AndroidHealthClinic

Voorkant schouder trainen of niet?

Bezoekers in dit topic

GS17

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
50
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
83kg
M'n Borst/tricep/schouder schema voor 2 keer per week ziet er zo uit:

-Flat Bench Press 4x10
-Incline Dumbbell Chest Press 4x10
-Chest Press Machine 4x10
-Cable flyes 2x10
-Cable decline chest press 2x10
-Cable lower chest raise 2x10
-Dumbbell Side Lateral raises 4x10
-Dumbbell Bent over lateral raise 4x10
-Skullcrushers 3x10
-Tricep cable extension (bar) 4x10
-Close grip bench press (smith machine) 3x10

Zoals je ziet isoleer ik in deze oefeningen m'n triceps, zijkant schouders, achterkant schouders en borst.
Vroeger deed ik ook nog shoulder press maar ik had gewoon de kracht niet meer om 'm te doen na m'n compound movements voor m'n borst... Bij bench press en chest press wordt de voorkant schouder eigenlijk al gebruikt en ik had gevoel dat m'n voorkant schouder zwakker werd als ik de shoulder press bleef doen..

Is het echt nodig dat ik m'n voorkant schouder isoleer of wordt deze al genoeg belast tijdens m'n compound movements?
 
tyf op achterlijke malloot

Doe eens normaal man, wat voor raar gedoe is dit nou weer.


Ik vind het vooral qua borst wel veel te veel volume in een training, ik snap dat je hierna geen kracht meer over hebt. Ik zou me eens beter gaan inlezen over volgorde van oefeningen en hoeveel je per training moet doen als ik jou was. Ik zou zelf eerder zoiets doen als ik een BBer was:

Benchpress 3 x 8
Incline 3 x 8
Dips of decline 3 x 8
Eventueel nog wat om lekker af te pompen, dan naar schouders
 
11 oefeningen met soms 4 sets, dan ben je echt 2 uur kwijt aan alleen chest/schouders/triceps?
Bench, MP, decline db press, SLR, tricep extensions en wat flys zijn genoeg lijkt me.
 
En als je schouders bij benen doet? Ofzo. Heb ik ook gedaan kon ik me beter focussen op schouders en borst.
 
Ik snap dat je het veel volume vindt, maar ik merk dat m'n borst serieus is beginnen groeien sinds ik meer volume doe...
 
Back
Naar boven