AndroidHealthClinic

Voor het slapen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Schwarzenegger2

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 dec 2008
Berichten
852
Waardering
12
Lengte
1m77
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Hallo

Ik heb een vraag mbt het eten voor het slapen.

Ik ben momenteel in de bulk, en aan het kuren.

Aangenomen dat ik:
om 18:30 train.
om 20:00 mijn PWO maaltijd neem bestaande uit:
60 gr Dextrojuice
30gr Whey Instant
om 22:30 ga slapen

Ik heb Caseine-poeder gekocht, welke ik meng met 450 gr kwark, en een het eiwit van 2 eieren. Nu zou volgens het opschrift van de shake-container, dit product zorgen voor de afgifte van ongeveer 7 uur. De kwark en de ei-eiwitten heb ik er zelf bij verzonnen.

Mijn vraag: Volstaat dit mengsel voor mij als nachtvoedsel? Ik heb geen Koolhydraten of Vetten toegevoegd, omdat ik uit posts van andere DBB-leden daar alleen uit kan opmerken dat ze deze toevoegen voor een tragere afgiften van de proteinen.

PS. Als ik ontwaak gebruik ik neem ik direct 30gr Dextrojuice + 50 gr Whey Instant tot me. Gevolgd door een volledige maaltijd een uur later.

Alle reacties of theorieën welkom!
 
Moet voldoen, bij opstaan is 25g Whey isolaat voldoende.
 
Moet voldoen, bij opstaan is 25g Whey isolaat voldoende.

Bedankt voor je reactie!

ps. 25 gr whey scheelt een hoop als je 't uitrekent over enkele maanden!:D
 
bulk en kuren, zou je dan na het trainen geen goede maaltijd pakken?
rijst/vis/groente of iets dergelijks?
 
bulk en kuren, zou je dan na het trainen geen goede maaltijd pakken?
rijst/vis/groente of iets dergelijks?

Na je training is het belangrijk snelle koolhydraten en eiwitten binnen te krijgen, en het liefst geen vet. enkele uren later ga ik slapen, dus heb ik niet opnieuw koolhydraten nodig. Ik zorg natuurlijk wel dat ik de rest van de dag ( voor de training dus ) gewoon m'n vitamines en mineralen binnen krijg door een uitgekookt bulkdieet
 
oke ik begrijp je punt.
nu heb ik een vraag voor je, hoeveel gram eiwitten krijg je binnen met je mengsel van kwark/caseine/ei-eiwit? opzich heb je hier goed over nagedacht maar ik dacht dat die caseine meer een vervanger was voor kwark bij het slapen?
 
oke ik begrijp je punt.
nu heb ik een vraag voor je, hoeveel gram eiwitten krijg je binnen met je mengsel van kwark/caseine/ei-eiwit? opzich heb je hier goed over nagedacht maar ik dacht dat die caseine meer een vervanger was voor kwark bij het slapen?

Met het mengsel krijg ik ongeveer iets meer dan 100gr eiwitten binnen. De caseine is inderdaad meer een vervanger van de magere kwark, maar omdat ze de caseineproducten tegenwoordig zo hebben verbetert is de eiwit afgifte nu aanzienlijk langerzamer dan kwark. Dus ideaal voor het slapen gaan.
 
Back
Naar boven