Fitness Seller

voorslaan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
Wie gebruikt er wel eens het voorslaan in zijn schema?

voor wie niet weet wat dit is heb ik hier een linkje. kon geen afbeelding ervan vinden

http://home.hetnet.nl/~p5pgmeijdam/0430 voorslaan.htm

Ik heb deze oefening een tijdje geleden uitgevoerd in combinatie met staande mil.press. tijdens mn schouderworkout
Deze oefening voelde ik voornamelijk in mijn benen (geloof de quadriceps), rug, traps en dus de gehele schoudergordel.

Maar wat ik nu wil vragen. Dit staat bekend als een krachtoefening voor het gewichtfheffen, maar is daarom zeker niet minder om in ons schema op te nemen dacht Dandy zo.
vandaar mijn vraag of t verstandig is om deze oefening elke training in je schouderdag in te voeren of is t meer een intensiteitsverhogende oefening die je maar enkele malen kan/mag toepassen?

En is t dan beter, aangezien t toch een goede samengestelde oefening is, om met deze oefening te beginnen of later in je training toe te passen?
Ik ga er overigens van uit dat de schouderdag de beste dag is om deze oefening toe te passen.

ps. ik zie nu overigens de oefening die ik bedoel: trekken

aangezien we niet in t onzingedeelte zitten zal ik daar geen flauwe puberale opmerking over maken:rolleyes: , maar hier is de bijbehorende link

http://home.hetnet.nl/~p5pgmeijdam/0440 trekken.htm

graag julie mening
 
Ik gebruik regelmatig de clean (voorslaan) in m'n schema. Alleen gebruik ik meestal hang cleans

Ik vind het een lekkere oefening in combinatie met de push press (power press)

als je meer van dit soort oefeningen wilt proberen

http://www.exrx.net/Lists/PowerExercises.html
 
Originally posted by dandyman
Wie gebruikt er wel eens het voorslaan in zijn schema?

voor wie niet weet wat dit is heb ik hier een linkje. kon geen afbeelding ervan vinden

http://home.hetnet.nl/~p5pgmeijdam/0430 voorslaan.htm

Ik heb deze oefening een tijdje geleden uitgevoerd in combinatie met staande mil.press. tijdens mn schouderworkout
Deze oefening voelde ik voornamelijk in mijn benen (geloof de quadriceps), rug, traps en dus de gehele schoudergordel.

Maar wat ik nu wil vragen. Dit staat bekend als een krachtoefening voor het gewichtfheffen, maar is daarom zeker niet minder om in ons schema op te nemen dacht Dandy zo.
vandaar mijn vraag of t verstandig is om deze oefening elke training in je schouderdag in te voeren of is t meer een intensiteitsverhogende oefening die je maar enkele malen kan/mag toepassen?

Ik gebruik voorslaan ook, je moet het zien als een echte schockoefening en een massabouwer voor je schouders omdat,de beweging ervoor zorgt dat je zowel je traps,armen,rug bij bertrekt.Het is een oefening voor kracht en vergt wel het een en ander van je lichaam dus daarom raad ik je aan om het in het begin van je training te doen , dat is de moment wanneer je nog fris en krachtig bent.

Je kan de oefening ook gebruiken als een soort aanvulling , wat ik soms doe is het volgende je legt de stang met gewichten waar je mee wilt voorslaan alvast klaar, je gaat dan 3 setjes schouderdrukken gelijk daarna ga je naar de stang die al klaar staat en perst er 1 set van 6 herhalingen mee .Zo zorg je voor maximale prikkeling voor je schouders, maar dit mag je maar 1 keer in de zoveel tijd doen i.v.m blessuregevoeligheid van de schouders.

Groet
Levrone@
:D
 
Je kan de oefening ook gebruiken als een soort aanvulling , wat ik soms doe is het volgende je legt de stang met gewichten waar je mee wilt voorslaan alvast klaar, je gaat dan 3 setjes schouderdrukken gelijk daarna ga je naar de stang die al klaar staat en perst er 1 set van 6 herhalingen mee .Zo zorg je voor maximale prikkeling voor je schouders, maar dit mag je maar 1 keer in de zoveel tijd doen i.v.m blessuregevoeligheid van de schouders.

en 1 keer in de zoveel tijd als 1 keer in de twee maanden of zo?

En 3Xl bedankt voor de link, maar wat hebben deze verschillende varianten allemaal voor voordelen te bieden. ik merk dat t merendeel een combinatie is van bodybuildingsbewegingen met gewchthefoefeningen. (geloof dat dit een roemeense soort van trainen is voor powerlifters toch?) Maar is dit dan niet meer gericht op kracht en niet zozeer op massa.

Het draait allemaal om explosiviteit waardoor je de oefening zeer correct moet uitvoeren wat dus ook de nodige tijd gaat kosten om de oefening dus goed onder de knie te krijgen.
Ik heb al vaker een explosieve sprongvariant van de dumbbellshrug gedaan wat me goed is bevallen, maar als ik dan kijk naar de hang clean bijv. Hoe lang heb jij daar over gedaan om deze onder de knie te krijgen. Ik bedoel, je moet tijd steken in t beheersen van deze oefeningen en deed jij dit dan tijdens je schoudertraining of had jij hier een extra half uurtje bijv. voor gereserveerd na je training?

en ook al heb je m onder de knie, dan kan ik me niet vorstellen dat je al gelijk op volle kracht ermee aan t werk gaat. Dit kost dan ook enigszins toch een achteruitgang van kracht voor je schouders en dus massa. Of heb ik t nu helemaal bij t verkeerde eind?
 
