XXL Nutrition

Voorbereiding eerste kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jasper P

Novice
Lid geworden
13 mrt 2015
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
102kg
Hoi,

Ik wil binnenkort, of in ieder geval binnen een jaar, beginnen met mijn eerste kuur. Juist omdat dit mijn eerste kuur zal zijn ben ik enigszins onzeker over een aantal zaken. Daarom wil ik mijn voorbereiding tot dus ver hier voorleggen om zodoende wat feedback te verkrijgen.

Ik heb verder geen achtergrond in geneeskunde, celbiologie of iets dergelijks waardoor ik bepaalde artikelen niet altijd volledig begrijp of op waarde kan schatten. Ik ben me er van bewust dat er bij kuren in veel gevallen een bepaalde mate van blind vertrouwen komt kijken (vooral bij beginners als ikzelf) en dat het misschien ondoenlijk is om alles volledig te begrijpen / overzien.

Hieronder de relevante punten uit mijn “voorbereidingsdocument” tot dus ver. Ik heb in dit document ook een aantal informatieve stukken opgenomen alsmede wat stukken over voeding en training, maar deze heb ik hier achterwege gelaten; het onderstaande bevat alleen informatie over de geplande kuur zelf, omdat dit het deel is waar ik graag feedback op zou willen hebben. Aan het eind heb ik nog een aantal concrete vragen geplaatst.

Kuur basis
Code:
Week     Middel                              Dosering            Verdeling
-----    --------------------------------    ----------------    ----------------
1-12     Testosterone Enanthate (Test-E)     500  mg per week    2 keer per week
1-14	 Human Chorionic Gonadotropin (hCG)  1000 iU per week    2 keer per week
14-17    Nolvadex (Tamoxifen)                20   mg per dag     -
* Weekintervallen zijn inclusief; hCG wordt dus bijvoorbeeld ook nog in de eerste week van de nakuur gezet.


Kuur kickstart opties

Ik wil de bovenstaande (bulk)kuur gaan kickstarten met dianabol. Deze sectie bevat een overzicht van de kickstarts die ik had gedocumenteerd voordat ik een keuze had gemaakt.

  • Optie 1: Winstrol (Stanozolol)
    Code:
    Week     Middel                              Dosering            Verdeling
    -----    --------------------------------    ----------------    -------------------------
    1-4      Winstrol (Stanozolol)               40 mg per dag       2 of 4 keer 10mg per dag

    Winstrol is een zwakke androgeen waardoor de winsten beperkt zullen zijn. Verder aromatiseert het niet, dus zal het geen oestrogeen gerelateerde bijeffecten hebben. Winstrol wordt voornamelijk gebruikt tijdens het cutten met het doel spiermassa te behouden. Het bevordert spierkracht en spierhardheid. Een van de meest voorkomende bijwerkingen is gewrichtspijn. Verder: http://wiki.dutchbodybuilding.com/Winstrol

  • Optie 2: Dianabol (Methandrostenolone)
    Code:
    Week     Middel                              Dosering            Verdeling
    -----    --------------------------------    ----------------    -------------------------
    1-4       Dianabol (Methandrostenolone)      30-40 mg per dag    2 of 4 keer 10mg per dag

    Dianabol aromatiseert sterk, waardoor er een relatief hoge kans is op gynecomastie en er veel vocht zal worden vastgehouden (alsmede andere oestrogene effecten). Het is dus belangrijk om middelen die dit tegen gaan bij de hand te hebben. Dianabol is een heftiger middel dan bijvoorbeeld winstrol en wordt veelal gebruikt als kickstarter voor bulk kuren.


Aanmaak hCG

hCG wordt doorgaans geleverd in 5000 iU, dit mengen met 2 ml bacteriostatisch water geeft 2500 iU/ml zodat per injectiemoment (zie verderop) 0,2 ml gezet dient te worden. Aangemaakte hCG moet in de koelkast worden bewaard (zie “Opslag”). hCG wordt vaak geleverd met steriel water in plaats van becteriostatisch water. Dit is minder lang goed te houden, gebruik daarom bacteriostatisch water.

Relevante videos:
http://www.youtube.com/watch?v=zpP0TjLK1wA
http://www.youtube.com/watch?v=y6_FMWQFmCc


Opslag

Alles behalve (aangemaakte) hCG mag op kamertemperatuur worden opgeslagen en blijft lang goed. hCG blijft zo’n 6 weken goed in de koelkast (wanneer aangemaakt met bacteriostatisch water).

