XXL Nutrition

Voorste schenen versterken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

melkisgoed

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
1.069
Waardering
0
Hallo,

Tijdens het sparren komen mijn schenen vaak tegen de ellebogen van de tegenstander aan, wat zeer pijnlijk is.

Ik vraag mij af of sommigen onder ons de voorste schenen trainen en op de een of andere manier hard maken. Steeds met de schenen tegen iets hards trappen lijkt me ook een optie, maar ook mijn kuiten scheren om de wonden makkelijker te kunnen verzorgen en het voren buigen met dumbbells ga ik ook doen.

Hoe doen jullie het?
 
elke dag lichtjes op tikken met cola-flesje, en altyd harder naar mate de weken verlopen :)

doodt de zenuwen :p
 
schenen harden

ik trap tegen lantaarnpaals daar worden ze hard van net tong po:D
maar je moet wel weten hioe je ze hard anders kun je fikse scheenbeen ontsteking oplopen mijn sensei trapt honkbalknuppels door midden met zen scheenbeen:D
 
ik heb vooral last van men achterste schenen
 
ik trap tegen lantaarnpaals daar worden ze hard van net tong po:D
maar je moet wel weten hioe je ze hard anders kun je fikse scheenbeen ontsteking oplopen mijn sensei trapt honkbalknuppels door midden met zen scheenbeen:D

Echt dope man
 
Hallo,

Tijdens het sparren komen mijn schenen vaak tegen de ellebogen van de tegenstander aan, wat zeer pijnlijk is.

Aan je techniek werken, het is de bedoeling dat je van boven naar beneden "hakt", ook bij high kicks.
 
Tijdens het sparren komen mijn schenen vaak tegen de ellebogen van de tegenstander aan, wat zeer pijnlijk is.


Simpel advies: trap ietsjes hoger. Als je tegenstander dan niet met zijn been blokt ziet zijn bovenarm er na een rondje goed sparren zo uit:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

(Na een paar keer gaat het pijn doen en ga je ook je armen hoger houden. Dan ligt de zijkant mooi open...


En dan leren ze het wel af...
 
Dat er mensen zijn zonder enig gevoel voor spelling op DBB ok,
maar deze gozer gaat echt te ver.

:eek!:
 
Simpel advies: trap ietsjes hoger. Als je tegenstander dan niet met zijn been blokt ziet zijn bovenarm er na een rondje goed sparren zo uit:
[afbeelding niet meer beschikbaar]

(Na een paar keer gaat het pijn doen en ga je ook je armen hoger houden. Dan ligt de zijkant mooi open...


En dan leren ze het wel af...

Au! :eek:
 
ik heb er nooit last van dat ik tijdens training tegen elebogen schop.
volgens mij doe je dan iets niet goed...
 
eerder een walvis.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ik tik er ook tegen aan steets iets harder maar nooit te hard:eek2:
 
met blote schenen op een 1.80 zak zak trappen en goeie scheenbeschermers kopen nietvan die zachte maar leren van king bijvoorbeeld, als je dan nog last hebt doe er een paar taekwondo scheenbeschermers onderaan.
als je flesjes op je been gaat slaan krijg je alleen maar meer last, je schenen moeten geleidelijk aan wennen aan de kracht van de klappen die ze te verduren krijgen.'

Scheenwreefbeschermer King/Twins Skintex Zwart
 
Je kan je scheenbeen zeker verharden door ze te trainen, maar ik zou wel met een lage intensieteit beginnen b.v. door op een bewegende stootzak te schoppen je trekt hem naar achter en laat hem zwaaien als hij terug komt trap je tegen de zak.

De tibia (scheenbeen) heeft de eigenschap om structuur in het bot te verstevigen nadat er trappen worden geincaseerd.

Nog een tip je zou ook je voorste scheenbeen spier kunnen trainen (tribialis anterior). Dit doe je door een dorsaalflexie ( het omgekeerde van wat je doet met calfraises) te maken met je voet. Dus achterkant kuitspieren op je tenen en voorkant op je hakken zodat je tenen richting je hoofd gaan.

Suc6
 
Simpel pak een houten stok van ene veegborstel of dergelijke gewoon rond stok en rol die over u schenen elke dag al sje bvb tv kijkt of gewoon zit te nietsen gewoon over rollen en dan zelf kiezen wat je aan kan !! lekker hard komen die schenen like me :p
 
:D heb ook al dergelijke tips gehoord, je kan het ook doen met een deegroller :D
 
Net als je onderarmen - gewoon een BB van elleboog naar pols laten rollen en dan terugwippen en opnieuw. Laat lekker een zware BB van je knie naar je wreef rollen.
 
Heb ik gedaan toen ik vooral Shaolin dee !! moest je doen anders kon je ni volhouden
 
Back
Naar boven