AndroidHealthClinic

Voor snel resultaat

Bezoekers in dit topic

intered

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
39
Waardering
0
Hallo,

Ik fitness nu een jaar of 5, en zo langzamerhand begint er wat resultaat zichtbaar te worden. Sinds een half jaartje gebruik ik Whey Protein en af en toe Creatine.

Mijn doelstelling is om zo snel mogelijk flink wat spiermasse op te bouwen. Alleen weet ik niet goed welke suplumenten ik daar voor moet gebruiken. Weet wel dat ik niet meteen de "spuit" erin wil duwen en aan de sterke anabolen wil.

Zouden jullie mij advies hierin kunnen geven?
 
Als je naar 5 jaar resultaat begint te zien, is er een grote kans dat je op de korte termijn het meeste kunt winnen op het gebied van voeding.

Post je huidige voedingsschema eens in de voedingssectie, daar kun je aardig wat tips krijgen.

Het is namelijk niet ongewoon dat een beginner in zn eerste jaar 10-15kg aankomt met de juiste voedings- en trainingsschema's.

Succes :thumbup:
 
lionel zei:
Als je naar 5 jaar resultaat begint te zien, is er een grote kans dat je op de korte termijn het meeste kunt winnen op het gebied van voeding.

Post je huidige voedingsschema eens in de voedingssectie, daar kun je aardig wat tips krijgen.

Het is namelijk niet ongewoon dat een beginner in zn eerste jaar 10-15kg aankomt met de juiste voedings- en trainingsschema's.

Succes :thumbup:

Thanks voor het bericht!
Ik heb sinds een paar maanden een speciaal voedingsschema. Dus met het eten zit het nu wel goed, hoop ik :)

Maar ben meer benieuwd of er nog goede supplumenten zijn die snel resultaat geven.
 
Post je vreetschema toch maar even, wat gratis tips zijn nooit kwaad, natuurlijk!

Qua supplementen zijn een goede multi vitamine en whey shake de 'vereisten'. Daarnaast is creatine een arrdig goedje, al zul je hiervoor wel je voeding eerst op orde moeten hebben wil je er iets van merken.

Ik snap dat je een 'quick fix' wilt hebben, en dat voeding een beetje saai klinkt, maar er bestaat nou eenmaal niets anabolers dan voeding.

Vreet als een paard en gij zult groeien! ;)
 
Nou, hier komt het...

Ontbijt (7.00)

Een groot bord magere yoghurt of halfvolle melk met een laagje (= ca. 5 eetlepels muesli evt met extra rozijnen) of een groot bord zelfgemaakte pap met evt. rozijnen, halfvolle melk (bv havermout, brinta) of 3 volkoren boterhammen besmeerd met halvarine en belegd met kaas/vleeswaren en zoet beleg een melkproduct (bv. Karnemelk, halfvolle melk, magere kwark, Optimel etc.)
je kan bij alle 3 nemen:
Een stuk fruit
kop kruiden)thee; water/spa

500
Tussen Door (10.00) 2 belegde boterhammen met magere vleeswaren en 1x kaas flesje water 500 cc / spa of koffie thee 200

200
Brood maaltijd (13.00)
3 volkoren boterhammen
besmeerd met dieethalvarine
en belegd met 1x zoet; rest
vleeswaren of een eitje op brood of vis (proberen!!!) en beleg het tegelijk met tomaat/uitjes, komkommer, augurk etc.)
bidon water
stuk fruit of sap
water 500 cc

Tussen Door (15.30)
2 volkoren boterhammen
besmeerd met dieethalvarine
en belegd met magere vleeswaren en 1x zoet
500 cc water / thee 160

17.30-19.00 TrainingFitness – Conditioneel ca. 30 min. HF 130-150
Krachttraining ca. 60 min. Alleen water drinken; alleen als je je duizelig voelt slokjes sportdrank 6-8% koolhydraten
-
Na sporten
150 ml melk hv
2 eetlepels weyproteinen
250 cc water

Warme maaltijd
(20.00) Stukje mager vlees, vis of vleesvervanger ca. 100-125 gram (witte vis mag meer)
4 opscheplepels pasta/rijst of 4 aardappels
4 of meer opscheplepels groente
bereid met 1 eetlepel vloeibaar olie of vloeibaar bak en braadvet zo mogelijk 1 bakje salade of rauwkost evt. met dressing bv lepeltje yoghurtdressing

Tussen Door
(21.30) melkproduct met
3 el. Muesli
stuk fruit


Dit eetschema is samen gesteld door iemand die ook professionele sporters begeleid. Dus denk dat dit wel goed zit.
 
Te weinig Kcal denk ik zo ... Hoeveel weeg je (wat is je somatype?) ? En waarom alles mager? Vetten heb je ook nodig bro!
 
Als je doel is om massa te bouwen (aan te komen), kun je het volgende hanteren:

- Ga boven je dagelijks calorische behoefte zitten, dat houdt in dat je meer gaat consumeren dan dat je daadwerkelijk verbruikt. Dit overschot ga je nodig hebben :)
- Verdeel dit over zo'n zes-zeven maaltijden per dag.
- Neem voordat je gaat tukken een trage eiwitbron, zoals een bakje magere kwark. In die acht uur slaap wil je natuurlijk wel iets hebben om die spieren aan het werk te zetten ;)
- Neem vervolgens 's ochtends ook een whey shake, aangezien dit snel opgenomen wordt. Je hebt een hele tijd geteerd op dat bakje kwark, dus er mag snel wat eiwitten naar binnen (dit staat even los van je ontbijt)

Verder zou je wat meer kunnen varieren met groente, gevolgelte, vette vis, vlees, aardappels, rijst, pasta ga zo maar door.

En houd je qua whey proteine aan de servings zoals die op de verpakking staan vermeld. Volgens mij is twee eetlepels whey poeder namelijk vrij weinig.

Lees eens wat door de stickies in de voedingssectie, daar staat een boel nuttige shizzl tussen.

SUcces met groeien dude :)
 
Homer17 zei:
Te weinig Kcal denk ik zo ... Hoeveel weeg je (wat is je somatype?) ? En waarom alles mager? Vetten heb je ook nodig bro!

Me gewicht is 77kg (1m75 lang)
 
veel meer brood bro :O) dan word je groot
 
intered zei:
Hallo,

Ik fitness nu een jaar of 5, en zo langzamerhand begint er wat resultaat zichtbaar te worden. Sinds een half jaartje gebruik ik Whey Protein en af en toe Creatine.

Mijn doelstelling is om zo snel mogelijk flink wat spiermasse op te bouwen. Alleen weet ik niet goed welke suplumenten ik daar voor moet gebruiken. Weet wel dat ik niet meteen de "spuit" erin wil duwen en aan de sterke anabolen wil.

Zouden jullie mij advies hierin kunnen geven?

superdrol, m1t
 
Als je na 5 jaar 'eindelijk' wat resultaat gaat zien zou ik beginnen met echt trainen..
 
Back
Naar boven