Opmerking: Spuiten met hCG kun je klaarmaken en dan mogelijk invriezen, maar het is niet helemaal duidelijk of dat kwaad kan (http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/hcg-380159/); in de koelkast bewaren heeft de voorkeur.


Injecteren

Testosteron-enanthaat wordt intramusculair geïnjecteerd. De glutes hebben hierbij de voorkeur, gezien deze plek het minst last oplevert (http://spotinjections.com/glute.htm ). Omdat ik mezelf moet injecteren ga ik waarschijnlijk voor de quadriceps (http://spotinjections.com/thigh.htm). Voor het injecteren zelf zal ik de volgende procedure volgen: http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/intramusculaire-im-injectieprocedure-350007/ .

hCG zal in het buikvet worden geinjecteerd met een insulinespuit.


Injectiemateriaal

Voor injecteren in glutes: 0,8 x 40mm (0,7 x 40mm ook mogelijk).
http://www.daxtrio.nl/injectiemater...ald-bd-microlance-21g-0-8x40mm-groen-100.html

Voor injecteren in quadriceps: 0,6 x 25mm.
http://www.daxtrio.nl/injectiemater...ald-bd-microlance-23g-0-6x25mm-blauw-100.html

Voor optrekken: 1,2 x 40mm.
http://www.daxtrio.nl/injectiemater...aald-bd-microlance-18g-1-2x40mm-roze-100.html

Voor hCG (insulinespuit): 0,33 x 12,7mm
http://www.daxtrio.nl/injectiemater...rofine-05ml-u100-naald-033mm-29g-x-127mm.html

Spuiten: 2 ml capaciteit.
http://www.daxtrio.nl/injectiemater...3-delig/injectiespuit-bd-emerald-2ml-100.html

Naaldencontainer om de naalden veilig weg te gooien.
http://www.daxtrio.nl/injectiemateriaal/naaldcontainers/naaldencontainer-2-liter.html

Sterilisatiemateriaal (Alcohol / watten / doekjes/etc).
http://www.daxtrio.nl/reiniging-en-...infectie/alcoholdeppers-per-stuk-verpakt.html


Injectiemomenten

Vaker injecteren is beter in verband met stabiele bloedwaardes. Voor test-e met deze dosering zou 2 keer per week goed zijn, bijvoorbeeld maandag en donderdag. De halveringstijd van test-e is 10-14 dagen (lange ester, dus lange halveringstijd).


Procedures bij bijeffecten

Oestrogeen gerelateerde bijwerkingen
Als bijwerkingen gerelateerd aan oestrogeen (vooral gynaecomastie) dusdanig merkbaar worden, een Nolvadex traject starten van 20mg/dag totdat de problemen verdwijnen(want de middelen verminderen spierwinst). Eventueel ophogen naar 30mg/dag. Als het niet wegtrekt het bovenstaande combineren met 0,5-1,0 mg Arimidex of 20mg Aromasin per dag.

Post Injection Pain (PIP)
Pijnstillers (Ibuprofen) een uur voor de injectie innemen. Verder de injectieplek masseren na de injectie, langzaam inspuiten, warme douche zowel voor als na de injectie, etc.

Leverschade
Mogelijk mariadistel na kickstart (orals) voor het reinigen van de lever? De dosering hiervan moet nog worden opgezocht.

Acne
Vitamine B5 (5 – 10g per dag) en Zink supplementen , als het erger wordt eventueel Roaccutane (moet worden voorgeschreven door een huisarts), maar dat is een vrij heftig middel.

Vochtretentie
Om dit te minimaliseren dient de zoutinname beperkt te worden. Ook moet gelet worden op de inname van koolhydraten.


Nakuur / Post Cycle Theraphy (PCT)

De nakuur begint 2 weken na de laatste inject (want we gebruiken een lange ester) . De standaard voor deze kuur lijkt te zijn: 20mg Nolvadex per dag voor 4 weken.

