AndroidHealthClinic

voor het slapen

Bezoekers in dit topic

DikkeArmen

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
906
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
87kg
Vetpercentage
14%
Ik heb net wel een paar stickys gelezen over maar ben er nog niet hellemaal uit is het nu beter om kwark te nemen voor het slapen gaan of whey.

maar als je te veel kh neemt voor het slapen dan worden die tog omgezet in vet of niet want in mijn whey zit tog ongeveer 200kcal in en in kwark is dat veel minder wat is nu het beste om te doen whey of kwark
 
whey is snel opneembaar en kwark langzaam dus zoiezo kwark is beter of vis kip tonijn enz...
maar over kcal snap ik niet wat je bedoelt want ik neem aan dat jou shake 200 kcal bevat maar als je kwark eet daar zit ook ongeveer 250kcal in als je de hele bak eet 500gram.. of neem jij maar 100 gr???
en in kwark zitten wat kh en in je shake ook wel wat maar volgens mij verschilt dat per wheypoeder(merk)
 
Ze zeggen kwark omdat die eiwitten langzaam vrijkomen, dus voor de hele nacht. Whey is instant eiwit injectie.
 
whey is snel opneembaar en kwark langzaam dus zoiezo kwark is beter of vis kip tonijn enz...
maar over kcal snap ik niet wat je bedoelt want ik neem aan dat jou shake 200 kcal bevat maar als je kwark eet daar zit ook ongeveer 250kcal in als je de hele bak eet 500gram.. of neem jij maar 100 gr???
en in kwark zitten wat kh en in je shake ook wel wat maar volgens mij verschilt dat per wheypoeder(merk)

ja in mijn whey zit +-200kcal in nee ik neem juist nog geen kwark voor het slapen gaan maar je hebt gelijk er zit zelfs meer in dan in mijn shake er zit zelfs 325 kcal in dus is mijn shake dus beter ik heb het eigenlijk niet vergeleken beetje stom. maar tog bedankt
 
waarom is je shake beter? als het om langzaam opneembare eiwitten gaat kun je beter kwark nemen en vult ook beter imo...
 
omdat daar minder kcal inzitten dan in kwark en het is isolatie whey dus langzaam
 
@elderson das precies wak moest weten thx
 
Damn bro.. 200 kcal in een whey shakie?
Toen ik vroeger whey nam, bevatte dat per portie (30gr) 110 kcal.
Ik weet niet hoeveel whey poeder jij dan wel niet gebruikt?

In ieder geval, geen whey voor het slapen. Maar gewoon een halve bak kwark, of 100gr kip of een blikje tonijn.
Whey kan je trouwens wél sochtens nemen als je je bed uitkomt. Aangezien je dan gelijk voorzien bent van die eiwitjes.
 
Als je bijvoorbeeld direct voor het slapen gaan 250gr kwark neemt, en halverwege de nacht nog 250gr betekend dit dan een meer constantere toevoer van aminozuren zodat je minder katabool word?
 
koolhydraten worden niet omgezet in vet. Die worden netjes verbrand. Neem dus maar kwark ipv whey. (of melk desnoods) Trouwens als je 's avonds getraind hebt zou ik helemaal maar wat KH erbij nemen.
 
Precies Kwark met Havermout, ideaal voor 's avonds in mijn opinie.

Net zoals met iedere maaltijd, zou ik ook voor je laatste zorgen voor eentje die in verhouding is met alle 3 de componenten, dus een aandeel KH, een aandeel EW en een aandeel Vet.

Mijn combi, kwark havermout en visoliecapsules. De vetten zorgen er ook nog voor dat je eiwit nog langzamer afgegeven wordt.
 
Je kan ook whey nemen met melk. Ik geloof niet zo zeer dat in die 8 uur die je slaapt enorme katabole effecten optreden dat er spieren worden afgebroken. In je slaap is het groeihormoon meer actief, en je verbruikt misschien 200-300 KCal in je slaap.

En daarbij heeft Whey een hoog amino profiel. (hoger dan kwark)

Kwark is een stuk goedkoper, maar of het zorgt dat je niet katabool word snachts... heb ik mijn twijfels over.

Whey met melk is prima, maar kwark is ook goed en goedkoper. Volgens mij kan whey met water ook prima... ik doe het wel eens
 
whey wordt alleen veeeeel sneller opgenomen dan kwark.
 
enorme katabole effecten zoals je zegt supreme gaan niet voorkomen hoor :p zelfs niet als je geen kwark/whey neemt.
 
@elmo dat is 50 gr per shake

@wazzup kh neem ik altijd na het trainen

maar ik heb de oplossing helft kwark en helft whey voor het slapen gaan
 
Neem gewoon kwark of matrix 5.0 of zoiets als het maar langzaam is;)

En dat over kh voor het slapen gaan dat je daar vet van word is ook bullshit want ik doe het al 1 jaar en ik ben nog net zo vet als toen ik begon:D
 
-whey rondom je training en/of in de ochtend.

-kwark voor je je bed induikt.
 
Back
Naar boven