MuscleMeat

Voor keto-ers met een hoog vet% (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Op een ander forum waar bijna uitsluitend mensen zitten die een ernstig overgewicht hebben/hadden en een vorm van Atkins doen (of Protein Power etc.) werd ik bekritiseerd omdat ik in het weekend aan carbo-loading doe.

Het volgende artikel heeft me doen besluiten om de 'carbo'loading te laten vallen en hooguit a la ABCDE te doen.. dwz. niet met KH loaden maar met vet en niet in het weekend, maar op de zwaarste trainingsdagen (ma,di).

Als ik het ff kan samenvatten.. KH vreten in het weekend doet men niet alleen om glycogeenspiegel te verhogen maar ook om de hoeveelheid leptinehormoon te vergroten.
Nu is het rare, dat dit bij leptine ongeveer net zo gaat als bij mensen met diabetes II. Ze hebben juist heel veel insuline, maar zijn er ongevoelig voor. Idem bij leptine..
Normaliter vreten mensen alles wat er los en vast zit als ze een laag leptine gehalte hebben en ze zijn aan het lijnen.
Daarom is het goed dat gehalte aan leptine hormoon te verhogen.
Nu blijkt dat mensen met een hoog vet% en dat zijn vooral vrouwen, die zelfs als ze gezond zijn vaak rond 25% vet en meer hebben... juist heel grote hoeveelheden leptinehormoon hebben.
Door lijnen zakt die hoeveelheid naar een 'normaal' hoog niveau..
Dit verklaart een heleboel dingen.. met name dat als ik in het weekend WEL KH at, ik de dagen erna een razende zin in KH had en als ik dat een week niet deed, er geen last meer van had.
Ook dat dikke mensen blijven dooreten, omdat ze geen besef meer hebben van wat echte honger of wat een gevoel van verzadiging is...


Afijn lees zelf maar..

Het gaat om:
http://www.musclemonthly.com/print/010515-haycock-howz-it-work.htm

What's unique about the effects of leptin demonstrated in this study is that muscle mass is almost entirely protected while fat mass is reduced dramatically. Under normal situations where calories are restricted, both muscle and fat is lost at about a 50:50 ratio. There are some things that help improve this ratio, such as weight training, androgens, and ephedrine/caffeine. Add Leptin to this mix and who knows, muscle loss while getting ready for a show may be a thing of the past.

The fatter you are the less likely you are to lose muscle when dieting. As you grow leaner, your leptin levels fall and fat cells become more resistant to the idea of meeting all your energy needs themselves. This leaves muscle tissue more and more vulnerable to catabolism the leaner you get.

There are some small steps that a person can take to help to elevate leptin levels. The first thing is to cycle calories. Research has shown that short periods of carbohydrate refeeding temporarily elevate leptin levels. Keep in mind that fatter you are, the more leptin you have. This is because fat cells are acting as glands, being the primary source of leptin for the body. Not only that but a persons leptin levels are directly correlated to the amount of fat they carry. So, periodic refeeding becomes more and more beneficial as you get leaner. As a guess I would say that if you are above 25% body fat, you don't need to refeed. j When you get down to 15% a 24 hour reefed done every two weeks may help you keep more muscle. Then once you hit 10% a weekly reefed is called for. Finally, once you get to about 6-8% a twice weekly refeed might be in order. During refeeding it is important to keep fat low
{helaas, dus niet ongelimiteerd vreten}.
Essential fats such as omega-3s and CLA should probably be the only "intentional" fat during the reefed, maybe some flax too 14 grams or 1 tablespoon.

This is assuming that someone is on a diet in the first place so calories should already be below normal. So they should increase their calories to 16cals/pound. {35 kcal/kg} Just start by eating 1 gram of protein/pound {2,2 g/kg} and then add in the oils, then fill the rest of the calories with carbs, glorious carbs! Good choices are rice, potatoes, whole grain breads, pasta, pretzels or any other low-fat/ low-fructose carb source.