Vragen
  1. (Algemeen) Bevat het bovenstaande fouten en/of dingen die verbeterd kunnen / zouden moeten worden?
  2. Ik weet niet helemaal zeker of deze vraag is toegestaan, maar gezien het een algemene vraag is m.b.t. oplichting stel ik hem toch maar. Ik heb geen contacten die me kunnen helpen aan de middelen die nodig zijn voor de kuur. Daarom ben ik genoodzaakt een enorm risico te nemen en online op zoek te gaan. Na wat zoekwerk ben ik in contact gekomen met het UG lab genaamd Generic Supplements (GS). Uit voorzichtigheid heb ik eerst een enkele vial test-e besteld. Het contact verliep soepel en het product werd snel geleverd. Vervolgens heb ik een grotere bestelling geplaatst, maar na het verrichten van de betaling heeft GS niets meer van zich laten horen en worden al mijn mails (in middels 3 stuks verspreid over een week) genegeerd waar eerder binnen 24 uur werd gereageerd. Dit is inmiddels iets meer dan een week geleden en ik ben bang dat ik ben opgelicht. Wat ik minstens zo vervelend vind is dat ik hier niet echt een les uit kan trekken. Ik moet dergelijke risico's gaan nemen omdat ik geen andere keuze heb, en heb het al zo voorzichtig mogelijk gedaan door eerst een kleine bestelling te plaatsen om enig vertrouwen te krijgen. Het gaat hier om een (voor mij) behoorlijk bedrag (€200) en ik kan me dit niet veel vaker permitteren. Sowieso zal ik h.e.e.a. moeten uitstellen na zoiets omdat ik het bedrag niet direct nog een keer op kan hoesten. Zijn er manieren waarop ik mezelf beter had kunnen beschermen? Het enige dat ik misschien had kunnen doen is alles in kleine beetjes bestellen, maar de extra verzendkosten die dat met zich mee brengt zijn vrij hoog.
  3. Ik lees verschillende verhalen wat betreft het verdelen van orals over de dag. De één stelt dat het zoveel mogelijk verdelen het best is gezien de korte halfwaardetijd, de ander stelt dat het niet nodig is, en dat je het kan verspreiden over 2 momenten op de dag (of soms zelf alles in één keer).
  4. Over doseringen van dianabol lees ik verschillende dingen. Doseringen variëren van 20mg tot 50mg. Ik weet niet wat inmiddels achterhaald is en wat niet. Wat zijn tegenwoordig de gebruikelijke doseringen?
  5. Een van de meest ingewikkelde dingen van de kuur vind ik PCT en de procedures voor het omgaan met bijeffecten. Is de procedure voor het omgaan met oestrogeen gerelateerde bijeffecten zoals ik het hierboven heb omschreven goed? Ik twijfel zelf over het beginnen met Nolvadex alvorens over te stappen op arimidex of aromasin. In hoeverre ik het nu begrijp: Nolvadex is een SERM, en bezet dus oestrogeenreceptoren waardoor oestrogenen hier niet meer aan kunnen binden. Is het niet zo dat enkel Nolvadex hiermee nooit een probleem zou kunnen verminderen? Op z'n best zou het het probleem sterk af kunnen remmen, maar zodra je stopt met nolvadex hebben de aanwezige oestrogenen (die misschien wel zijn toegenomen in de tussentijd) weer een mogelijkheid om te binden (tijdens de kuur. In de nakuur komt de eigen testproductie weer op gang waardoor het geen probleem meer is). Zou het hierom niet beter zijn om naast nolvadex ook direct een AI te nemen (aromasin / arimidex)?
  6. Als vervolg op mijn vorige vraag: er zijn verschillende AI om te kiezen. Ik zou zelf op het moment kiezen voor Aromasin in plaats van Arimidex, hoewel Arimidex wordt gezien als een sterker middel. Dit laatste snap ik niet. Arimidex is een type 2 aromatase inhibitor, waardoor de binding met het aromatase enzym weer ongedaan kan worden gemaakt en deze weer gebruikt kan worden voor aromatisering. Aromasin is een type 1 aromatase inhibitor, en vormt dus een permanente binding met het aromatse enzym, waardoor deze dus nooit meer kan worden ingezet voor aromatiseringsdoeleinden. Maakt dit niet dat aromasin beter is om te gebruiken dan arimidex? Waarom zou ik tijdens mijn kuur arimidex moeten gebruiken in plaats van aromasin?
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel jaar train nu je, en wat voor niveau van krachttraining? En wat is je vetpercentage?

