Fitness Seller

Vooral liquid calories

Bezoekers in dit topic

Jorrit

Novice
Lid geworden
22 sep 2021
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
95kg
Vetpercentage
25%
Ik ben benieuwd naar jullie mening over liquid calories. Ik vraag mij wel eens af of er evenveel voedingsstoffen loskomen bij het innemen van shakes dan 'normaal eten' / kauwen.
Verder blend ik bijna 2500 (of meer) van mijn dagelijkse 3750 / 4000 calorieën. Eigenlijk alles behalve avondeten en tussendoortjes. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
 
Lijkt mij niet te vreten.
 
Waarom blend je zoveel eten?
 
Waarom denk je dat je minder voedingsstoffen zou opnemen?
 
Behalve dat je bij het kauwen ook enzymes aanmaakt die je spijsvertering kunnen verbeteren, en je misschien sneller terug honger krijgt van het vloeibare volume zie ik het probleem niet.
 
Is niet goed voor je vertering op den duur.
 
Doet me denken aan de papjes van mijn kinderen. Ik zie enkel het nut ervan als je geen tanden hebt.
 
Ik kan best begrijpen dat wanneer je 4k + aan kcals moet eten dat je dan een deel in de blender gooit. Ik denk niet dat voedingswaarden zullen veranderen daardoor.

Ik zou het zelf niet doen maar ik hoef gelukkig ook geen 3500-4000 kcals te eten.
 
Kan 2 kanten opdenken.
Enerzijds komen er geen.of minder speekselenzymen in je voeding watvde vertering kan vertragen/verminderen.
Anderzijds is t al vloeibaar en beter verteerbaar.
Of dit slecht is ... durf ik niet te zeggen.
Ik weet wel dat lang op vloeibare voeding leven je maag en darmen "lui" maakt. En dat als je een keer goed ergens gaat eten met veel vaste voeding in ene je behoorlijk last van je darmen en maag kan krijgen door slechtere vertering.
 
Ik eet zo'n 4000 kcals om op onderhoud te blijven. Daarvan bestaat momenteel zo'n 1500 kcals uit vloeibare voeding (fine oats, water, whey, fruit).
Ik ervaar er geen problemen mee, ik zie er ook geen probleem in indien je geen last hebt met vertering oid.

Wel grappig, sommige leden knallen er enkele liters fruitsap in maar daar hoor je ook niemand iets over zeggen..want ja..doe staat er yearround beter bij dus jaaa
 
Back
Naar boven