Another thing we can do is to supplement with Zinc and Vitamin E (7,8,9). Now this isn't brain surgery, all you have to do is supplement with Zinc and Vitamin E. How much? Well, take 15-30mg Zinc daily and about 400-800iu Vitamin E. That's it.

You will be hearing a lot more about leptin in the near future. You should know that some people become leptin resistant, much in the same way people are insulin resistant. So research on leptin not only includes how leptin works to reduce body fat, but also on how to get leptin receptors working. The absolutely fundamental role leptin plays in controlling fat loss makes it an inevitable target for drug companies and bodybuilders. Now you can say you knew about leptin long before it became "popular".



Meer achtergrond info :
http://www.mindandmuscle.net/magazine/i3leptin.html

Greetz

Espi
 
Je haalt geloof ik een aantal dingen door elkaar. Mensen met heel ZWAAR overgewicht kunnen leptine resistentie hebben opgebouwd, dus die krijgen altijd een signaal door dat ze honger hebben.
In het onderzoek dat jij gepost hebt wordt beweerd dat je boven de 25% bf geen refeeds hoeft te doen, omdat je leptine niet in grote hoeveelheden zal dalen vanwege het 'hoge' vetpercentage. Ik denk dat je leptine niveau op dat % nog steeds teveel daalt en dan nog zou ik het toch doen. Naast het leptine verhaal is het ook lekker om eens gewoon te eten wat iedereen eet(sociaal) en ervan te genieten(mentaal). En een refeed stopt de vetverbranding alleen tijdelijk en zal niet voor extra vet zorgen.
 
Ja, maar..
- de refeed zou eig. met laag vet/hoog KH moeten gebeuren, zo kun je dus NOG niet alles eten
- ik voelde in de eerste paar weken en nu nog steeds een paar dagen daarna een ontzettende behoefte KH te (vr)eten
- ik had een vet% van 35% en nu nog steeds 33% (begon onder die grens te zakken)
- vrouwen hebben hogere leptinegehaltes (nogal wiedes, want ook hoger vet%)
 
Ga gewoon over op een 'normaal' dieet!
Werkt volgens mij stuk beter. nog maals waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
 
Marcel, zeik niet over dingen waar je geen verstand van hebt!

Een ketodieet
- staat een stuk dichter bij een normaal dieet zoals de holenmens dat at, dan wat wij nu eten.. aardappelen, rijst en andere granen aten zij niet .. en zeker niet al die toetjes en snacks die wij nu eten.. dus wat ik nu eet, is normaler dan wat 'men' als normaal beschouwt.
- bevalt mij echt uitstekend.. ik barst van de energie, voel me sterker en heb minder slaap nodig dan anders... in het weekend echter slaap ik door die KH een gat in de dag
- zorgt voor bijna uitsluitend vetverlies en nauwelijks spierverlies als het goed wordt toegepast..
- zorgt ervoor bij een verlaagd calorieverbruik er toch alle benodigde voedingsstoffen binnen komen (eiwitten, essentiële vetzuren en fytochemicaliën) terwijl de goedkope vulstof, zoals meelprodukten en andere koolhydraatleverancieers er uit wordt gehaald.

Dus.. dit soort commentaar kan ik missen als kiespijn!
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, het is maar net wat je normaal vind, of makkelijk ... nog zo één.

Ik vond het eerst moeilijk om voor espi te koken als ze hier langs kwam (ze is een IRL vriendin van mij), maar eigenljk stelt het geen fluit voor. De meeste groenten mogen, vlees, vis, eieren etc., altijd wel iets lekker van te maken met de juiste kruiden. En dan voor jezelf wat rijst erbij, voilà (doe ik ook als ik bij espi ga eten, voor mezelf een bakje rijst meenemen). Dus moeilijk .. echt niet!

En zeg dan niet dat dat verhaal over leptine toch zo ingewikkeld is .. Ook bij KH-houdende dieten kun je eindeloos doorbomen over hormoonhuishouding, wordt daardoor het dieet ineens moeilijk?
 
Je zou sowieso naar leptine moeten kijken wanneer je aan het dieeten bent.
Ketogeen is in mijn ogen ook helemaal niet nodig, maar ik heb het zelf ook een hele tijd geleden gedaan. Nu weet ik wel beter :D Maar zolang je er lekker bij voelt, waarom niet.
 
O ja.. ik heb net een zooi links in de sticky aangepast.. veel extra info over ketodiëten en nu ook een aantal links zoals over leptine erbij..
Daarnaast vooral een tweetal betere calorietellers..
 
Originally posted by Esperantisto
Marcel, zeik niet over dingen waar je geen verstand van hebt!

Een ketodieet
- staat een stuk dichter bij een normaal dieet zoals de holenmens dat at, dan wat wij nu eten.. aardappelen, rijst en andere granen aten zij niet .. en zeker niet al die toetjes en snacks die wij nu eten.. dus wat ik nu eet, is normaler dan wat 'men' als normaal beschouwt.

Hehe ja en hoe oud werden die? 25? 30? :D

Maar iig, ik denk dat allebei de manieren van afvallen effectief kunnen zijn en allebei hebben ze vast wel voor en nadelen.
Het is jammer dat ik nog thuis woon anders had ik van het voorjaar ook wel willen cutten op zo een ketodieet, maar dat is denk ik moeilijk te combineren met wat men hier thuis eet... :(
Nog maar een tijdje w88 dus
 
nou, ze werden niet oud doordat ze aan ziekten dood gingen, waar wij allemaal vaccins en noem maar op voor geneesmiddelen voor hebben..
Of dat wij een gebroken been etc. kunnen gipsen.. zij krepeerden dan vaak. Ook kennen wij geen hongersnood e.d. tenminste, niet hier in de Westerse wereld.. dwz beh. toen de Ieren masaal krepeerden omdat ze alleen op aardappels moesten leven van de Engelsen (in de 19e eeuw)

ALS ze oud werden, dan waren ze meestal hartstikke gezond met gave tanden ed. ook met veel meer spiermassa..
Dus niet het dieet en gezondheid door elkaar halen. .
 
Originally posted by Esperantisto
nou, ze werden niet oud doordat ze aan ziekten dood gingen, waar wij allemaal vaccins en noem maar op voor geneesmiddelen voor hebben..
Of dat wij een gebroken been etc. kunnen gipsen.. zij krepeerden dan vaak. Ook kennen wij geen hongersnood e.d. tenminste, niet hier in de Westerse wereld.. dwz beh. toen de Ieren masaal krepeerden omdat ze alleen op aardappels moesten leven van de Engelsen (in de 19e eeuw)

ALS ze oud werden, dan waren ze meestal hartstikke gezond met gave tanden ed. ook met veel meer spiermassa..
Dus niet het dieet en gezondheid door elkaar halen. .
Hè, espi, neem hem nou niet zo sereneus, hij zat je maar te pesten! ;)
 
dacht ut niet hoor.. die denkfout is snel gemaakt.. maar nu probeer ik af te nokken hier.. zat ook al te chatten met dutchgirl ;)
heeft me wat bestandjes gestuurd en ik haar dus we zijn wel ff zoet..
Ik ga zo eten : lekkere Thaise roerbakgroenten (met pepertjes!) en 2 kipfilets.. verdelen over 2 maaltijden.. ben al 1,5 uur te laat daarmee..
 
Haha, LOL, ik zat ook al te chatten met dutchgirl. Nou ja, chatten .. Dat doe ik niet he, ik stuur email :) Goed, ik zie je wel morgen rond half 7 voor het eten bij jou dan?

Jaaaa, chatten kan ook PRIMA hier :D :p
 
nog ff dan.. net 1/3e opgegeten of zo..
Nee gechat met MSN en per email bestandjes gestuurd..
Ik dacht, die Thaise roerbakmix (roerbakmixen zijn in de reclame bij AH) lust je vast niet.. er zitten pepertjes in en ik heb ook al een flinke lik sambal er bij gedaan.... heet eten bevordert toch ook de stofwisseling of niet soms! Effe blussen! ;)

Tot morgen..
 
Back
Naar boven