2.Je hebt je wel goed voorbereid zo te zien, ik zou niet weten als een lab op gegeven moment niet meer leverd wat je dan kan doen, daarom heb ik al mijn kuren via een persoon besteld die ik ken ik die regelmatig spreek.
3.Ik heb bij mijn kuur gewoon twee per week geinjecteerd en niet over de dag verdeelt, dat doen de meesten hier volgens mij. 4.40mg zou ik zeggen (dat kun je ook wel teruglezen in de kuurlogs hier op DBB). Ik zou niet kiezen voor Dianabol als je massa wilt bouwen, maar dat is eerder persoonlijk voorkeur, omdat ik meer merk effect van injects dan orals. Of je zou Dianabol moeten injecteren.
5&6.Nakuren gewoon 3-4 weken met 20mg Nolvadex (ik ben er goed door hersteld, maar verschilt ook weer per persoon).
 
Laatst bewerkt:
Goed ingelezen man, Heb precies dezelfde kuur gedaan!
Alleen heb ik als kickstart anavar gebruikt maar als ik er op terug kijk had ik lekker niks gebruikt qua oral.
Het is de onderdrukking en moeite echt niet waard, gekloot met de halfwaardetijd van die pillen er ook nog bij.
Daarnaast is het echt niks in vergelijking met test en zal het je alsnog wel een goede 70euro kosten!

Ohja, qua vochtretentie moet je niet alleen op je zout maar ook je koolhydraten letten!
 
Hoeveel jaar train nu je
Nu zo'n 2,5 - 3 jaar. Het exacte beginpunt is niet heel duidelijk; in het begin heb ik een tijdje aangemodderd, ik kende niemand die me wegwijs kon maken.

en wat voor niveau van krachttraining?
Mijn statistieken voor de grote 3 zijn momenteel als volgt:

Bench press: 125kg x 3
Deadlift: 180kg x 2
Squat: 130 x 3

Ik besef me dat met name mijn squat erg laag is; dit komt voornamelijk doordat ik hier een tijd gas terug op heb moeten nemen wegens een knie blessure. Op het moment is het grotendeels hersteld en heb ik hier minimaal last van, maar ben nog steeds een beetje huiverig voor zwaar squatten. Ik probeer het weer langzaam op te bouwen en focus me nu meer op wat volume werk totdat ik volledig pijnloos zwaarder kan squatten.

Op de rest valt naturel ook nog wel iets te winnen waarschijnlijk, maar ik vind dit voor mezelf geen reden om niet aan een (beginners)kuur te beginnen.


En wat is je vetpercentage?
Dit is in mijn sportschool helaas niet goed meetbaar (enkel middels bio impedantie, niet via een huidplooimeting). Ik heb de afgelopen 3 maanden lopen cutten, dus kan enkel stellen dat mijn vetpercentage relatief laag is ten opzichte van de voorgaande maanden..


2.Je hebt je wel goed voorbereid zo te zien, ik zou niet weten als een lab op gegeven moment niet meer leverd wat je dan kan doen, daarom heb ik al mijn kuren via een persoon besteld die ik ken ik die regelmatig spreek.
Dat zou voor mij ook de voorkeur hebben. Helaas heb ik die optie niet. Het gaat me ook niet zo zeer om wat ik kan doen als een lab niet levert (want daar valt gewoon niets tegen te doen, afgezien van je verliezen pakken en verder gaan), maar meer over wat ik zou kunnen doen om een volgende keer niet op een dergelijke manier te eindigen, gezien ik genoodzaakt ben me weer in een dergelijke risicovolle positie te plaatsen.


3.Ik heb bij mijn kuur gewoon twee per week geinjecteerd en niet over de dag verdeelt, dat doen de meesten hier volgens mij.

Oké, gewoon alle orals op één moment nemen dus.

4.40mg zou ik zeggen (dat kun je ook wel teruglezen in de kuurlogs hier op DBB). Ik zou niet kiezen voor Dianabol als je massa wilt bouwen, maar dat is eerder persoonlijk voorkeur, omdat ik meer merk effect van injects dan orals. Of je zou Dianabol moeten injecteren.

40mg is inderdaad wat ik ook in meerdere logs heb teruggezien. Er zijn echter ook wat posts (meestal wat ouder) die stellen dat 30mg al ruim voldoende is, vandaar voor de zekerheid de vraag. Maar 40mg is dus gangbaar nu.

Je zou zelf geen oral adviseren, zou je dan adviseren om helemaal geen kickstart te doen, of om een inject kickstart te doen? (bijvoorbeeld een korte ester zoals test-p?) Ik weet niet echt of ik dit zou gaan doen bij een allereerste kuur omdat je hier vaker voor moet prikken, maar als het veel meerwaarde heeft zou ik het overwegen.


5&6.Nakuren gewoon 3-4 weken met 20mg Nolvadex (ik ben er goed door hersteld, maar verschilt ook weer per persoon).

Oké. Ik ben een beetje een "maar wat als"-persoon en wil eigenlijk altijd een plan hebben voor als er iets mis gaat. Het lijkt me bijzonder stressvol als er iets mis gaat en je ter plekke moet gaan verzinnen wat je ermee aan moet. Ik lees ook wel eens dat Aromasin tijdens een nakuur gebruikt wordt naast Nolvadex (soms als het samengestelde product Arofixen). Wanneer zou je dit doen? Ik kon niet echt achterhalen wat hier precies een nadeel voor zou zijn, afgezien van dat het mentaal wat zwaarder zou zijn (depressies e.d.)


Goed ingelezen man, Heb precies dezelfde kuur gedaan!
Alleen heb ik als kickstart anavar gebruikt maar als ik er op terug kijk had ik lekker niks gebruikt qua oral.
Het is de onderdrukking en moeite echt niet waard, gekloot met de halfwaardetijd van die pillen er ook nog bij.
Daarnaast is het echt niks in vergelijking met test en zal het je alsnog wel een goede 70euro kosten!

Hey, ik heb een tijd terug het merendeel van je log bekeken, erg informatief! Deze ervaring met orals is wel zinvol. Denk je dat je mening anders zou zijn wanneer het om dbol ging (wat volgens mij een wat heftiger effect heeft, correct me if I'm wrong) in plaats van anavar? Ik hoop dat je met die prijs de meerwaarde van de orals bedoelt, anders ben ik naast opgelicht ook nog eens overpriced :grumble:.



Ohja, qua vochtretentie moet je niet alleen op je zout maar ook je koolhydraten letten!

Goede tip! Ik zal mijn oorspronkelijk post wijzigen, mocht iemand er een keer toevallig op stuiten bij zijn voorbereiding.
 
Bedankt voor de reacties guidovbrakel en BulkingTMS! Ik heb gisteren een uitgebreidere reactie zitten typen, maar deze moest eerst worden goedgekeurd door een moderator. Deze zal binnenkort wel zichtbaar zijn denk ik. :)
 
jij gaat het maken.
 
Super goede voorbereiding, hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
En je zal al wel een PM of -tig ontvangen hebben ivm veilige leveranciers :-)
 
Super goede voorbereiding, hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
En je zal al wel een PM of -tig ontvangen hebben ivm veilige leveranciers :-)

Thanks! Ik heb zeker geen tig berichten ontvangen, maar wel een paar. Zodra ik weer iets te besteden heb maar eens kijken of ik er wat mee kan; m'n vertrouwen in mensen is redelijk geschaad, en er komt toch een hoop blind vertrouwen bij kijken (is het niet bij levering, dan is het wel bij kwaliteit).

Tevens is de reactie waar ik eerder over sprak inmiddels goedgekeurd door een moderator, en dus zichtbaar.

Ik ben nog vooral op zoek naar antwoorden op vraag 5 en/of 6; de rest heb ik inmiddels wel duidelijk denk ik.

Iemand wees me overigens op het volgende topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/eerste-kuur-toch-geen-test-e-380716/ . Hierin heeft iemand ook een slechte ervaring met Generic Supplements (GS), maar krijgt deze (na ongeveer een maand) uiteindelijk toch zijn bestelling. Ik zal de komende 2 weken elke maandag een mail sturen, en kijken wat er gebeurt.. Ik verwacht er niet veel meer van, maar mocht ik toch nog iets horen dan zal ik dat ook hier posten voor het geval mensen in een soortgelijke situatie zitten.

-edit-
Ik kan overigens niet reageren op privéberichten wegens mijn postcount. Dit is dus niets persoonlijks o.i.d.!
 
mocht ik toch nog iets horen dan zal ik dat ook hier posten voor het geval mensen in een soortgelijke situatie zitten.

Afgelopen maandag heb ik dan eindelijk een reactie ontvangen, en vandaag heb ik mijn bestelling binnen gekregen. Ik weet niet of het bestaan van dit topic hier aan heeft bijgedragen, maar ik ben eigenlijk al lang blij dat ik heb gekregen waar ik voor heb betaald. De e-mail afhandeling van GS is dus verre van optimaal en valt veel op aan te merken, maar uiteindelijk hebben ze het product dus wél geleverd en zijn het dus geen oplichters.
 