Originally posted by dandyman


en 1 keer in de zoveel tijd als 1 keer in de twee maanden of zo?

En 3Xl bedankt voor de link, maar wat hebben deze verschillende varianten allemaal voor voordelen te bieden. ik merk dat t merendeel een combinatie is van bodybuildingsbewegingen met gewchthefoefeningen. (geloof dat dit een roemeense soort van trainen is voor powerlifters toch?) Maar is dit dan niet meer gericht op kracht en niet zozeer op massa.

Het draait allemaal om explosiviteit waardoor je de oefening zeer correct moet uitvoeren wat dus ook de nodige tijd gaat kosten om de oefening dus goed onder de knie te krijgen.
Ik heb al vaker een explosieve sprongvariant van de dumbbellshrug gedaan wat me goed is bevallen, maar als ik dan kijk naar de hang clean bijv. Hoe lang heb jij daar over gedaan om deze onder de knie te krijgen. Ik bedoel, je moet tijd steken in t beheersen van deze oefeningen en deed jij dit dan tijdens je schoudertraining of had jij hier een extra half uurtje bijv. voor gereserveerd na je training?

en ook al heb je m onder de knie, dan kan ik me niet vorstellen dat je al gelijk op volle kracht ermee aan t werk gaat. Dit kost dan ook enigszins toch een achteruitgang van kracht voor je schouders en dus massa. Of heb ik t nu helemaal bij t verkeerde eind?

In keer in de 6 weekjes zou beter zijn,,,,,
 
Ik weet het, dit is ****ing oud..

Maar nietemin is het erg interessant en is er te weinig op gereageerd IMO.

Waar zijn deze oefeningen voor en welke zou je het beste in je schema op kunnen nemen? Zijn ze ook voor BB geschikt?

EDIT: neem nu bijv. de hangclean van 3XL je pakt er je benen mee, rug, schouders en armen. Waarschijnlijk ook nog je traps. Met welke training combineer je dat het best?
 
eduardjanssen zei:
Ik weet het, dit is ****ing oud..

Maar nietemin is het erg interessant en is er te weinig op gereageerd IMO.

Waar zijn deze oefeningen voor en welke zou je het beste in je schema op kunnen nemen? Zijn ze ook voor BB geschikt?

EDIT: neem nu bijv. de hangclean van 3XL je pakt er je benen mee, rug, schouders en armen. Waarschijnlijk ook nog je traps. Met welke training combineer je dat het best?

Maakt toch niet uit. Deze oefeningen zijn het waard om steeds genoemd te worden, want op een of andere manier worden ze steeds vergeten. Ik doe zelf vaak de versie die 3XL beschrijft, dus hang cleans in combinatie met de push press. Loodzwaar en super voor je schouders. Als je er mee klaar begrijp je waarom die oefeningen niet meer gedaan worden.
 
Ik doe nu cleans; niet maxen, maar gewoon reps. Ik denk dat ik de pushpress ook een keer ga proberen :P
 
Je doet ze dus met schoudertraining? Maar mijn schoudertraining is de dag naar benen. Niet geschikt?
 
Wat je ook kunt is bv voorslaan gewoon als "bijoefening" doen bij paar oefeningen. Bv ipv militairy press uit rack te halen gewoon paar keer voorslaan voordat je je militairy press doet. of elke rep afzonderlijk en er een clean & press van maken natuurlijk ;)
 
Push presses rule :D Cleans en high pulls trouwens ook. En ook over jump shrugs ben ik erg te spreken. Het grote nadeel is dat je in bijna geen enkele sportschool goede begeleiding in deze oefeningen kan krijgen :(
 
Stel je hebt de volgende spiergroepen welke oefeningen zouden daar dan bijkomen?

RUG
BORST
SCHOUDERS
BENEN
 
Ik doe cleans bij rug. Push presses het liefst bij schouders neem ik aan (?)
 
ja ok maar met cleans neem je ook weer schouders mee denk ik.
 
Bij cleans voel ik eigelijk alleen mijn trapezium en achterkant schouders (op rug en benen na). En in mijn schema doe ik de schouders op de zelfde dag als rug, dus boeit het voor mij niet :D
Ik merk in ieder geval niet dat mijn schouders hard worden aangepakt bij cleanen (kan zijn dat ik iets verkeerd doe...) :P
 
Het probleem is inderdaad 'begeleiding' ik waag me niet aan deze disciplines omdat ik er nogal kritisch tegenover sta wat betreft blessures als je ze niet correct uitvoert. Ik ga ze dus ook niet op mn eentje beginnen uitvoeren.
Ken dus ook de resultaten specifiek voor een bb'er niet maar de oefening lijken me perfect ter afwisseling en zelfs ter vervanging van sommige...
 
Back
Naar boven