XXL Nutrition

voorbereiding keuring korps mariniers

Bezoekers in dit topic

jackalxl

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2005
Berichten
1.132
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
ik vroeg me af of 1 van jullie misschien bij het korps mariniers zit en misschien weet wat de kracht en conditionele eisen van de keuring zijn
ik ben nu namelijk aan et trainen daarvoor
ik heb nu ongeveer 9 maanden 5xper week aan krachttraining gedaan en nu wou ik graag beginnen met cardio ( hardlopen en fietsen ) maar weet dus iemand wat me ongeveer te wachten staat en heeft iemand misschien tips om je conditie op te bouwen
 
Ik weet dat je iig moet gana fietsen (je moet 12 minuten of meer halen, weet niet zeker). elke minuut komt er een % van je lichaamsgewicht, lengte, leeftijd enzo bij.
Je moet je beenkracht testen, je moet dan tegen een soort plaat aandrukken, maar zit totaal geen beweging in.
Je armkracht word getest, je rugspieren, zeg maar alles.

Ik weet niet of dat bij 't korps ook zo is, maar zo was t bij mij voor marechaussee... niet zo zwaar vind ik, k had cluser 4 dus.
 
ik vroeg me af of 1 van jullie misschien bij het korps mariniers zit en misschien weet wat de kracht en conditionele eisen van de keuring zijn
ik ben nu namelijk aan et trainen daarvoor
ik heb nu ongeveer 9 maanden 5xper week aan krachttraining gedaan en nu wou ik graag beginnen met cardio ( hardlopen en fietsen ) maar weet dus iemand wat me ongeveer te wachten staat en heeft iemand misschien tips om je conditie op te bouwen

Was jij toevallig ook bij die voorlichting vorige week donderdag?
Dan hoef ik je de inhoud van de POST namelijk niet te vertellen want die is toen uitgereikt.
 
Wil jij de POST gaan doen dan Black Knight?
 
nee sorry daar was ik niet dus zou je het misschien willen vertellen
 
btw wat is POST eigenlijk :P
 
eerste test voor officier der mariniers. De POST is een test om te zien of je opleidbaar bent voor een officiersfunctie
 
ja dat wil ik ook gaan doen .... ik wil officier worden bij korps mariniers maar weten juullie ook wat die test inhoud .... wat meot je kunnen
 
re:

Ik weet dat je iig moet gana fietsen (je moet 12 minuten of meer halen, weet niet zeker). elke minuut komt er een % van je lichaamsgewicht, lengte, leeftijd enzo bij.
Je moet je beenkracht testen, je moet dan tegen een soort plaat aandrukken, maar zit totaal geen beweging in.
Je armkracht word getest, je rugspieren, zeg maar alles.

Ik weet niet of dat bij 't korps ook zo is, maar zo was t bij mij voor marechaussee... niet zo zwaar vind ik, k had cluser 4 dus.

Wat je zegt over de kracht meting klopt helemaal.
Maar over dat fietsen gaan de meest wilde verhalen rond, bv dat je min 12 min vol moet houden...

Ik ben 7 jaar geleden gekeurd voor de KL, heb toen ook cluster 4 gehaald met maar 8 min fietsen....

Ze kijken of je kracht, lichaamsgewicht en conditie met elkaar in verhouding staan.
Dat van die 12 min is een fabeltje
 
br
 
maar kan iemand misschien weergeven wat je precies moet doen
 
ja dat wil ik ook gaan doen .... ik wil officier worden bij korps mariniers maar weten juullie ook wat die test inhoud .... wat meot je kunnen

Die is behoorlijk pittig. Er zijn een aantal verslagen te vinden op internet van jongens die de post hebben gedaan. Zou ik even moeten opzoeken als je het zelf niet kunt vinden
 
Wil jij de POST gaan doen dan Black Knight?
Yeps, ik ga in elk geval alle keuringen doen, of ik vervolgens bij het korps ga weet ik nog niet.
btw wat is POST eigenlijk :P

Praktische Officiers Selectie Test.
Dit is wel voor wanneer je een officiersfunctie ambieert, met vooropleiding havo/vwo/hbo. Voor de POST krijg je eerst een medische keuring waarbij kracht en conditie gemeten wordt. Als je daarvoor geschikt bevonden wordt kun je de POST doen. Hierbij verblijf je 2,5 dag op de kazerne. Wat je moet doen:

Physical Training (PT)
- optrekken
- touwklimmen
- coordinatieoefeningen met extra items of in teamverband. Extra items zijn balken, minitiekistjes en ander militair materieel.

Zwemtest
- 50 meter schoolslag
- 50 meter borstcrawl
- 15 meter onder water zwemmen met overal aan
- overal al watertrappelend uittrekken
- 25 meter met houten wapen boven het hoofd zwemmen
- pop opduiken en 25 meter reddend zwemmen

Circuit Brienenoord
Dit is een crosscountry loop van zo'n 2 uur met obstakels als heuvels, afdalingen en sloten. Verder diverse oefeningen op de plaats. Inzet in de groep wordt ook beoordeeld.

Leiderschapstest
Je moet een praktisch probleem oplossen met de groep, je krijgt bijvoorbeeld wat balken, tonnen en minitiekistjes en moet droog de overkant bereiken. Je maakt een plan en vertelt je plan en werkt het uit met de groep.

