Originally posted by burn

Ik zou koolhydraten inruilen voor vetten en simpele koolhydraten vermijden, zeker voordat je gaat slapen.

Maar koolhydraten zijn juist belangrijk voor na de training..Anders krijg ik helemaal niks binnen aan complexe koolhydraten. En ik zal ipv alleen smorgens de lijnzaadolie opsplitsen en 's avonds ook schep lijnzaadolie nemen..
 
Originally posted by burn

Ik zou koolhydraten inruilen voor vetten en simpele koolhydraten vermijden, zeker voordat je gaat slapen.

Want?
 
Kan iemand me vertellen wtf whey is, en waar is het goed voor? hetzelfde geld voor lijnzaadolie????
 
Whey is een eiwitsoort dat heel snel word opgenomen en is dus perfect voor wanneer je lichaam snel eiwitten moet binnenkrijgen (na de training). Verder heb je nog soja-, ei en casseine-eiwitten. Deze worden minder snel opgenomen.
 
Laatst bewerkt:
lijnzaadolie is plantaardige olie. Plantaardige olieen zijn rijk aan meervoudig onverzadigde vetzuren (linolzuur). Lijnzaadolie is uniek, omdat het naast linolzuur, ook bijzonder rijk is aan alfa-linoleenzuur. Dit is een omega-3-vetzuur dat ook voorkomt in zalmolie. Nieuwe inzichten leren dat deze omega-3-vetzuren een stimulerende werking hebben op de stofwisseling. Lijnzaadolie blijkt een postieve invloed te hebben op tal van lichaamsprocessen en past daarom uitstekend in het cholestrol-verlagend dieet.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Robin


Want?

Omdat ik sowieso geen snelle koolhydraten eet, behalve na de training + snelle koolhydraten zorgen voor een grotere en kortere insuline piek, terwijl ik liever een regelmatige afgifte heb 's nachts.
 
Originally posted by DarkLegion


Maar koolhydraten zijn juist belangrijk voor na de training..Anders krijg ik helemaal niks binnen aan complexe koolhydraten. En ik zal ipv alleen smorgens de lijnzaadolie opsplitsen en 's avonds ook schep lijnzaadolie nemen..
Ik had het over de maatijd voordat je gaat slapen, niet na de training. Na de training neem je beter snelle koolhydraten zonder vet.
 
wat is dan een snelle koolhydraat , waar zit dat in? verder zou ik graag weten waar ik whey kan vinden, waar zit dat in? en lijnzaadolie, is dat gewoon te koop of zit dat ergens in? en wanneer kun je het beste deze stoffen innemen, sochtends voor cardio of smidags voor of na het eten . verder wat is goed om te nemen voor of na het trainen savonds ???
 
lol, je hebt ook de search-functie BolleBooloo, waarmee je heel veel van die vragen beantwoord krijgt... :)

om je op weg te helpen...
snelle koolhydraat = simpele koolhydraat = bv. dextrose of gewoon suiker

lijnzaadolie kan je in die natuurshops kopen. er zitten goede vetten/olien in die ook bv. in vis zitten

na 't trainen is 't goed om dextrose te nemen en snelle eiwitten om je energie-voorraad in je spieren weer snel aan te vullen en 't groei-proces bevorderen.
dextrose als ik 't goed doseer je zo'n 0,8gr per kg lichaamsgewicht. (ikzelf gebruik zo'n 50gr en ben zelf 72kg)

heb zelf ook een vraagje... :D
zit whey ook in natuurlijke producten of wordt 't speciaal bereid, waardoor 't alleen in poedervorm verkrijgbaar is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven