MuscleMeat

Voor lange(re) periode naar Amerika

Bezoekers in dit topic

Dat kan niet, je krijgt een werk visum als je wat te bieden hebt alleen arbeiten heeft geen zin, dus een top ondernemer of advocaat kan veel makkelijker naar the usa, dus ze nemen je niet aan. Je kan wel 3 maanden gaan en dan een baantje nemen maar daar is ook niks aan toch. Maar stel je ff voor dat je wel mag, dan zul je alleen maar moeten werken om rond te komen een studio is manhattan is al onbetaalbaar.

Voor de honderste keer, het gaat me puur om de vraag WAT heb je aan papieren etc nodig, en heb je een werkvisum nodig als je wilt werken. Als 18jarige mag je toch wel gewoon een werkvisum aanvragen bij je gewone visum lijkt me?



En trust me, over een baan, onderdak, en vrijetijdsbesteding in NY hoef jij je voor mij geen zorgen te maken. :rolleyes:
 
wat jij wilt kan niet je krijgt geen visum of werkvisum voor een jaar vraag het maar na op allesamerika.nl of het amerika forum
 
wat jij wilt kan niet je krijgt geen visum of werkvisum voor een jaar vraag het maar na op allesamerika.nl of het amerika forum

Oke wellicht geen werkvisum dat moet ik nog even checken,maar ik krijg wel een visum voor een jaar(18maanden visum) dat weet ik wel.

Tis geen irak jandoedel
 
wil je dan een jaar op je reet gaan zitten daar als ik jou was zou ik bij disney world in florida werken dat is pas hard
 
wil je dan een jaar op je reet gaan zitten daar als ik jou was zou ik bij disney world in florida werken dat is pas hard

Krakers uit een pand van je baas slaan is nog harder.
 
wil je dan een jaar op je reet gaan zitten daar als ik jou was zou ik bij disney world in florida werken dat is pas hard

Is het een mooi bord? :rolleyes:
 
Ik zou zeggen, neem even een kijkje op de website van de US Dept of State:
travel.state.gov

Daar kun je alles vinden over de verschillende visa.
Een werkvisum gaat vrees ik niet lukken. In principe moet je al een baan hebben aangeboden gekregen en het bedrijf moet je dan 'sponsoren' zoals ze dat noemen voor het betreffende visa. Maw het bedrijf moet het werkvisum aanvragen en niet jijzelf.

Het is dus niet zo eenvoudig om een 'blanco' werkvisum aan te vragen en in de locale kroeg achter de bar te gaan staan. Je kunt natuurlijk altijd illegaal werken. Je zult waarschijnlijk nooit gecontroleerd worden, maar het is de vraag of je werkgever daar mee instemt. Plus, ALS ze je pakken, ben je goed nat, en wordt je het land uitgezet plus je krijgt waarschijnlijk een ban van een paar jaar mee.

Je kunt natuurlijk ook als student gaan op een studentenvisum, volgens mij gaat dat iets eenvoudiger.
Uiteindelijk haal je je visum op bij het Amerikaanse Consulaat aan het Museumplein in A'dam.

Het AllesAmerika forum is trouwens idd een zeer goede bron van informatie.

Succes in ieder geval, want het is echt een prachtig land. Je moet alleen even door de vooroordelen heen kijken, want grappig genoeg worden deze vooral veroorzaakt door de mensen die er nog nooit zijn geweest... :rolleyes:

Amerika is helaas de laatste jaren erg strikt geworden qua immigratie, dus begin op tijd met regelen.
 
Thanks man, ik zal eens goed gaan rondkijken.

Een baan lukt wel ik kan wellicht regelen dat ik er een baan krijg dus dat komt wel goed.

Ik vind het btw ook een prachtland;)
 
Thanks man, ik zal eens goed gaan rondkijken.

Een baan lukt wel ik kan wellicht regelen dat ik er een baan krijg dus dat komt wel goed.

Ik vind het btw ook een prachtland;)

No prob. Laat maar weten als je nog vragen hebt.
 
wat ik had gelzen op andere fora´s.
is dat je niet langer dan 3 maanden in amerika mag blijven.
en dat je werken zo en zo al kan vergeten.
want in amerika zeggen ze:als een buitenlander(dit geval een nederlander) het werk kan doen,waarom kan een amerikaan het dan niet doen.
ze willen dus eerst amerikanen aan het werk krijgen.ipv een buitenlander.

lees dit anders even door

http://www.allesamerika.nl/forum/index.php

Deden ze dat in Nederland ook maar.
 
Back
Naar boven