Presentatie
Je bereidt thuis een presentatie voor van 5 min over een onderwerp dat je zelf kiest en presenteert het voor de groep. Interactie met publiek en presentatievaardigheid ed worden beoordeeld.

Klimtoren
- 20 abseilen van een toren
- tokkelen langs een schuin gespannen touw met een tokkel naar beneden

Hindernisbaas
In looppas een parcours afleggen met obstakels zoals waterbakken, klimrekken en een muur.


Dit is de post, daarna volgen nog diverse keuringen zoals veiligheid, psychologisch, medisch, enz. Het geheel van keuringen vindt plaats in een tijdsbestek van zo'n 3 maanden.
 
black knight tnx for the answer .... karma is on the way
 
Wat je zegt over de kracht meting klopt helemaal.
Maar over dat fietsen gaan de meest wilde verhalen rond, bv dat je min 12 min vol moet houden...

Ik ben 7 jaar geleden gekeurd voor de KL, heb toen ook cluster 4 gehaald met maar 8 min fietsen....

Ze kijken of je kracht, lichaamsgewicht en conditie met elkaar in verhouding staan.
Dat van die 12 min is een fabeltje

ja dat wil ik ook gaan doen .... ik wil officier worden bij korps mariniers maar weten juullie ook wat die test inhoud .... wat meot je kunnen

met 8 minuten ga je er dus echt niet komen. 11 dan haal je het misschien als je heel zwaar weegt anders moet je toch wel minimaal 12 minuten fietsen.

Ik ben zelf uitgevallen bij de POST afgelopen jaar op conditie. ik kan em dit jaar over doen zonder dat ik vfb opnieuw hoef te doen. mijn conditie was dan ook ruk, maar zorg dat je goede verdeling kracht conditie hebt. die brienenoord die ik vergelijkbaar in amsterdam had (alternatieve post - laatste van dit jaar bij 30 graden) moet je constant met iets sjouwen al rennend, dus met boomstam of zandzakken/muntiekistje etc
 
Ik zou je overigens niet alleen voorbereiden op de keuring. Maar ook op de opleiding zelf.

Denk daarbij aan veel lopen / hardlopen / marsen / opdrukken / chinnen. En veel op compound focussen in de gym.
 
ja vooral op spieruithoudingsvermogen trainen.
 
Ik zou je overigens niet alleen voorbereiden op de keuring. Maar ook op de opleiding zelf.

Denk daarbij aan veel lopen / hardlopen / marsen / opdrukken / chinnen. En veel op compound focussen in de gym.

:stupid:

Train veel met je eigen BW.. hier krijg je ook veel mee te maken tijdens je opleiding. Een van de eisen om je opleiding succesvol af te ronden is chinnen en opdrukken.

Conditie/fitheid is belangrijker als massa.
 
conditie is idd belangrijk, hier op Curacao lopen ook mariniers rond die nog lijken op de zogenaamde Breezer-boys, maar conditie hebben die gasten wel!

veel hardlopen en fietsen, en zwemmen ( als je naar Curacao wil) ;)
 
met 8 minuten ga je er dus echt niet komen. 11 dan haal je het misschien als je heel zwaar weegt anders moet je toch wel minimaal 12 minuten fietsen.

Ik ben zelf uitgevallen bij de POST afgelopen jaar op conditie. ik kan em dit jaar over doen zonder dat ik vfb opnieuw hoef te doen. mijn conditie was dan ook ruk, maar zorg dat je goede verdeling kracht conditie hebt. die brienenoord die ik vergelijkbaar in amsterdam had (alternatieve post - laatste van dit jaar bij 30 graden) moet je constant met iets sjouwen al rennend, dus met boomstam of zandzakken/muntiekistje etc

Wss ben je voor de POST uitegevallen dan? Kracht en conditie worden eerst getest voor je aan de POST kunt deelnemen, op een aparte dag meen ik.

Voor BB's, let verder op je lichaamsgewicht: voor mannen geldt lengte (in cm) -100 +5%, en dat mag je wegen in kg's. Dat betekent dus wel dat ik zo'n 11 kg boven het toegestane gewicht zit. De medische keuring wordt weliswaar pas na de POST gehouden, maar niet lang daarna. Bovendien is het met een lager lichaamsgewicht makkelijker opdrukken, optrekken, hardlopen enzovoort, je hebt immers minder gewicht te verstouwen.

Wat ik zelf ga doen ik wat KT betreft vooral op functionele kracht trainen: squatten, lunges, deadliften, chinnen, roeien, dippen, militairy press en sit ups (idd, een k*toefening, zeker voor BB's, maar die moet je ook doen :)).
Daarnaast conditietraining, vooral hardlopen met interval en incline/decline.
Mijn zwemkunst is ook niet optimaal dus ik ga wat privelessen nemen om de borstcrawl, het reddingszwemmen, zwemmen met iets boven het hoofd e.d. wat op te vijzelen.

Wat mij ook een zeer goede aanvulling lijkt is de survival run. De survival run kent tal van hindernissen die je tijdens de POST ook krijgt, zoals apehang, catcrawl, touwklimmen, slootloop, boomstamloop etc. Daarnaast is het een zeer goede conditietraining natuurlijk.Kijk op Survival Bond Nederland voor meer info en een trainingsplek bij je in de buurt.

Ook wel een interessante link: De weg naar de Opleiding Officier der Korps mariniers... - Mariniers Forum. Een uitgebreid verslag van iemand die de POST en de andere keuringen met succes heeft afgerond.
 
Back
Naar boven