AndroidHealthClinic

Voor sukkels die niet in evolutie geloven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bizons zetten ons dbb ras verder
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dumba de rattenfluisteraar van Hoogkarspel

rae134.jpg
 
Kan je nu ook in je eigen woorden vertellen wat Gould, Darwin en de dubieuze Spetner nu precies vertellen en welke argumenten ze gebruiken in het creationisme/evolutionisme 'debat' Melkisgoed, want de mate van selectiviteit van je copy/paste werk lijkt aan te geven dat je er werkelijk geen reet van snapt behalve dat je ergens het idee hebt dat je hiermee je denkpatronen bevestigd hebt.

Lees de bronnen.
 
Maar leg het eens in je eigen woorden uit, samengevat. Ik heb zo het vermoeden dat je dit niet op een fatsoenlijke manier kan.
 
Maar leg het eens in je eigen woorden uit, samengevat. Ik heb zo het vermoeden dat je dit niet op een fatsoenlijke manier kan.

In één zin samengevat:

De evolutietheorie is ontkracht en naar het land der fabels verwezen.

Ik denk dat ik meer dan genoeg heb gezegd.
 
ani019.gif


Evolueert in :

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jongens we wisten toch al dat die zou gebeuren, was een kwestie van tijd.
 
In één zin samengevat:

De evolutietheorie is ontkracht en naar het land der fabels verwezen.

Ik denk dat ik meer dan genoeg heb gezegd.


Ok, vermoedens bevestigd.

Welkom op mijn ignore lijst samen met DBB's 14-jarige klapmongolen.
 
Ok, vermoedens bevestigd.

Welkom op mijn ignore lijst samen met DBB's 14-jarige klapmongolen.

:roflol:

EDIT: Trouwens ook een ongelukkige topictitel, ''geloven'' heeft geen plaats in de reguliere wetenschap. Het is meer empirische aannemen totdat het tegendeel is bewezen:D


:mier:
 
Laatst bewerkt:
Ok, vermoedens bevestigd.

Welkom op mijn ignore lijst samen met DBB's 14-jarige klapmongolen.

Haha, hij staat er bij mij ook al een tijdje op. Bevalt prima. :roflol:
 
:roflol:

EDIT: Trouwens ook een ongelukkige topictitel, ''geloven'' heeft geen plaats in de reguliere wetenschap. Het is meer empirische aannemen totdat het tegendeel is bewezen:D


:mier:

De evolutietheorie is geen wetenschap.
De evolutietheorie is een filosofie gebasseerd op het materialisme en claimt dat materia altijd heeft bestaan en altijd zal bestaan.

Dit is al ontkracht met de Big-Bang theorie.
 
Er zijn genoeg gelovigen die wel geloven in wat hun 'microevolutie' noemen, als zoiets in feite bestaat. Dus hiermee zal je ze nog niet overtuigen.

Frappant is wel dat een gelovige in het geval van de Bijbel gelooft in datgene wat niet gezien wordt in tegenstelling tot wat wel 'gezien' wordt. In het geval van de evolutie is het voor een gelovige precies andersom. Dan geloven ze alleen wat ze zien, maar niet wat ze niet direct 'zien'. Een sterk staaltje cognitieve dissonantie.
 
Ik doe daar ook aan mee, ik word heel zenuwachtig van melkisgoed. Het is net alsof Wikipedia zelf hier komt posten...
:roflol: erg herkenbaar inderdaad
 
De evolutietheorie is geen wetenschap.
De evolutietheorie is een filosofie gebasseerd op het materialisme en claimt dat materia altijd heeft bestaan en altijd zal bestaan.

Dit is al ontkracht met de Big-Bang theorie.

Als je de term wetenschap wilt ontleden in de lijn der filosofie gaat het meer om het vraagstuk wat iets weten daadwerkelijk inhoudt, het ''wetenschap hebben van'' (ik neem aan dat je eerste zin dit impliceert). Wetenschap in haar meest zuivere vorm houdt zich echter niet bezig met terminologie maar met bestudering in de vorm van toetsen aan de empirie.

Zoals je misschien weet uit de wetenschapsfilosofie wordt wel eens gesproken van paradigma's. We bevinden ons zodoende in een paradigma vandaag de dag. De evolutieleer is daar deel van. Om deze leer (die men tracht te toetsen aan de empirie dat vooralsnog lukt zonder nekkende crisis) te bestempelen als een filosofie gebaseerd op materialisme vind ik een zweverige zwetserige opmerking. Ik ruik angst.

Wetenschap is geen dogmaleer, als er iets ontdekt wordt dat ingaat tegen de evolutieleer is de wetenschap daar als eerste bij. We zijn verdomme geen kerkgenootschap. We zoeken dan simpelweg een nieuw paradigma met bijbehorende blauwdruk.

Je laatste zinnen komen dan ook over als een verwarde poging met terminologie die geen steek houden. Zo niet, sorry, ik kom er echter niet uit met mijn ratio.

Echter wil ik nog kort even met klem wijzen op het verschil tussen wetenschap en geloven dat veel mensen ten onrechte (wegens georven calvinistisch denkpatroon) durven te verwarren. Zo ook spreek ik de dbbérs aan die heel de tijd dwepen met anti-kerk leer. Verwar de zaken niet. Het sluit elkaar niet uit mits strikt gescheiden gehouden, alhoewel kerkleer wel heel moeilijk (onmogelijk) wordt als men op de hoogte is van enkele zaken in de wetenschap. Zalig zijn de onwetende, zo ook, melkisgoed.

-Snakeman
 
Back
Naar boven