Organiseer je ook feesten en partijen? Bizar goeie voorbereiding man :)
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]




Haha met stipt op 1 qua voorbereiding, knappe jongen die op jou wat aan te merken heeft.
:bow: :bow: :bow:
 
eentje zegt hier ; hij gaat het maken, de andere goed ingelezen, goed voorbereid, vele kunnen van jou leren.

Kinderachtig. Elke bodybuilder heeft zijn verstand op 0 gezet en aan de pillen gezeten, geen enkel bodybuilder is net als deze gozer een hele theorie beginnen maken.

Een basis hebben (training+Voeding) en goeie AAS en iedereen knalt je hoeft niet perse zon theorie online gooien
 
eentje zegt hier ; hij gaat het maken, de andere goed ingelezen, goed voorbereid, vele kunnen van jou leren.

Kinderachtig. Elke bodybuilder heeft zijn verstand op 0 gezet en aan de pillen gezeten, geen enkel bodybuilder is net als deze gozer een hele theorie beginnen maken.

Een basis hebben (training+Voeding) en goeie AAS en iedereen knalt je hoeft niet perse zon theorie online gooien

Weet niet hoe lang jij op het forum rond doolt...Maar deze jongen heeft in ieder geval serieus ze best gedaan.En is een x niet zo'n figuur dat net voor de zomer binnen komt vallen met ik ga 1000 test p per 6 uur zetten en Tren a en e 5x per dag.Ik ben dan ook van mening dat zo'n instelling ook zijn training etc zal beinvloeden.

Maar goed zoals gezegd, na zoveel onzin dat voorbij komt is dit een verademing.
Nogmaals me complimenten en succes!


[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Weet niet hoe lang jij op het forum rond doolt...Maar deze jongen heeft in ieder geval serieus ze best gedaan.En is een x niet zo'n figuur dat net voor de zomer binnen komt vallen met ik ga 1000 test p per 6 uur zetten en Tren a en e 5x per dag.Ik ben dan ook van mening dat zo'n instelling ook zijn training etc zal beinvloeden.

Maar goed zoals gezegd, na zoveel onzin dat voorbij komt is dit een verademing.
Nogmaals me complimenten en succes!


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus omdat die mensen die kuur gedaan hebben zijn nergens nu? Bodybuilders van nu hadden ook geen verstand van AAS en toch hebben ze gekuurd en kijk waar ze nu zijn. Om AAS te gebruiken moet je geen theorie neer leggen. Ookal legt deze jongen het oh zo perfect uit op een forum wie zeg dat hij het perfect zal uitvoeren?
 
Iemand wees me overigens op het volgende topic: http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/eerste-kuur-toch-geen-test-e-380716/ . Hierin heeft iemand ook een slechte ervaring met Generic Supplements (GS), maar krijgt deze (na ongeveer een maand) uiteindelijk toch zijn bestelling. Ik zal de komende 2 weken elke maandag een mail sturen, en kijken wat er gebeurt.. Ik verwacht er niet veel meer van, maar mocht ik toch nog iets horen dan zal ik dat ook hier posten voor het geval mensen in een soortgelijke situatie zitten. -edit- Ik kan overigens niet reageren op privéberichten wegens mijn postcount. Dit is dus niets persoonlijks o.i.d.!

Dat was mijn topic ;)

Ik dacht ook even dat ik gelicht zou zijn maar uiteindelijk is het pakje netjes aangekomen. Normaal zou de kwaliteit goed moeten zijn (dat hoor/lees ik toch overal).

Mijn kuur staat maar binnen een paar maanden gepland dus kan ik het nog niet uit eigen ervaring zeggen.

Succes met je kuur!
 
eentje zegt hier ; hij gaat het maken, de andere goed ingelezen, goed voorbereid, vele kunnen van jou leren.

Kinderachtig. Elke bodybuilder heeft zijn verstand op 0 gezet en aan de pillen gezeten, geen enkel bodybuilder is net als deze gozer een hele theorie beginnen maken.

Een basis hebben (training+Voeding) en goeie AAS en iedereen knalt je hoeft niet perse zon theorie online gooien

Mwopmwoooop lekker pillen knallen en hard gaaan :o Ik zie helaas topics waarbij mensen met 0 ervaring AAS gekocht hebben en halverwege de kuur vragen of een nakuur nodig is. Dan is TS met respectabele stats (mits degelijk vet%) en goede planning toch een prettige afwisseling.
 
Mwopmwoooop lekker pillen knallen en hard gaaan :o Ik zie helaas topics waarbij mensen met 0 ervaring AAS gekocht hebben en halverwege de kuur vragen of een nakuur nodig is. Dan is TS met respectabele stats (mits degelijk vet%) en goede planning toch een prettige afwisseling.

Oke een prettige afwisseling. Fijn
Maar om te roepen ' je gaat het maken '

Please..
 
Oke een prettige afwisseling. Fijn
Maar om te roepen ' je gaat het maken '

Please..

"jij gaat het maken" neem je volgens mij iets te letterlijk, natuurlijk zeggen we niet dat de beste jongen 7x de mr olumpia gaat winnen.
 
ik denk dat jasper het ook voor zichzelf goed en uitgebreid op papier wilt hebben zodat hij ten alle tijden nog ff terug kan linken naar zijn topic. voorbereiding is niks mis mee en er kunnen idd veel mensen een voorbeeld aan nemen. wil niet zeggen dat hij nu god is en max uit zijn kuur gaat halen.. misschien word het wel niks. desondanks zie ik toch liever zo een topic dan een topic waarvan je er per week 10 voorbij ziet komen met voorstellen en theorieen die helemaal nergens over gaan.

verder ben ik het wel met eatandgain eens. beter starten met een oké basis, zowel fysiek als voeding, ken je lichaam - dan zonder deze 2 maar wel 3 A4'tjes theorie online gooien.
 
Ik nader momenteel de vierde week van de hierboven omschreven kuur, en ik begin me zorgen te maken over de kwaliteit van mijn gear.

Ik stuitte vandaag op een topic (http://forum.dutchbodybuilding.com/f17/gs-test-e-winstrol-nolvadex-382725/#post9133163) waarin meerdere mensen met dezelfde batch aangeven dat ze vermoeden dat het niet werkt zoals het zou moeten werken (ik kan er door mijn postcount niet reageren). Ook ik merk nog steeds niets, ook al zou het in week 3 toch wel merkbaar moeten zijn als ik anderen mag geloven. Ik ben wel een aantal kilo's aangekomen, maar dat kan ook prima komen omdat ik flink wat eet en voor m'n kuur pas uit een cut kwam. Ook van de dbol kickstart die inmiddels bijna is afgelopen merk ik helemaal niets, en dat had ik toch zeker wel verwacht.

Ik baal hier natuurlijk enorm van, vooral omdat ik als first-timer nog geen vergelijkingsmateriaal heb en dus niet kan aangeven wat de norm is. Daarnaast twijfel ik enorm over wat ik nu het beste kan doen.

Ik heb nog 8 weken te gaan. Ik zou nieuwe test-e (van een ander merk. Dit merk heeft het echt verpest bij me) kunnen kopen, en daarmee de resterende 8 weken af maken. Ik zou ook de kuur helemaal opnieuw kunnen starten, dus weer een traject van 12 weken (voor de Test-E zelf). Mogelijk laat ik de dbol dan weg, om toch een beetje de kosten te drukken, want het loopt een beetje uit de hand als je alles dubbel moet kopen natuurlijk..

Ik vertrouw mijn nakuur / AI nu ook niet echt meer. Ik heb Nolvadex en Aromasin van hetzelfde merk als mijn Test-E en ben een beetje huiverig om daar nu op te vertrouwen als ik eventueel sides zou krijgen bij wèl goed werkende Test-E, of gewoon het gebruik in mijn nakuur. Dat is dan wel weer een een fikse investering, maar wel eentje die het waard is als uiteindelijk zou blijken dat de eerdere middelen niet werkzaam zijn.

Een andere optie is om dit gewoon af te maken zoals gepland, en een volgende kuur over een half jaar te doen. Wat het voor mij lastig maakt, is dat ik niet weet of de Test-E bijvoorbeeld sterk ondergedoseerd is, of helemaal niet werkzaam. In het laatste geval zou je direct kunnen herstarten omdat je eigenlijk helemaal niets hebt gedaan de afgelopen weken, maar in het eerste geval is het misschien wat lastiger.

Mijn vraag is dus, wat zouden jullie doen?
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven